Økonomidebatten.dk
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.

USA sælger ud i forsikringsgigant. AIG

2 deltagere

Go down

USA sælger ud i forsikringsgigant. AIG Empty USA sælger ud i forsikringsgigant. AIG

Indlæg af Gorrion Søn Aug 05, 2012 1:55 pm

http://epn.dk/okonomi2/global/usa/article4798392.ece

I efteråret 2008 var det store forsikringsselskab AIG på randen af et regulært kollaps. Blandt andet fordi selskabet havde forsikret bankerne imod tab på de såkaldte sub prime-lån, der var bygget op som komplicerede finansielle produkter, CDO'er. Hvis AIG var krakket havde det formentlig smadret de finansielle markeder i hele verden.

Tja det var jo det jeg påpege i vinteren 2007, ville ske. (ligesom så meget andet!)


AIG blev "reddet"...pfft !.
Den blev pumpet op med en del af verdenshistoriens største falskmøntneri, for det var og er ikke penge som USA hverken, havde, har, eller nogensinde får...de blev tryllet frem, ud af den blå luft i kælderen af FED.

Så vidt jeg ved, har der heller aldrig været et retsligt efterspil i den kriminelle møgspand som AIG var, og egentlig stadig er!
Gorrion
Gorrion

Antal indlæg : 1449
Join date : 24/10/08

Tilbage til toppen Go down

USA sælger ud i forsikringsgigant. AIG Empty Sv: USA sælger ud i forsikringsgigant. AIG

Indlæg af Thomas Søn Aug 05, 2012 3:46 pm

Gorrion skrev:http://epn.dk/okonomi2/global/usa/article4798392.ece

I efteråret 2008 var det store forsikringsselskab AIG på randen af et regulært kollaps. Blandt andet fordi selskabet havde forsikret bankerne imod tab på de såkaldte sub prime-lån, der var bygget op som komplicerede finansielle produkter, CDO'er. Hvis AIG var krakket havde det formentlig smadret de finansielle markeder i hele verden.

Tja det var jo det jeg påpege i vinteren 2007, ville ske. (ligesom så meget andet!)


AIG blev "reddet"...pfft !.
Den blev pumpet op med en del af verdenshistoriens største falskmøntneri, for det var og er ikke penge som USA hverken, havde, har, eller nogensinde får...de blev tryllet frem, ud af den blå luft i kælderen af FED.

Så vidt jeg ved, har der heller aldrig været et retsligt efterspil i den kriminelle møgspand som AIG var, og egentlig stadig er!
Når man hugger en virksomhed op, så sælger man jo naturligvis de dele fra, der kan bruges.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34055
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Tilbage til toppen

- Lignende emner

 
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum