Økonomidebatten.dk
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.

Og lærerne kan ikke forstå....

2 deltagere

Go down

Og lærerne kan ikke forstå.... Empty Og lærerne kan ikke forstå....

Indlæg af Thomas Ons Feb 27, 2013 9:30 am

næææh det undrer mig ikke

Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34064
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Og lærerne kan ikke forstå.... Empty Sv: Og lærerne kan ikke forstå....

Indlæg af peter777 Ons Feb 27, 2013 9:36 am

Jeg lurer bare på, om en lockout virkelig vil være gennemførlig for KL. Jeg tror de vil tabe opbakning, hvis de gør det.

Heldagesskolen ligner et pasningstilbud. Er det bare mig? Hvorfor skal børn være så meget væk fra deres forældre?
peter777
peter777

Antal indlæg : 822
Join date : 24/10/08
Geografisk sted : Østerbro

Tilbage til toppen Go down

Og lærerne kan ikke forstå.... Empty Sv: Og lærerne kan ikke forstå....

Indlæg af Thomas Ons Feb 27, 2013 12:17 pm

peter777 skrev:Jeg lurer bare på, om en lockout virkelig vil være gennemførlig for KL. Jeg tror de vil tabe opbakning, hvis de gør det.

Heldagesskolen ligner et pasningstilbud. Er det bare mig? Hvorfor skal børn være så meget væk fra deres forældre?
Det kan vi være enige i.

Men jeg tror så også, at det er et populært tema, så der er stemmer i at vise "fasthed" overfor lærerne.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34064
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Og lærerne kan ikke forstå.... Empty Sv: Og lærerne kan ikke forstå....

Indlæg af peter777 Ons Feb 27, 2013 5:09 pm

Snakkede med en kollega her til morgen. Vi var enige om, at det vil give kunder i butikken for privatskolerne, når folkeskolen reduceres til et pasningstilbud. Men det er måske også en del af ideen for regeringen, da de så vidt han vidste kun betalte 85% af pengene til privatskolerne i forhold til hvad folkeskolen får. Så der vil være god økonomi i at slippe for kunderne. Altså en spareøvelse.
peter777
peter777

Antal indlæg : 822
Join date : 24/10/08
Geografisk sted : Østerbro

Tilbage til toppen Go down

Og lærerne kan ikke forstå.... Empty Sv: Og lærerne kan ikke forstå....

Indlæg af Thomas Ons Feb 27, 2013 6:54 pm

peter777 skrev:Snakkede med en kollega her til morgen. Vi var enige om, at det vil give kunder i butikken for privatskolerne, når folkeskolen reduceres til et pasningstilbud. Men det er måske også en del af ideen for regeringen, da de så vidt han vidste kun betalte 85% af pengene til privatskolerne i forhold til hvad folkeskolen får. Så der vil være god økonomi i at slippe for kunderne. Altså en spareøvelse.

Det er lige det, jeg er bange for!!

Folkeskolen - med alle dens fejl - giver et samfund et korpus af basal viden og færdigheder, der er et fundamentalt axiom i al videre udvikling - dannelse.

Frankrig var ekstrem i den forstand, at siden Napoleon vidste en embedsmand i ministeriet til ethvert tidspunkt præcis hvad der lige nu blev undervist i - i f.eks. historie - i femte klasse: Det var bare at slå op i tabellen.

I pensum bør vi nok vurdere hvilket minimum man skal kunne efter hvert trin - det kan så udbygges til bør kunnes - og op til rart at vide senere.

Jeg ser risikoen for at det helt basale fælles udgangspunkt går tabt! Altså helt basalt som regning, læsning, skrivning - hvis det sker, så splittes tingene ad.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34064
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Og lærerne kan ikke forstå.... Empty Sv: Og lærerne kan ikke forstå....

Indlæg af Sponsoreret inhold


Sponsoreret inhold


Tilbage til toppen Go down

Tilbage til toppen

- Lignende emner

 
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum