Økonomidebatten.dk
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.

Sparbank

3 deltagere

Go down

Sparbank Empty Sparbank

Indlæg af Thomas Tirs Sep 18, 2012 5:39 pm

Det forklarer Den ½ mia. pengepolitiske udlån.
Man skulle lige have fat i systemaktierne.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34099
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Sparbank Empty Ang. Spar Nord

Indlæg af Jesper Ons Sep 19, 2012 4:55 am

Hej Thomas

Jeg er en fast læser herinde som ivrigt læser og prøver at blive klogere på dansk økonomi.
Jeg vil gerne starte med at sige tak for dine rigtig mange og rigtigt gode posts. De har givet meget indsigt gennem tiden.

Jeg vil gerne høre om du har en holdning til Spar Nord banken?
Jeg er i dag kunde i Danske Bank og er ved at snakke om Bank skift til Spar Nord.
Jeg er meget interesseret i at høre dit input. Evt også gerne om anbefalinger til andre banker som ikke har slået sig selv ihjel.

Jesper

Antal indlæg : 11
Join date : 11/08/11

Tilbage til toppen Go down

Sparbank Empty Sv: Sparbank

Indlæg af Thomas Ons Sep 19, 2012 5:04 am

Jesper skrev:Hej Thomas

Jeg er en fast læser herinde som ivrigt læser og prøver at blive klogere på dansk økonomi.
Jeg vil gerne starte med at sige tak for dine rigtig mange og rigtigt gode posts. De har givet meget indsigt gennem tiden.

Jeg vil gerne høre om du har en holdning til Spar Nord banken?
Jeg er i dag kunde i Danske Bank og er ved at snakke om Bank skift til Spar Nord.
Jeg er meget interesseret i at høre dit input. Evt også gerne om anbefalinger til andre banker som ikke har slået sig selv ihjel.

Nu kender jeg ikke meget til Spar Nord; men jeg formoder, den er landbrugstung.
Men problemet er i Dit tilfælde: Hvad skal Du bruge banken til? Hvis det bare er en almindelig lønkonto, så kan den ene være lige så god som den anden.
I det tilfælde skal man være opmærksom på, hvilke oplysninger Din bank har på Dig. De vil nemlig blive misbrugt, hvis banken får brug for det.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34099
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Sparbank Empty Sv: Sparbank

Indlæg af Jesper Ons Sep 19, 2012 6:49 am

Jeg har et hus og har tilhørende realkredit lån og banklån.
Derudover er jeg bosat i udlandet og har brug for mastercard og visa til at hæve penge.

Jeg ærgrer mig mest over at jeg kan se at dine forudsigelser omkring Danske Bank lader til at holde stik. De har hævet min rente på banklånet 2 gange siden jeg tog lånet i marts.
Idag ville jeg ønske jeg ikke havde brugt dem til at financiere købet.

Så jeg vil gerne undgå bøvlet hvis Danske Bank skulle gå ned/få problemer og dels spare lidt på renter/gebyr.

Jesper

Antal indlæg : 11
Join date : 11/08/11

Tilbage til toppen Go down

Sparbank Empty Sv: Sparbank

Indlæg af dkguy66 Ons Sep 19, 2012 7:28 am

Jesper skrev:Jeg har et hus og har tilhørende realkredit lån og banklån.
Derudover er jeg bosat i udlandet og har brug for mastercard og visa til at hæve penge.

Jeg ærgrer mig mest over at jeg kan se at dine forudsigelser omkring Danske Bank lader til at holde stik. De har hævet min rente på banklånet 2 gange siden jeg tog lånet i marts.
Idag ville jeg ønske jeg ikke havde brugt dem til at financiere købet.

Så jeg vil gerne undgå bøvlet hvis Danske Bank skulle gå ned/få problemer og dels spare lidt på renter/gebyr.

Hvad med at rette henvendelse til div. banker mht at indhente tilbud ?

Det er jo ganske uforpligtende, og kan give et indtryk af, om der er noget at spare.

og så er det aldrig en ulempe at have konti i flere banker. Særligt hvis man er afhængig af div. kort og adgang til penge. Det er ikke et fåtal der har oplevet, at banken man har alt samlet i, enten ryger på røven, eller man selv er i en kritisk situation, så banken lukker for alt. Så er det altid rart at have en ekstra sikkerhed i form af en ekstra konto med reserver og kort.

dkguy66

Antal indlæg : 1854
Join date : 16/08/11
Geografisk sted : Århus

Tilbage til toppen Go down

Sparbank Empty Sv: Sparbank

Indlæg af Jesper Ons Sep 19, 2012 7:31 am

dkguy66 skrev:
Hvad med at rette henvendelse til div. banker mht at indhente tilbud ?

Det er jo ganske uforpligtende, og kan give et indtryk af, om der er noget at spare.

Jeg har netop rettet henvendelse til Spar Nord for at få dem til at regne på min situation.
Jeg har bare opdaget at Thomas lader til at have et godt overblik over helbreddet på visse Danske banker, som man normalt ikke læser om andre steder.

Getting a second opinion, as it were Smile

Jesper

Antal indlæg : 11
Join date : 11/08/11

Tilbage til toppen Go down

Sparbank Empty Sv: Sparbank

Indlæg af Thomas Ons Sep 19, 2012 11:31 am

Jesper skrev:
dkguy66 skrev:
Hvad med at rette henvendelse til div. banker mht at indhente tilbud ?

Det er jo ganske uforpligtende, og kan give et indtryk af, om der er noget at spare.

Jeg har netop rettet henvendelse til Spar Nord for at få dem til at regne på min situation.
Jeg har bare opdaget at Thomas lader til at have et godt overblik over helbreddet på visse Danske banker, som man normalt ikke læser om andre steder.

Getting a second opinion, as it were Smile
Hvor insolvent er Du?
Men generelt tror jeg at bordet fanger.
Jeg ved heller ikke, hvordan det kommer til at se ud for privatkunder efter knækket.

Er Dit lån et flexlån?
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34099
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Sparbank Empty Sv: Sparbank

Indlæg af Jesper Ons Sep 19, 2012 12:56 pm

Takket være dine råd, så har jeg et fastforrentet 4% lån i Danske Bank.
Jeg vil tro at jeg netto har for 50K i værdier, selv medregnet prisfald på huset. Dvs ikke insolvent.

Jeg har kunnet lave nogle gode afdrag på banklånet, da jeg er udstationeret i udlandet pt og ikke betaler dansk skat.

Jesper

Antal indlæg : 11
Join date : 11/08/11

Tilbage til toppen Go down

Sparbank Empty Sv: Sparbank

Indlæg af Thomas Ons Sep 19, 2012 1:47 pm

Jesper skrev:Takket være dine råd, så har jeg et fastforrentet 4% lån i Danske Bank.
Jeg vil tro at jeg netto har for 50K i værdier, selv medregnet prisfald på huset. Dvs ikke insolvent.

Jeg har kunnet lave nogle gode afdrag på banklånet, da jeg er udstationeret i udlandet pt og ikke betaler dansk skat.

Hvis det er tilfældet, så kan Du evt. flytte indskud over i en mindre bank. Men ellers har du gjort, hvad du kunne.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34099
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Sparbank Empty Sv: Sparbank

Indlæg af Sponsoreret inhold


Sponsoreret inhold


Tilbage til toppen Go down

Tilbage til toppen

- Lignende emner

 
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum