Økonomidebatten.dk
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.

Pres på netbanker.....

5 deltagere

Go down

Pres på netbanker..... Empty Pres på netbanker.....

Indlæg af Thomas Fre Feb 01, 2013 2:59 pm

Det er altid computerens skyld!

Det spændende bliver nu, at se hvilke pengepolitiske udlån der kommer.

Samtidig er slutkunder hos SDC's tilsluttede banker i andre lande end Danmark gået fri af it-problemerne.

Det er KUN i Danmark, der er problemer......

Der er jo ikke nogen tvivl om at Danske Bank's stunt ved årsskiftet 2011/12 - og Nordea's 2012/13 - har givet anledning til at nogen tager sine forholdsregler, der så i højere eller lavere grad kan afbøde de værste problemer.

Omvendt må man jo nok sige, at man har haft et år til at opruste, så det er nok ikke edb-problemer - eller rettere det er nok visse banker, der laver et edb-problem.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34073
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Pres på netbanker..... Empty Sv: Pres på netbanker.....

Indlæg af Plyds Fre Feb 01, 2013 6:17 pm

Der må stikke andet og mere under. Det er jo efterhånden et problem hver gang til den 1.
Plyds
Plyds

Antal indlæg : 1632
Join date : 13/12/11
Geografisk sted : Ude-over-kanten

Tilbage til toppen Go down

Pres på netbanker..... Empty Sv: Pres på netbanker.....

Indlæg af Thomas Fre Feb 01, 2013 7:14 pm

Plyds skrev:Der må stikke andet og mere under. Det er jo efterhånden et problem hver gang til den 1.
Det er besynderligt, at det kan køre i årevis, hvorefter det så bliver et månedligt problem.

Nu ramte det "50 banker"; men ikke udlandet!
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34073
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Pres på netbanker..... Empty Sv: Pres på netbanker.....

Indlæg af HenningK Ons Mar 27, 2013 12:41 pm

Så er der vist basis for at Onkel Lars strammer op?

At drive påskegæk med landets største indkøbsdag kommer næppe til at gå upåtalt hen.

HenningK

Antal indlæg : 328
Join date : 23/07/11

Tilbage til toppen Go down

Pres på netbanker..... Empty Sv: Pres på netbanker.....

Indlæg af wh Ons Mar 27, 2013 1:43 pm

Er du da nødt til at bruge netbanken for at betale med dit dankort i butikken?? Question

Portalbank virker i øvrigt igen og jeg kan da se at både løn og overskydende skat er gået ind.

Men det er vel ikke nær så sjovt som at smide om sig med konspirationsteorier...

wh

Antal indlæg : 414
Join date : 29/08/12

Tilbage til toppen Go down

Pres på netbanker..... Empty Sv: Pres på netbanker.....

Indlæg af HenningK Ons Mar 27, 2013 2:47 pm

wh skrev:Er du da nødt til at bruge netbanken for at betale med dit dankort i butikken??

Hvis man nu hører til i den tungere ende af kunde-kategorierne og derfor "kun" har sig et hævekort, så skal der vel være penge på kontoen? Tjek evt. din facebook-side hvis du vil ha' en idé om hvad helt almindelige mennesker synes om den her slags påskegæk.

Du forholder dig jo så tilsyneladende også kun til at Danske Banks netbank er nede. Artiklen, som jeg linker til, handler om clearing, der er gået i hejs og løn, pension og skat, der først dukker op på kundernes konti langt op ad formiddagen.

Tror du virkeligt at Onkel Lars finder sig om at få skudt i skoene at det er indenfor hans mure at tingene er gået i hårdknude?

Han står som nyudnævnt dirigent med ansvar for at musikken spiller - og finder sig sgu' da ikke i at der sidder nogen gamle rotter i orkestergraven, som ikke kan holde takten. Specielt på de dage, hvor koncerthuset er helt fyldt.

wh skrev: Men det er vel ikke nær så sjovt som at smide om sig med konspirationsteorier...

Konspirationsteori? Lad os få dem på banen. Du sagde ordet, så du begynder! Er det Vestjysk Bank? Er det? Sig det nu? Det er det?!? Ikk'? Kom nu! Jeg er nemlig lige typen, der er vild med konspirationsterorier.

HenningK

Antal indlæg : 328
Join date : 23/07/11

Tilbage til toppen Go down

Pres på netbanker..... Empty Sv: Pres på netbanker.....

Indlæg af klogeaage 35 Ons Mar 27, 2013 2:55 pm

wh skrev:Er du da nødt til at bruge netbanken for at betale med dit dankort i butikken?? Question

Portalbank virker i øvrigt igen og jeg kan da se at både løn og overskydende skat er gået ind.

Men det er vel ikke nær så sjovt som at smide om sig med konspirationsteorier...

Du er sgu en sjov fætter pig
Der er aldrig problemer med at trække penge på kontoen til den første
Der ved I godt hvordan hænderne skal formes når I banker skal have,det kniber gevaldigt når de samme penge skal videre formidles
klogeaage 35
klogeaage 35

Antal indlæg : 2555
Join date : 24/10/08
Geografisk sted : Fyn

Tilbage til toppen Go down

Pres på netbanker..... Empty Sv: Pres på netbanker.....

Indlæg af wh Ons Mar 27, 2013 3:23 pm

HenningK skrev:Hvis man nu hører til i den tungere ende af kunde-kategorierne og derfor "kun" har sig et hævekort, så skal der vel være penge på kontoen? Tjek evt. din facebook-side hvis du vil ha' en idé om hvad helt almindelige mennesker synes om den her slags påskegæk.

Ja, det er da korrekt og der skal selvfølgelig også være dækning for ethvert Dankort-træk. Der er ingen forskel. Iøvrigt så er tingene mig bekendt gået i orden igen?? Som nævnt før kører Portalbank da og min løn er da gået ind på min konto i Saxo bank.

HenningK skrev:Du forholder dig jo så tilsyneladende også kun til at Danske Banks netbank er nede. Artiklen, som jeg linker til, handler om clearing, der er gået i hejs og løn, pension og skat, der først dukker op på kundernes konti langt op ad formiddagen.

Ramte problemet ikke alle netbanker?? Jeg er ikke kunde i DB og havde da selv problemer.

HenningK skrev:Tror du virkeligt at Onkel Lars finder sig om at få skudt i skoene at det er indenfor hans mure at tingene er gået i hårdknude?

Who cares

HenningK skrev:Konspirationsteori? Lad os få dem på banen. Du sagde ordet, så du begynder! Er det Vestjysk Bank? Er det? Sig det nu? Det er det?!? Ikk'? Kom nu! Jeg er nemlig lige typen, der er vild med konspirationsterorier.

Hold da helt fest. Du er jo decideret manisk. Slap dog af, det er påske menneske. God ferie.

wh

Antal indlæg : 414
Join date : 29/08/12

Tilbage til toppen Go down

Pres på netbanker..... Empty Sv: Pres på netbanker.....

Indlæg af Plyds Ons Mar 27, 2013 4:12 pm

Danske Bank indrømmer:

http://politiken.dk/tjek/penge/dinepenge/ECE1932008/danske-bank-det-var-vores-skyld-hvis-du-ikke-fik-loen-i-morges/

At jeg så ikke lige køber den forklaring er noget andet. En fil skulle være forsinket.
Alt skal over NB og cleares, så hvis der et eller andet sted mangler penge, så stoppes overførslerne. Så mon ikke det var lidt mere end noget med en fil der drillede?

Det virker i lat fald påfaldende, at vi kvartal efter kvartal oplever dette problem, og at vi faktisk hver gang kan henføre det til DB. Denne gang indrømmer de, at problemet ligger hos dem, de andre gange har vi fundet ud af det via udelukkelsesmetoden.
Plyds
Plyds

Antal indlæg : 1632
Join date : 13/12/11
Geografisk sted : Ude-over-kanten

Tilbage til toppen Go down

Pres på netbanker..... Empty Sv: Pres på netbanker.....

Indlæg af Thomas Ons Mar 27, 2013 4:17 pm

HenningK skrev:
wh skrev:Er du da nødt til at bruge netbanken for at betale med dit dankort i butikken??

Hvis man nu hører til i den tungere ende af kunde-kategorierne og derfor "kun" har sig et hævekort, så skal der vel være penge på kontoen? Tjek evt. din facebook-side hvis du vil ha' en idé om hvad helt almindelige mennesker synes om den her slags påskegæk.

Du forholder dig jo så tilsyneladende også kun til at Danske Banks netbank er nede. Artiklen, som jeg linker til, handler om clearing, der er gået i hejs og løn, pension og skat, der først dukker op på kundernes konti langt op ad formiddagen.

Tror du virkeligt at Onkel Lars finder sig om at få skudt i skoene at det er indenfor hans mure at tingene er gået i hårdknude?

Han står som nyudnævnt dirigent med ansvar for at musikken spiller - og finder sig sgu' da ikke i at der sidder nogen gamle rotter i orkestergraven, som ikke kan holde takten. Specielt på de dage, hvor koncerthuset er helt fyldt.

wh skrev: Men det er vel ikke nær så sjovt som at smide om sig med konspirationsteorier...

Konspirationsteori? Lad os få dem på banen. Du sagde ordet, så du begynder! Er det Vestjysk Bank? Er det? Sig det nu? Det er det?!? Ikk'? Kom nu! Jeg er nemlig lige typen, der er vild med konspirationsterorier.
Jeg kan ikke sige, at det overrasker mig.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34073
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Pres på netbanker..... Empty Sv: Pres på netbanker.....

Indlæg af Thomas Ons Mar 27, 2013 4:20 pm

klogeaage 35 skrev:
wh skrev:Er du da nødt til at bruge netbanken for at betale med dit dankort i butikken?? Question

Portalbank virker i øvrigt igen og jeg kan da se at både løn og overskydende skat er gået ind.

Men det er vel ikke nær så sjovt som at smide om sig med konspirationsteorier...

Du er sgu en sjov fætter pig
Der er aldrig problemer med at trække penge på kontoen til den første
Der ved I godt hvordan hænderne skal formes når I banker skal have,det kniber gevaldigt når de samme penge skal videre formidles
Det kan være, at det sjov snart er forbi.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34073
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Pres på netbanker..... Empty Sv: Pres på netbanker.....

Indlæg af Sponsoreret inhold


Sponsoreret inhold


Tilbage til toppen Go down

Tilbage til toppen

- Lignende emner

 
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum