Økonomidebatten.dk
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.

Udlånsstatistik JUL 12

2 deltagere

Go down

Udlånsstatistik JUL 12 Empty Udlånsstatistik JUL 12

Indlæg af Thomas Tirs Sep 11, 2012 4:29 pm

Det ER gået galt!

Jeg har modificeret tidligere opgørelser med realkreditudlånet for så vidt som jeg har delt afdragfrie flex op i F1 og andet. F1 er det røde og det orange er "andet lort".

Der her i juli måned ikke været noget skift til fast forrentede annuiteter.

Men det skræmmende er at al vækst foregår på F1 lån. Vi taler om at 30% af ejerboligudlånet - pænt over 400 mia. SKAL refinansieres mindst én gang om året.
Hertil kommer så godt 100 mia. fra udlejningsbyggeriet.

Vi taler 525 mia. Det KAN ikke reddes.

Principielt set står 1/4 af landets borgere for at blive sat på gaden. Det sker så ikke, for alle teltlejre er sendt til Syriens nabolande.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34111
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Udlånsstatistik JUL 12 Empty Jeps, det ER gået galt

Indlæg af Thomas Tirs Sep 11, 2012 4:39 pm

Et slag i luften

Er pust i sivet - et NUL er givet!

De KAN ikke flytte 500 mia.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34111
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Udlånsstatistik JUL 12 Empty Sv: Udlånsstatistik JUL 12

Indlæg af tommyjo Tirs Sep 11, 2012 4:48 pm

din fil er måske beskadiget, jeg kunne ikke downloade den og fik besked af den var beskadiget study

tommyjo

Antal indlæg : 377
Join date : 25/07/11

Tilbage til toppen Go down

Udlånsstatistik JUL 12 Empty Sv: Udlånsstatistik JUL 12

Indlæg af Thomas Tirs Sep 11, 2012 5:50 pm

tommyjo skrev:din fil er måske beskadiget, jeg kunne ikke downloade den og fik besked af den var beskadiget study
Ja, også jeg!

Nu har jeg prøvet forfra: Slettet den beskadigede, printe fra excel, uploade - og downloade igen.

Der gik det - for mig.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34111
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Udlånsstatistik JUL 12 Empty Sv: Udlånsstatistik JUL 12

Indlæg af tommyjo Tirs Sep 11, 2012 5:55 pm

cheers
ja det ser sku slemmere og slemmere ud et hurtigt ryk i de korte renter vil være et meget grumt syn for det meste af DK

tommyjo

Antal indlæg : 377
Join date : 25/07/11

Tilbage til toppen Go down

Udlånsstatistik JUL 12 Empty Sv: Udlånsstatistik JUL 12

Indlæg af Thomas Tirs Sep 11, 2012 6:31 pm

tommyjo skrev: cheers
ja det ser sku slemmere og slemmere ud et hurtigt ryk i de korte renter vil være et meget grumt syn for det meste af DK

Stiger den korte rente med 1%, så er det 5 mia. på årsbasis bankerne skal hoste op med. Men problemet er nok værre end som så. De repo forretninger er jo kravlet op hele året!
Sælger man til kurs 100 og køber 3mdr. senere til 101.
Det går jo så fint nok, når man så sælger på 101 til de næste 3 mdr. og køber efter 6 mdr. på 102.

Der er bare lige en hage ved det: Man ejer jo de obligationer den 31/12, hvor de bliver indfriet til kurs 100. UPS lige en realisering af et kurstab på 3-4%.
Det er da det nummer pensionskasserne ikke vil være med til. Derfor kommer panikken midt i november (bare et gæt) sidste år. I år trækker det op til endnu en gang bøllebank. Problemet er bare, at spanskrøret er blevet det tungere. Både længde og tykkelse.

At dømme ud fra hylene, så er det Nykredit, der er i klemme.

Danske Bank og Nordea tilbyder alle mulige former for rabat for at få folk over på fast forrentet - de er så nok sikret finansieringen, men ikke udvidelserne.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34111
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Udlånsstatistik JUL 12 Empty Sv: Udlånsstatistik JUL 12

Indlæg af Sponsoreret inhold


Sponsoreret inhold


Tilbage til toppen Go down

Tilbage til toppen


 
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum