Økonomidebatten.dk
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.

Talbrøler???

5 deltagere

Side 2 af 2 Forrige  1, 2

Go down

Talbrøler??? - Page 2 Empty Sv: Talbrøler???

Indlæg af Newfido Tirs Aug 14, 2012 8:44 pm

Thomas skrev:
Newfido skrev:
Thomas skrev:
Newfido skrev:Åh nej Thomas, lad nu være med at synke derned igen.

Jeg tjener til terminen ved at sidde midt i boligmarkedet; men derfor har du sandsynligvis alligevel mere indsigt i statistik og prognoser end jeg.

Derimod har jeg - formentlig i modsætning til dig - dagligt berøring med køber og sælger og ved, hvilke oplysninger, de lægger vægt på i beslutningsprocessen omkring køb/salg af en bolig.

Her spiller tallene fra Danmarks Statistik ubestrideligt en vis rolle og er de forkerte, så påvirker det altså markedet. Her taler jeg ikke om, at de partout skal vise en opadgående tendens. Det er mig inderligt ligegyldigt. De skal bare være rigtige.

Tja, nu findes månedstallene kun på landsplan, hvis du ellers har kikket efter. Parkeringsaftaler er et udpræget fænomen i BRF, jeg henviser til gennemgangen af tidligere årsregnskaber (gider ikke mere) for ovennævnte galeanstalt.
Sådan kan man også sige det.
Derfor er det fortrinsvis et Københavnsk fænomen, som næppe har den store relevans for f.eks. Randers.

Det er Finanstilsynets indtryk, at kreditkvaliteten på de 20 største konsoliderede engagementer ligger under gennemsnittet i forhold til andre realkreditinstitutter.
og
Finanstilsynet gav endvidere BRF risikooplysning om, at instituttet har en relativt høj andel af store engagementer, hvilket vil sige engagementer større end 10 pct. i forhold til sin basiskapital,
Hertil kommer:
BRFBank
Sammenfattende er det Finanstilsynets vurdering, at banken og den valgte forretningsmodel er kendetegnet ved afhængigheden af BRFkredit a/s i form af modervirksomhedens infrastruktur og distributionskanaler, idet bankens grundlæggende formål er at understøtte modervirksomhedens forretning.

Der er høj risiko i udlånsporteføljen. Som konsekvens heraf har banken stoppet for alt erhvervsudlån, bortset fra udlån til den almene sektor og andelsboligforeninger. Blandt privatkunderne udviser særligt boligkreditterne betydelige risici og nedskrivningsbehov. Hovedparten af kunderne er delkunder, og banken har et begrænset kendskab til sine privatkunder. Som konsekvens heraf er banken i færd med at forbedre sine bevillingsprocedurer, som hidtil har været relativt simple.

Dvs. du har udtalt dig om noget, du ikke har forstand på!

Næppe, det er en ubetydelig niche, du sidder og piller i.
Nå du kan ikke læse indenad!
Det vil sige, at de 20 største engagementer, hvoraf mere end 1 udgør mere end 10% af basiskapitalen er "under gennemsnittet" i kreditkvalitet. Det er 1-2 gange basiskapitalen, der er tabt - bare på det. Skal vi gætte på 15 mia., som vi kan slutte os til er det beløb, man via Danske Bank har lånt i Nationalbanken.
Da BRF har uforholdsmæssig mange små ejerlejligheder i København, lad os så sige 2 mio. pr. lejlighed, så taler vi 20 mia. (med banklånet oveni) eller 10.000 ejerlejligheder - bare hos BRF!!!
DET ER SATANS TÆT på det samlede årlige "salg" af ejerlejligheder! De er ganske enkelt holdt ude af markedet. Men må være indeholdt i statistikken.

Lad mig give dit så meget: Du har forhåbentlig ikke nogen opfattelse af "dagligt berøring med køber og sælger og ved, hvilke oplysninger, de lægger vægt på i beslutningsprocessen omkring køb/salg af en bolig".

Dvs. på den baggrund véd du, at tallene for ejerlejligheder er URIGTIGE, og de er bevidst givet alt for højt.

Dvs. det er det samlede marked for ejerlejligheder, der er en "ubetydelig niche" med Dine ord!

Lad så være, at du er en lille provinsiel skidespræller af en mæhhhler - fint nok; men lad være med at beskylde andre for at vildlede og snakke udenom.
Her er 10.000 boliger, der skulle have været på tvang: Jeg ved ikke om det er 8.000 eller 12.000; men jeg ved, at der angives at være 4000 tvangsauktioner årligt i 2010 og 2011. Handelspriserne er groft overvurderet - groft!

Parcelhuse er lidt andet, fordi sælgerne ikke udgør en homogen klump. Men du er part i en uhæderlig markedsføring: Det véd Du nu!

Årsagen til, at jeg går ind i det på denne måde er, at det mæglervrøvl har ført for mange familier i et bundløst finansielt morads, som de ALDRIG kommer ud af - ALDRIG. Hvis noget har ødelagt Din forretning, så er det dét: Disse familier fanget til evig tid i en absolut uegnet bolig i det indre København kommer Du ALDRIG til at sælge en bolig til.
Det er Gud hjælpe mig så slemt, at det direkte kan aflæses af fødselstallene: De er rekordlave i 2010 og 2011 - det KUNNE måske have en sammenhæng med (der er uforholdsmæssig mange i København i den "fertile alder"), at ingen af dem har råd til børn!

Du bærer din del af skylden for at det er gået så forfærdeligt galt - tænker du på, når du står op om morgenen, at nu skal jeg ud og ødelægge folks liv?

Jeg ved ikke, hvorfor du slutter, at de omtalte 10.000 lejligheder burde på tvangsauktion. Fordi de er overbelånte behøver de jo ikke ryge på tvangsauktion.

I Region Hovedstad er der ca. 150.000 ejerlejligheder. Antager vi, at BRF's markedsandel er ca. 15 % på dette segment (mod generelt 7%), så har BRF pant i godt 20.000 lejligheder i Kbh., hvoraf du mener, at ca. halvdelen er tjenelig til en tvangsauktion. DET har jeg svært ved at tro. Om du har gang i manipulation, må andre vurdere.

I modsætning til dig, så ved jeg, hvordan køber og sælger agerer. Derfor behøver du ikke belære mig om, hvorvidt de købere, der i dag sidder i insolvente boliger, er blevet tvunget til noget som helst. Hvis du har spurgt dem på købstidspunktet, så har de været ganske tilfredse med deres beslutning om køb.

Jeg kan sådan set godt forstå, at folk har behov for at finde en syndebuk og en at være sur på, når man sidder i en bolig, der ikke længere kan koste det, man måske har givet for den; men var det ikke en ide at starte med at kigge på sig selv. Hvem tog beslutningen, hvem førte pennen og hvem var glad og tilfreds, da nøglen blev udleveret?

Så Thomas, jeg er glad og tilpas hver morgen jeg kører på arbejde. Dagligt bliver jeg kontaktet af folk, der stadig gerne vil købe fast ejendom og de smiler tilmed til mig. Jeg skal hverken brække arme eller ben på dem, eller for den sags skyld holde en pistol for panden af dem, for at få dem til at tage en beslutning. Det klarer de helt selv, som de voksne mennesker, de er.

Newfido

Antal indlæg : 68
Join date : 12/08/11

Tilbage til toppen Go down

Talbrøler??? - Page 2 Empty Sv: Talbrøler???

Indlæg af Thomas Tirs Aug 14, 2012 9:54 pm

Newfido skrev:

Jeg ved ikke, hvorfor du slutter, at de omtalte 10.000 lejligheder burde på tvangsauktion. Fordi de er overbelånte behøver de jo ikke ryge på tvangsauktion.
1) Dels fordi de har været det og er blevet forsvaret og indgik i "ejendomme i midlertid besiddelse" indtil det lokum flød over.
2) Der er tale om engagementer af meget dårlig kreditkvalitet, hvilket vil sige at debitor ikke kan overholde sine forpligtigelser - og der er ikke rimelig sandsynlighed for at det nogensinde bliver tilfældet.

I Region Hovedstad er der ca. 150.000 ejerlejligheder. Antager vi, at BRF's markedsandel er ca. 15 % på dette segment (mod generelt 7%), så har BRF pant i godt 20.000 lejligheder i Kbh., hvoraf du mener, at ca. halvdelen er tjenelig til en tvangsauktion. DET har jeg svært ved at tro. Om du har gang i manipulation, må andre vurdere.

I modsætning til dig, så ved jeg, hvordan køber og sælger agerer. Derfor behøver du ikke belære mig om, hvorvidt de købere, der i dag sidder i insolvente boliger, er blevet tvunget til noget som helst. Hvis du har spurgt dem på købstidspunktet, så har de været ganske tilfredse med deres beslutning om køb.

Jeg kan sådan set godt forstå, at folk har behov for at finde en syndebuk og en at være sur på, når man sidder i en bolig, der ikke længere kan koste det, man måske har givet for den; men var det ikke en ide at starte med at kigge på sig selv. Hvem tog beslutningen, hvem førte pennen og hvem var glad og tilfreds, da nøglen blev udleveret?

Så Thomas, jeg er glad og tilpas hver morgen jeg kører på arbejde. Dagligt bliver jeg kontaktet af folk, der stadig gerne vil købe fast ejendom og de smiler tilmed til mig. Jeg skal hverken brække arme eller ben på dem, eller for den sags skyld holde en pistol for panden af dem, for at få dem til at tage en beslutning. Det klarer de helt selv, som de voksne mennesker, de er.

Nå så kalder du det arbejde? Tja - definitionerne flyder i vore dage.

Jeg synes ikke du bidrager til debatten med andet end at være et afskrækkende eksempel: Platte postulater i strid med kendsgerningerne.

Men nej, jeg smiler ikke til dig - jeg er lidt kræsen med hvem, jeg omgås.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34111
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Talbrøler??? - Page 2 Empty Sv: Talbrøler???

Indlæg af Jomsviking Tirs Aug 14, 2012 10:26 pm

Thomas skrev:
Jomsviking skrev:Men hvordan ser vi denne:

Er de 70% de første 70% af handler indgået i måned, ELLER er de 70% en stikprøve udtaget af alle handler pågældende måned?
ELLER udgør de 70% blot de handler der var tilrådighed på beregningstidspunktet?
Det totale antal handler kendes ganske nøje; man tager bare tinglysningsdatoerne.

Så de 70% er en stikprøve af alle handler i måneden?

_________________
Førhen havde kirken det største hus i byen, nu har banken det største hus i byen.
Jomsviking
Jomsviking

Antal indlæg : 1771
Join date : 27/12/11

Tilbage til toppen Go down

Talbrøler??? - Page 2 Empty Sv: Talbrøler???

Indlæg af Thomas Tirs Aug 14, 2012 10:35 pm

Jomsviking skrev:
Thomas skrev:
Jomsviking skrev:Men hvordan ser vi denne:

Er de 70% de første 70% af handler indgået i måned, ELLER er de 70% en stikprøve udtaget af alle handler pågældende måned?
ELLER udgør de 70% blot de handler der var tilrådighed på beregningstidspunktet?
Det totale antal handler kendes ganske nøje; man tager bare tinglysningsdatoerne.

Så de 70% er en stikprøve af alle handler i måneden?

Det formoder jeg ja - eller nok rettere: Stikprøven befinder sig i de 70%.

Som jeg kan gennemskue det, så beregnes priserne af DST efter bedste wissen und gewissen, hvor åbenlyse hylere sorteres fra - de såkaldte "tastefejl". Vi har tidligere set ejerlejligheder blive revideret voldsomt med ved slutningen af året - efter at man havde læst i BRF's regnskab om ejendomme der gennem "flid og godt købmandskab" blev solgt videre fra "beholdning af ejendomme i midlertidig besiddelse".
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34111
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Talbrøler??? - Page 2 Empty Sv: Talbrøler???

Indlæg af Jomsviking Tirs Aug 14, 2012 10:49 pm

Thomas skrev:
Jomsviking skrev:
Thomas skrev:
Jomsviking skrev:Men hvordan ser vi denne:

Er de 70% de første 70% af handler indgået i måned, ELLER er de 70% en stikprøve udtaget af alle handler pågældende måned?
ELLER udgør de 70% blot de handler der var tilrådighed på beregningstidspunktet?
Det totale antal handler kendes ganske nøje; man tager bare tinglysningsdatoerne.

Så de 70% er en stikprøve af alle handler i måneden?

Det formoder jeg ja - eller nok rettere: Stikprøven befinder sig i de 70%.

Som jeg kan gennemskue det, så beregnes priserne af DST efter bedste wissen und gewissen, hvor åbenlyse hylere sorteres fra - de såkaldte "tastefejl". Vi har tidligere set ejerlejligheder blive revideret voldsomt med ved slutningen af året - efter at man havde læst i BRF's regnskab om ejendomme der gennem "flid og godt købmandskab" blev solgt videre fra "beholdning af ejendomme i midlertidig besiddelse".

Så;
Enten er stikprøven ikke repræsentativ, eller også sker der "noget" i de sidste 30%?

_________________
Førhen havde kirken det største hus i byen, nu har banken det største hus i byen.
Jomsviking
Jomsviking

Antal indlæg : 1771
Join date : 27/12/11

Tilbage til toppen Go down

Talbrøler??? - Page 2 Empty Sv: Talbrøler???

Indlæg af Thomas Tirs Aug 14, 2012 10:57 pm

Jomsviking skrev:
Thomas skrev:
Jomsviking skrev:
Thomas skrev:
Jomsviking skrev:Men hvordan ser vi denne:

Er de 70% de første 70% af handler indgået i måned, ELLER er de 70% en stikprøve udtaget af alle handler pågældende måned?
ELLER udgør de 70% blot de handler der var tilrådighed på beregningstidspunktet?
Det totale antal handler kendes ganske nøje; man tager bare tinglysningsdatoerne.

Så de 70% er en stikprøve af alle handler i måneden?

Det formoder jeg ja - eller nok rettere: Stikprøven befinder sig i de 70%.

Som jeg kan gennemskue det, så beregnes priserne af DST efter bedste wissen und gewissen, hvor åbenlyse hylere sorteres fra - de såkaldte "tastefejl". Vi har tidligere set ejerlejligheder blive revideret voldsomt med ved slutningen af året - efter at man havde læst i BRF's regnskab om ejendomme der gennem "flid og godt købmandskab" blev solgt videre fra "beholdning af ejendomme i midlertidig besiddelse".

Så;
Enten er stikprøven ikke repræsentativ, eller også sker der "noget" i de sidste 30%?
Det er den nok ikke.

Vi kommer ind på at stikprøver kan være repræsentative, hvis der ikke er systematiske fejl i materialet - og det er der nok. Jeg tror så ikke man kan betegne det som en stikprøve i gængs forstand; men mere som et spørgsmål om revision af tallene mhp. at gøre dem retvisende.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34111
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Talbrøler??? - Page 2 Empty Sv: Talbrøler???

Indlæg af Newfido Ons Aug 15, 2012 12:29 am

Der er to datoer i spil. Handelsdatoen og tinglysningsdatoen.

Handelsdatoen ligger for langt de fleste handler ½-3 måneder forud for tinglysningsdatoen; men registreres først når en handel bliver tinglyst omkring overtagelsestidspunktet.

Derfor går der et stykke tid efter hvert kvartal, før DST med sikkerhed kan sige, at nu er alle handler registreret og statistikgrundlaget på plads. Derfor er månedsopgørelserne noget bras - uanset om de viser stigende eller faldende priser.

Newfido

Antal indlæg : 68
Join date : 12/08/11

Tilbage til toppen Go down

Talbrøler??? - Page 2 Empty Sv: Talbrøler???

Indlæg af Newfido Ons Aug 15, 2012 12:36 am

Thomas skrev:Nå så kalder du det arbejde? Tja - definitionerne flyder i vore dage.

Jeg synes ikke du bidrager til debatten med andet end at være et afskrækkende eksempel: Platte postulater i strid med kendsgerningerne.

Men nej, jeg smiler ikke til dig - jeg er lidt kræsen med hvem, jeg omgås.

Tjaaaa, så længe der er efterspørgsel efter mine tjenesteydelser, så er det vel ikke forkert at kalde det et arbejde.

At du så ophøjer dine egne postulater til kendsgerninger - det er taget ad notam.


Newfido

Antal indlæg : 68
Join date : 12/08/11

Tilbage til toppen Go down

Talbrøler??? - Page 2 Empty Sv: Talbrøler???

Indlæg af peter777 Ons Aug 15, 2012 10:14 am

Man må da respektere DST's ydmyghed i situationen. Når man tænker på, hvordan modparten går ud og råber "skandale", så er det helt ok at se DST tage en roligt undersøgende holdning. Meeennn .... hvis det forholder sig, som vi antager herinde, så er der også en pæn skandale som kommer til at sparke bagud .... boomerangeffekten.
peter777
peter777

Antal indlæg : 822
Join date : 24/10/08
Geografisk sted : Østerbro

Tilbage til toppen Go down

Talbrøler??? - Page 2 Empty Sv: Talbrøler???

Indlæg af Jomsviking Ons Aug 15, 2012 10:50 am

Newfido skrev:
Thomas skrev:Nå så kalder du det arbejde? Tja - definitionerne flyder i vore dage.

Jeg synes ikke du bidrager til debatten med andet end at være et afskrækkende eksempel: Platte postulater i strid med kendsgerningerne.

Men nej, jeg smiler ikke til dig - jeg er lidt kræsen med hvem, jeg omgås.

Tjaaaa, så længe der er efterspørgsel efter mine tjenesteydelser, så er det vel ikke forkert at kalde det et arbejde.

At du så ophøjer dine egne postulater til kendsgerninger - det er taget ad notam.


Dit fag har det tilfælles med illusionisten og bankrådgiveren, at jeres virke hviler på et bedrag - det bedrag at I varetager jeres klienters interesser.

_________________
Førhen havde kirken det største hus i byen, nu har banken det største hus i byen.
Jomsviking
Jomsviking

Antal indlæg : 1771
Join date : 27/12/11

Tilbage til toppen Go down

Talbrøler??? - Page 2 Empty Sv: Talbrøler???

Indlæg af Storebror Ons Aug 15, 2012 11:16 am

@Jomsviking:
Som jeg har forstået af det jeg har læst så har dst.dk adgang til 70% af handlerne for pågældende periode når første tal frigives.

Fra dst.dk's pressemeddelselse ( http://dst.dk/~/link.aspx?_id=5552869040474FD483C2616F9683FB31&_z=z ):

Vi har med den månedlige publicering bestræbt os på at levere meget hurtige tal for udviklingen på ejendomsmarkedet. Dette medfører, at vi, når vi offentliggør første gang, baserer statistikken på ca. 70 pct. af de mulige indberetninger. Dette gør vi tydeligt opmærksom på i vores offentliggørelse. Da tallene fra start hviler på en stikprøve af handlerne i måneden, revideres tallene løbende, i alt otte gange, inden tallene erklæres endelige.

De nævner selv stikprøven, men ikke nærmere herom. Jeg vil dog gå ud fra at de har sikret sig at stikprøven er repræsentativ for de (eller hele de) 70% af mulige indberetningner.

Med Newfido's information ovenfor ( http://www.økonomidebatten.dk/t2208p30-talbrler#20295 ) så tror jeg faktisk at årsagen kan ligger her:

Der er to datoer i spil. Handelsdatoen og tinglysningsdatoen.

Handelsdatoen ligger for langt de fleste handler ½-3 måneder forud for tinglysningsdatoen; men registreres først når en handel bliver tinglyst omkring overtagelsestidspunktet.
Dette kan give anledning til den bias man ser hvis der er forksel på fordelingen af overtagelsestidspunktet i forhold handelstidspunktet mellem forskellige regioner med forskellig prisniveau.

Men hvorfor skal der være en så betydelig forskel i fordelingen som må være tilfældet? Et gæt kunne være problemstillingen med at mange skal have solgt før de kan købe nyt selv.


Storebror

Antal indlæg : 493
Join date : 25/10/08

http://siksak.dk

Tilbage til toppen Go down

Talbrøler??? - Page 2 Empty Sv: Talbrøler???

Indlæg af Newfido Ons Aug 15, 2012 11:21 am

Jomsviking skrev:
Newfido skrev:
Thomas skrev:Nå så kalder du det arbejde? Tja - definitionerne flyder i vore dage.

Jeg synes ikke du bidrager til debatten med andet end at være et afskrækkende eksempel: Platte postulater i strid med kendsgerningerne.

Men nej, jeg smiler ikke til dig - jeg er lidt kræsen med hvem, jeg omgås.

Tjaaaa, så længe der er efterspørgsel efter mine tjenesteydelser, så er det vel ikke forkert at kalde det et arbejde.

At du så ophøjer dine egne postulater til kendsgerninger - det er taget ad notam.


Dit fag har det tilfælles med illusionisten og bankrådgiveren, at jeres virke hviler på et bedrag - det bedrag at I varetager jeres klienters interesser.

Ja, jeg kan jo ikke gøre det for mine blå øjnes skyld.

Endvidere har jeg ikke med klienter at gøre. Mine kunder kommer af egen fri vilje.

Der er formentlig en grund til, at de internetbaserede mæglere aldrig har vundet større større markedsandele, end tilfældet er. Langt de fleste sælgere formår ikke at varetage egne interesser godt nok i forbindelse med en bolighandel.

Newfido

Antal indlæg : 68
Join date : 12/08/11

Tilbage til toppen Go down

Talbrøler??? - Page 2 Empty Sv: Talbrøler???

Indlæg af Jomsviking Ons Aug 15, 2012 12:55 pm

Newfido skrev:
Jomsviking skrev:
Newfido skrev:
Thomas skrev:Nå så kalder du det arbejde? Tja - definitionerne flyder i vore dage.

Jeg synes ikke du bidrager til debatten med andet end at være et afskrækkende eksempel: Platte postulater i strid med kendsgerningerne.

Men nej, jeg smiler ikke til dig - jeg er lidt kræsen med hvem, jeg omgås.

Tjaaaa, så længe der er efterspørgsel efter mine tjenesteydelser, så er det vel ikke forkert at kalde det et arbejde.

At du så ophøjer dine egne postulater til kendsgerninger - det er taget ad notam.


Dit fag har det tilfælles med illusionisten og bankrådgiveren, at jeres virke hviler på et bedrag - det bedrag at I varetager jeres klienters interesser.

Ja, jeg kan jo ikke gøre det for mine blå øjnes skyld.

Endvidere har jeg ikke med klienter at gøre. Mine kunder kommer af egen fri vilje.

Der er formentlig en grund til, at de internetbaserede mæglere aldrig har vundet større større markedsandele, end tilfældet er. Langt de fleste sælgere formår ikke at varetage egne interesser godt nok i forbindelse med en bolighandel.

Det er nok mere præcist at sige at dine kunder (købere) kommer til dig i den tro at du også har deres interesser på sinde, men det har du jo ikke - du vil gerne slutte en handel, så du kan hæve dit salær. Det er jo fair nok, hvis alle parter var klare over relationen, men det er der jo rigtig mange mennesker der ikke er. Bedraget ligger i at du aktiv kalder dig selv "mægler" og ikke det du er, nemlig: "Sælger".

_________________
Førhen havde kirken det største hus i byen, nu har banken det største hus i byen.
Jomsviking
Jomsviking

Antal indlæg : 1771
Join date : 27/12/11

Tilbage til toppen Go down

Talbrøler??? - Page 2 Empty Sv: Talbrøler???

Indlæg af Jomsviking Ons Aug 15, 2012 1:11 pm

Dette kan give anledning til den bias man ser hvis der er forksel på fordelingen af overtagelsestidspunktet i forhold handelstidspunktet mellem forskellige regioner med forskellig prisniveau.

Men hvorfor skal der være en så betydelig forskel i fordelingen som må være tilfældet? Et gæt kunne være problemstillingen med at mange skal have solgt før de kan købe nyt selv.

Hvis det er sådan at stikprøven er repræsentativ og de 70% er værdisat lavere end de sidste 30% og at de 30% er de handler der er tinglyst sent, så må man da spørge sig selv hvorfor gruppen af de sene tinglysninger er værdisat højere end de hurtige tinglysninger. Hvorfor udskyder man tinglysningen for disse "dyre" boliger? Er det fordi man ikke har travlt med at handlen bliver tinglyst og ført til bog?

_________________
Førhen havde kirken det største hus i byen, nu har banken det største hus i byen.
Jomsviking
Jomsviking

Antal indlæg : 1771
Join date : 27/12/11

Tilbage til toppen Go down

Talbrøler??? - Page 2 Empty Sv: Talbrøler???

Indlæg af Newfido Ons Aug 15, 2012 1:29 pm

Jomsviking skrev:Det er nok mere præcist at sige at dine kunder (købere) kommer til dig i den tro at du også har deres interesser på sinde, men det har du jo ikke - du vil gerne slutte en handel, så du kan hæve dit salær. Det er jo fair nok, hvis alle parter var klare over relationen, men det er der jo rigtig mange mennesker der ikke er. Bedraget ligger i at du aktiv kalder dig selv "mægler" og ikke det du er, nemlig: "Sælger".

Arrrrh, det tror du næppe selv på. Hvis du spørger køberne, er jeg ret sikker på, at mere end 9 ud af 10 købere er helt på den rene med, at mægleren repræsenterer sælger. Og skulle de være i tvivl, så står det højt og larmende salgsopstillingerne!

Du har imidlertid ret i, at der også skal en køber til at slutte en handel, så derfor går det heller ikke, at man som mægler ikke behandler køber ordentligt og deri opstår mæglingen: at få købers og sælgers interesser til at nå sammen.

Newfido

Antal indlæg : 68
Join date : 12/08/11

Tilbage til toppen Go down

Talbrøler??? - Page 2 Empty Sv: Talbrøler???

Indlæg af Jomsviking Ons Aug 15, 2012 1:39 pm

Jeg tror at du har ret i at forståelsen er ved at brede sig i befolkningen, lige som det er ved at gå op for folk, at ham nede i banken ikke er "familiens gode ven".
Hvad det betyder på længere sigt for din branche må du selv tage mål af. Jeg er overrasket over at det skal koste 100k at sætte en annonce på nettet, og mon ikke at folk hurtigt finder ud af at bypasse den overflødige fysiske sælger?

_________________
Førhen havde kirken det største hus i byen, nu har banken det største hus i byen.
Jomsviking
Jomsviking

Antal indlæg : 1771
Join date : 27/12/11

Tilbage til toppen Go down

Talbrøler??? - Page 2 Empty Sv: Talbrøler???

Indlæg af Thomas Ons Aug 15, 2012 2:48 pm

Newfido skrev:Der er to datoer i spil. Handelsdatoen og tinglysningsdatoen.

Handelsdatoen ligger for langt de fleste handler ½-3 måneder forud for tinglysningsdatoen; men registreres først når en handel bliver tinglyst omkring overtagelsestidspunktet.

Derfor går der et stykke tid efter hvert kvartal, før DST med sikkerhed kan sige, at nu er alle handler registreret og statistikgrundlaget på plads. Derfor er månedsopgørelserne noget bras - uanset om de viser stigende eller faldende priser.
Hvis du læser DST's redegørelse, så er de helt klar på, at det er noget "bras".
Men situationen er så desperat, at man helt tydeligt fra beslutningstagerne har brug for en indikation, der er de 2-3 måneder hurtigere end ellers.

Der er i statistik altid en afvejning af aktualitet og præcision.

På set og vis har dette intet med boligmarkedet at gøre. Det er spørgsmålet om bankerne:
Bankerne og kreditforeningerne er det ene virkelig store spørgsmål i hele Europa i disse år - det andet er egentlig arbejdsløsheden.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34111
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Talbrøler??? - Page 2 Empty Sv: Talbrøler???

Indlæg af Sponsoreret inhold


Sponsoreret inhold


Tilbage til toppen Go down

Side 2 af 2 Forrige  1, 2

Tilbage til toppen


 
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum