Økonomidebatten.dk
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.

Det skal du gøre med efterlønspengene. Gorrion NÅ! skal vi det?

Go down

Det skal du gøre med efterlønspengene. Gorrion NÅ! skal vi det? Empty Det skal du gøre med efterlønspengene. Gorrion NÅ! skal vi det?

Indlæg af Gorrion Lør Okt 06, 2012 12:44 pm

http://www.business.dk/pension/det-skal-du-goere-med-efterloenspengene

»Når jeg ser på reglerne, kan jeg godt få sved på panden, for de fleste under 40 og 50 år kan se frem til at være på arbejdsmarkedet, indtil de fylder cirka 70, og jeg kender ikke mange, som i dag arbejder, til de er 70,« siger Ann Lehmann Erichsen.

Hun tilføjer, at politikerne endda kan hæve pensionsalderen i 2015, fordi det store velfærdsforlig fra 2006 lægger op til jævnligt at forhøje alderen for folkepension i takt med levealderen, som ventes at stige.

Jeg kan da godt forstå hendes bekymring....for der bliver ikke mange der kommer til at blive på arbejdsmarkedet til de er 70...om 25-30 år....de personer er i de fleste tilfælde ramt af naturens lov, der simpelthen gør dem uegnede til de fleste funktioner på arbejdsmarkedet.
Næææ det der kommer til at ske er en massiv tilgang af førtidspensionister og seniorførtidspensionister....FOR SÅDAN ER DET JO!

Den besparelse som politikerne påregner fra afskaffelsen af efterlønnen bliver blot lagt over på de ovennævnte forhold.
De generationer der er 70 år om 20-30 år har knoklet mindst lige så hårdt som generationen før, og måske enda under strengere økonomiske forhold og familiemæssige udfordringer.....Glem ALT om en folkepensionsalder på 70 år....det er utopi at tro det bliver således!.

Derudover er der jo heller ikke længere noget incitament til at lægge mere i pensionsopsparing, hvor det ekstra man har gået og sparet op, som man regnede med skulle kunne give ekstra økonomisk frihed i den 3 alder, evt til rejser og andre oplevelser, er jo lagt i graven. Opsparingen bliver jo en 100% modregning, selvom man har betalt bestyrdende summer til at finansiere folkepension. (En ordning der SKAL BESTÅ!) uanset om nogen har været eftertænksomme og sparet op!, det skal de ikke have en straf for!.
Hvilket egentlig også fremgår af artiklen.

Og hvorfor bruge 130000 kroner på udbetaling til en bolig der koster 2,6 millioner kroner, når boligen måske nok nærmere skulle koste 1,6 millioner?

Jeg giver intet for de økonomers travlhed med at give gode råd.....

Gør med pengene som i vil...om det så er at grave dem ned! Hvilket jeg egentlig godt kan forstå!
Gorrion
Gorrion

Antal indlæg : 1449
Join date : 24/10/08

Tilbage til toppen Go down

Tilbage til toppen

- Lignende emner

 
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum