Økonomidebatten.dk
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.

Skuffesager ...

5 deltagere

Go down

Skuffesager ... Empty Skuffesager ...

Indlæg af konsholm Ons Nov 14, 2012 12:11 am

Jeg er fornylig blevet bekendt med ovenstående fænomen gennem en veninde.

Hun og hendes eks. gik fra hinanden for et år siden, og nu skal deres fælles hus, som hendes ex. har boet i indtil nu, gerne sælges.

Huset er købt i 04 for 2,8 mio - men der er efterfølgende optaget lån i "friværdien" så der nu skyldes 3,2 - afdragsfri F1 natürlich ;-)

En mægler har tilbudt at have huset som "skuffesag" og mener at kunne sælge for 3,6 - hvis sælger(han) til gengæld køber en lejl. / anden skuffe-sag hos samme mægler til udbudsprisen.

Jeg er som udgangspunkt meget skeptisk overfor denne metode - det virker lidt skummelt, men håber selvfølgelig for min vendinde, at de får solgt og at hun slipper ud med skinnet på næsen.

Men jeg er lidt nysgerrig på om dette er normal praksis i dagens Danmark.

konsholm

Antal indlæg : 83
Join date : 25/10/08
Geografisk sted : Happiness

Tilbage til toppen Go down

Skuffesager ... Empty Sv: Skuffesager ...

Indlæg af Cirb Ons Nov 14, 2012 12:28 am

Er skrevet op hos en møgler og bliver ind imellem kontaktet omkring huse "der ikke skal på nettet".
De er fremstilles naturligvis som "særtilbud", men er som regel det modsatte. Prisen er for høj - enten fordi sælger ikke kan/vil møde markedet, eller fordi mægler har bondefanget hende ind i butikken.

Kender også til en del huse der "tager en pause fra nettet" men stadig er til "salg" fra mæglerens skuffe - altså hvis der lige kommer en af de der rige liebhaver købere til gult tegl og eternit forbi....
De er jo over det hele her i år 2012.

Mvh
Cirb

_________________
Sapere Aude
Cirb
Cirb

Antal indlæg : 2353
Join date : 24/10/08
Geografisk sted : Aarhus

Tilbage til toppen Go down

Skuffesager ... Empty Sv: Skuffesager ...

Indlæg af Thomas Ons Nov 14, 2012 1:07 am

konsholm skrev:Jeg er fornylig blevet bekendt med ovenstående fænomen gennem en veninde.

Hun og hendes eks. gik fra hinanden for et år siden, og nu skal deres fælles hus, som hendes ex. har boet i indtil nu, gerne sælges.

Huset er købt i 04 for 2,8 mio - men der er efterfølgende optaget lån i "friværdien" så der nu skyldes 3,2 - afdragsfri F1 natürlich ;-)

En mægler har tilbudt at have huset som "skuffesag" og mener at kunne sælge for 3,6 - hvis sælger(han) til gengæld køber en lejl. / anden skuffe-sag hos samme mægler til udbudsprisen.

Jeg er som udgangspunkt meget skeptisk overfor denne metode - det virker lidt skummelt, men håber selvfølgelig for min vendinde, at de får solgt og at hun slipper ud med skinnet på næsen.

Men jeg er lidt nysgerrig på om dette er normal praksis i dagens Danmark.
Smide taber på taber? - jo i et vist omfang kan det da godt være; men nye købere giver det ikke.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34083
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Skuffesager ... Empty Sv: Skuffesager ...

Indlæg af Thomas Ons Nov 14, 2012 1:09 am

Cirb skrev:Er skrevet op hos en møgler og bliver ind imellem kontaktet omkring huse "der ikke skal på nettet".
De er fremstilles naturligvis som "særtilbud", men er som regel det modsatte. Prisen er for høj - enten fordi sælger ikke kan/vil møde markedet, eller fordi mægler har bondefanget hende ind i butikken.

Kender også til en del huse der "tager en pause fra nettet" men stadig er til "salg" fra mæglerens skuffe - altså hvis der lige kommer en af de der rige liebhaver købere til gult tegl og eternit forbi....
De er jo over det hele her i år 2012.

Mvh
Cirb
I almindelig omtale: Støvsamlere.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34083
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Skuffesager ... Empty Sv: Skuffesager ...

Indlæg af Storebror Ons Nov 14, 2012 10:39 am

konsholm skrev:
En mægler har tilbudt at have huset som "skuffesag" og mener at kunne sælge for 3,6 - hvis sælger(han) til gengæld køber en lejl. / anden skuffe-sag hos samme mægler til udbudsprisen.

For mægler er det jo en god handel. Det er to gange provision.

For realkreditten er det også en god handel. De kan nu retfærdiggøre der valuering af lånene i deres regnskab.

For paret der er gået fra hinanden er det også en mulighed for at komme videre. Men det virker som om at manden i forholdet trækker det korteste strå.



Mht. til skuffesager så giver det mening at mægler husker på de sager der er taget af markedet men ikke solgt; For kan mægler matche en potentiel køber til boligen så venter der jo provision. Jeg kan ikke se at der er noget suspect i dette.


Storebror

Antal indlæg : 493
Join date : 25/10/08

http://siksak.dk

Tilbage til toppen Go down

Skuffesager ... Empty Sv: Skuffesager ...

Indlæg af Thomas Ons Nov 14, 2012 10:49 am

Storebror skrev:
konsholm skrev:
En mægler har tilbudt at have huset som "skuffesag" og mener at kunne sælge for 3,6 - hvis sælger(han) til gengæld køber en lejl. / anden skuffe-sag hos samme mægler til udbudsprisen.

For mægler er det jo en god handel. Det er to gange provision.

For realkreditten er det også en god handel. De kan nu retfærdiggøre der valuering af lånene i deres regnskab.

For paret der er gået fra hinanden er det også en mulighed for at komme videre. Men det virker som om at manden i forholdet trækker det korteste strå.



Mht. til skuffesager så giver det mening at mægler husker på de sager der er taget af markedet men ikke solgt; For kan mægler matche en potentiel køber til boligen så venter der jo provision. Jeg kan ikke se at der er noget suspekt i dette.

Næ....
Reelt er det jo at handle uden penge - det har altid været tilladt, hvis begge parter (og kridte) kunne blive enige. Mageskifte.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34083
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Skuffesager ... Empty Sv: Skuffesager ...

Indlæg af Smedegade Ons Nov 14, 2012 2:04 pm

Det hus jeg bor til leje i skulle efter sigende (udlejer) også være en skuffesag.

Her vil sælger/udlejer (som er familie til mig) heller ikke erkende, at de ikke får en boblepris. Og jeg er ikke sikker på at de MÅ sælge for banken.

I starten var det til salg på nettet (de første 18 måneder - liggetid før er dog nærmere 2-3 år) - De seneste 18 måneder har det ligget i skuffen.

(Dengang der var fremvisninger, sagde jeg til udlejer: "Husk nu at fortælle, at lejer er ved at flytte ...". Det har vi en aftale om at jeg gør, og den overholder jeg.)

Smedegade

Antal indlæg : 84
Join date : 25/10/08

Tilbage til toppen Go down

Skuffesager ... Empty Sv: Skuffesager ...

Indlæg af Thomas Ons Nov 14, 2012 4:58 pm

Smedegade skrev:Det hus jeg bor til leje i skulle efter sigende (udlejer) også være en skuffesag.

Her vil sælger/udlejer (som er familie til mig) heller ikke erkende, at de ikke får en boblepris. Og jeg er ikke sikker på at de MÅ sælge for banken.

I starten var det til salg på nettet (de første 18 måneder - liggetid før er dog nærmere 2-3 år) - De seneste 18 måneder har det ligget i skuffen.

(Dengang der var fremvisninger, sagde jeg til udlejer: "Husk nu at fortælle, at lejer er ved at flytte ...". Det har vi en aftale om at jeg gør, og den overholder jeg.)
Nå så du flytter inden 6 mdr.?
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34083
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Skuffesager ... Empty Sv: Skuffesager ...

Indlæg af Smedegade Ons Nov 14, 2012 8:45 pm

Thomas skrev:Nå så du flytter inden 6 mdr.?

Inden for en måned. Hvis de sælger. Og det gør de ikke til en pris som de eller banken er tilfredse med.

Smedegade

Antal indlæg : 84
Join date : 25/10/08

Tilbage til toppen Go down

Skuffesager ... Empty Sv: Skuffesager ...

Indlæg af Thomas Ons Nov 14, 2012 11:45 pm

Smedegade skrev:
Thomas skrev:Nå så du flytter inden 6 mdr.?

Inden for en måned. Hvis de sælger. Og det gør de ikke til en pris som de eller banken er tilfredse med.
Nå sådan. Housesitter.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34083
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Skuffesager ... Empty Sv: Skuffesager ...

Indlæg af Sponsoreret inhold


Sponsoreret inhold


Tilbage til toppen Go down

Tilbage til toppen


 
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum