Økonomidebatten.dk
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.

Flov økonom smækker døren til IMF

3 deltagere

Go down

Flov økonom smækker døren til IMF Empty Flov økonom smækker døren til IMF

Indlæg af Gorrion Lør Jul 21, 2012 11:50 am

http://epn.dk/okonomi2/article4785651.ece

En intern IMF-rapport fra 2011 når samme konklusion og påpeger blandt andet, at ledende figurer i IMF i august 2007, kort tid før katastrofen ramte i 2008, betegnede den globale økonomiske situation som "meget favorabel."

Tja...
Den største økonomiske krise siden Anden Verdenskrig startede den 10 August 2007.

Fejlbehandling har dog efterfølgende gjort krisen til den værste siden 1920'erne, og måske nogensinde.
Gorrion
Gorrion

Antal indlæg : 1449
Join date : 24/10/08

Tilbage til toppen Go down

Flov økonom smækker døren til IMF Empty Sv: Flov økonom smækker døren til IMF

Indlæg af Thomas Lør Jul 21, 2012 11:54 am

Gorrion skrev:http://epn.dk/okonomi2/article4785651.ece

En intern IMF-rapport fra 2011 når samme konklusion og påpeger blandt andet, at ledende figurer i IMF i august 2007, kort tid før katastrofen ramte i 2008, betegnede den globale økonomiske situation som "meget favorabel."

Tja...
Den største økonomiske krise siden Anden Verdenskrig startede den 10 August 2007.

Fejlbehandling har dog efterfølgende gjort krisen til den værste siden 1920'erne, og måske nogensinde.

Fejl har ikke gjort det bedre; men jeg kan ikke tilslutte mig, at man - i hvert fald i Europa - kunne have gjort det så meget bedre, når man nu var taget med bukserne nede.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34078
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Flov økonom smækker døren til IMF Empty Sv: Flov økonom smækker døren til IMF

Indlæg af Neptun101 Lør Jul 21, 2012 12:08 pm

IMF blev advaret "i god tid" om krisen i Eurozonen, men advarslerne blev "undertrykt," skriver han.

Grunden er at krisen er skabt per design for at man kan kollapse økonomien, opkøbe alt for en slik og starte systemet op igen med en verdenscentralbank og verdensmønt der gør os mere undertrykt.

Sådan arbejdede en tidligere økonomisk lejemorder:
kort version 2 min:
https://www.youtube.com/watch?v=n7Fzm1hEiDQ

Lang version:
https://www.youtube.com/watch?v=TFC18pFvo1g
Neptun101
Neptun101

Antal indlæg : 159
Join date : 29/06/12

Tilbage til toppen Go down

Flov økonom smækker døren til IMF Empty Sv: Flov økonom smækker døren til IMF

Indlæg af Thomas Lør Jul 21, 2012 12:41 pm

Neptun101 skrev:IMF blev advaret "i god tid" om krisen i Eurozonen, men advarslerne blev "undertrykt," skriver han.

Grunden er at krisen er skabt per design for at man kan kollapse økonomien, opkøbe alt for en slik og starte systemet op igen med en verdenscentralbank og verdensmønt der gør os mere undertrykt.

Sådan arbejdede en tidligere økonomisk lejemorder:
kort version 2 min:
https://www.youtube.com/watch?v=n7Fzm1hEiDQ

Lang version:
https://www.youtube.com/watch?v=TFC18pFvo1g

Nej, nej, nej: Så megen hensigt er der ikke bagved! Det er meget mere på klamp.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34078
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Flov økonom smækker døren til IMF Empty Sv: Flov økonom smækker døren til IMF

Indlæg af Neptun101 Lør Jul 21, 2012 1:22 pm

Thomas,

Hvorfor taler de nede i Babel tårnet/EU om, at vi skal have en global verdensregering som løsning på krisen?

https://www.youtube.com/watch?v=a7D21rPpBrk

EU President Herman van Rumpuy om verdensregering:
https://www.youtube.com/watch?v=hXWeOa-FuyM
Neptun101
Neptun101

Antal indlæg : 159
Join date : 29/06/12

Tilbage til toppen Go down

Flov økonom smækker døren til IMF Empty HØR NU HER!

Indlæg af Thomas Lør Jul 21, 2012 1:51 pm

Neptun101 skrev:Thomas,

Hvorfor taler de nede i Babel tårnet/EU om, at vi skal have en global verdensregering som løsning på krisen?

https://www.youtube.com/watch?v=a7D21rPpBrk

EU President Herman van Rumpuy om verdensregering:
https://www.youtube.com/watch?v=hXWeOa-FuyM

Ved du hvad, jeg synes Du skulle?

Jeg synes Du skulle oprette en tråd under Off-topic: Der kan Du så diskutere, det, Du synes er interessant - læser du noget, du ønsker at kommentere, så kan Du i Din tråd linke til den.

Så har folk et valg!

Inde på den tråd kan Du fremlægge Dine betragtninger og Din dokumentation. Det vil lette overblikket, at have det samlet på ét sted!

Det er så også nemmere at komme i kontakt med Dig, hvis man ønsker noget uddybet. Det er ikke fordi, jeg er imod, at du kommer med dine argumenter her; men det vil altså lette overskueligheden - jeg mister i hvert fald overblikket, når din omfattende bevisførelse for liv udenfor solsystemet kommer ind imellem diskussioner af mere enkle betragtninger - som valutabalancen, prisen på lejligheder i Randers og Helle Thornings frisure - eller hvad nogle af os går og roder med.

Efter min opfattelse er du velkommen - omend en fugl med lidt længere fjer - og du har sandelig ret til dine vurderinger og synspunkter, selvom jeg ikke kan følge dem alle; men jeg tror en smule organisation vil være i alles interesse.

Bare et tip!
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34078
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Flov økonom smækker døren til IMF Empty Sv: Flov økonom smækker døren til IMF

Indlæg af Neptun101 Lør Jul 21, 2012 2:20 pm

Thomas,

Det er ikke off topic.

Prøv at tænk over din reaktion, fordi det er meget interessant.

IMF blev advaret "i god tid" om krisen i Eurozonen, men advarslerne blev "undertrykt," skriver han.

Jeg henviser til interviews med én der har arbejdet med IMF.

Du skriver, at det ikke passer, fordi det er, hvad du tror. Du kan ikke tro, at "løsningen" på krisen vil lede til en verdenscentral bank og verdensregering og hele systemet er pil råddent.

Jeg henviser til José Manuel Barroso, Nicolas Sarkozy og EU Præsident Herman van Rompuy der alle taler om, at de ønsker en verdensregering etc. og spørg hvorfor de gør det, hvis det ikke er virkeligt?

Du skriver, at jeg bør forsvinde ned i off topic, fordi så kan folk selv vælge om de vil læse det jeg skriver eller ej(censur).

Det her er fakta! Og du kan ikke bare feje det væk med, at det er off topic og ikke passer sammen med IMF, fordi det gør det!

Du må simpelthen accepter, at den virkelighed du tror er virkelig bygger på løgn og bedrag og det kan godt være lidt skræmmende.

Hvad er virkeligheden? Virkeligheden er hvad vi ser, høre og bliver enige om. Da næsten alle mainstream medier er styret og fylder os med løgn og bedrag skaber de en falsk virkelighed, som minder om Platons hule.

Du gør som alle dem der ikke vil se det her i øjnene, at de begynder at argumenter for at 2+2=5. Det er dit underbeviste jeg, der prøver at beskytte dig mod at hele din virkelighed ramler sammen, hvis du bliver konfronteret med for meget fakta der modstrider, hvad du tror virkeligheden er. Men din falske virkelighed skal ramle sammen, det er en del af frigørelsen fra løgnen. Det svarer til, at man ikke vil se i øjnene at ens kæreste er utro og man bilder sig selv ulogiske ting ind for at man kan fastholde troen på, at hun aldrig har været utro. Det er det samme! Løgnene du fortæller dig selv ubevist slavegøre dig! "Free your mind" Som de sagde i filmen Matrix.

Når du læser dette kan dit underbeviste jeg prøve at overbevise dig om, at jeg er fuldstændig bindegal. Men det ændre ikke på at José Manuel Barroso, Nicolas Sarkozy og EU Præsident Herman van Rompuy, taler om det samme som jeg.

Dit underbevidste jeg kan prøve at flirte med tanken om, at det må være video manipulation.... Men jeg står allerede klar med andre faktuelle beviser.

Så hvad er dit valg. Vil du leve i et usynligt fængsel skabt af alle de løgne dit underbevidste jeg fylder dig med, eller vil du kæmpe for frihed og give slip på den falske virkelighed og søge sandhed!
Neptun101
Neptun101

Antal indlæg : 159
Join date : 29/06/12

Tilbage til toppen Go down

Flov økonom smækker døren til IMF Empty Sv: Flov økonom smækker døren til IMF

Indlæg af Thomas Lør Jul 21, 2012 3:22 pm

Neptun101 skrev:Thomas,

Det er ikke off topic.


Jeg skal gentage min anbefaling!

Jeg mener ikke, at Dine indlæg falder ind under emneinddelingerne.

På forhånd tak.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34078
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Flov økonom smækker døren til IMF Empty Sv: Flov økonom smækker døren til IMF

Indlæg af Neptun101 Lør Jul 21, 2012 3:32 pm

Thomas,

Handler denne tråd ikke om IMF og at Peter Doyle fra IMF er flov over at have arbejdet for dem og beskriver en råddenskab i IMF?

Som der står i artiklen:"Peter Doyle, der tidligere var divisionsleder for IMF's Europaafdeling, er blandt andet vred over, at Valutafonden efter hans mening tilgodeså Europas interesser frem for resten af verdens."

Jeg henviser til:
John Perkins der er forfatter af bogen:

Confessions of an Economic Hitman
An insider book on the manipulation of third world countries economies by the US with the World Bank and the IMF complicities

"Confessions of an economic hitman" is not the usual book on economics or finance: it is written by John Perkins who has been an economic hitman for 10 years after being recruited by the powerful NSA (National Security Agency).

John Perkins started and stopped writing "Confessions of an economic hitman" four times over 20 years. He says he was threatened and bribed in an effort to kill the project, but after 9/11 he finally decided to go through with this expose of his former professional life.

"Economic hitmen (EHMs) are highly paid professionals who cheat countries around the globe out of trillions of dollars" Perkins writes. "Confessions of an economic hitman" is an extraordinary and gripping tale of intrigue and dark machinations. Think John Le Carré, except it's a true story.

Perkins writes that his economic projections cooked the books Enron-style to convince foreign governments to accept billions of dollars of loans from the World Bank, the IMF and other institutions. Often, the money would simply be transferred from one bank account in Washington, D.C., to another one in New York or San Francisco. The deals were smoothed over with bribes for foreign officials, but it was the taxpayers in the foreign countries who had to pay back the loans. When their governments couldn't do so, as was often the case, the U.S. or its henchmen at the World Bank or IMF (International Monetary Fund) would step in and essentially place the country in trusteeship, dictating everything from its spending budget to security agreements and even its United Nations votes. It was, Perkins writes, a clever way for the U.S. to expand its "empire" at the expense of Third World citizens.

Det er simpelhen 2+2=5 logik, hvis John Perkins ikke har noget med IMF debatten at gøre.
Neptun101
Neptun101

Antal indlæg : 159
Join date : 29/06/12

Tilbage til toppen Go down

Flov økonom smækker døren til IMF Empty Sv: Flov økonom smækker døren til IMF

Indlæg af Thomas Lør Jul 21, 2012 5:20 pm

Neptun101 skrev:Thomas,

Handler denne tråd ikke om IMF og at Peter Doyle fra IMF er flov over at have arbejdet for dem og beskriver en råddenskab i IMF?

Som der står i artiklen:"Peter Doyle, der tidligere var divisionsleder for IMF's Europaafdeling, er blandt andet vred over, at Valutafonden efter hans mening tilgodeså Europas interesser frem for resten af verdens."

Jeg henviser til:
John Perkins der er forfatter af bogen:

Confessions of an Economic Hitman
An insider book on the manipulation of third world countries economies by the US with the World Bank and the IMF complicities

"Confessions of an economic hitman" is not the usual book on economics or finance: it is written by John Perkins who has been an economic hitman for 10 years after being recruited by the powerful NSA (National Security Agency).

John Perkins started and stopped writing "Confessions of an economic hitman" four times over 20 years. He says he was threatened and bribed in an effort to kill the project, but after 9/11 he finally decided to go through with this expose of his former professional life.

"Economic hitmen (EHMs) are highly paid professionals who cheat countries around the globe out of trillions of dollars" Perkins writes. "Confessions of an economic hitman" is an extraordinary and gripping tale of intrigue and dark machinations. Think John Le Carré, except it's a true story.

Perkins writes that his economic projections cooked the books Enron-style to convince foreign governments to accept billions of dollars of loans from the World Bank, the IMF and other institutions. Often, the money would simply be transferred from one bank account in Washington, D.C., to another one in New York or San Francisco. The deals were smoothed over with bribes for foreign officials, but it was the taxpayers in the foreign countries who had to pay back the loans. When their governments couldn't do so, as was often the case, the U.S. or its henchmen at the World Bank or IMF (International Monetary Fund) would step in and essentially place the country in trusteeship, dictating everything from its spending budget to security agreements and even its United Nations votes. It was, Perkins writes, a clever way for the U.S. to expand its "empire" at the expense of Third World citizens.

Det er simpelhen 2+2=5 logik, hvis John Perkins ikke har noget med IMF debatten at gøre.

Har du ikke læst, hvad jeg har skrevet?
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34078
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Flov økonom smækker døren til IMF Empty Sv: Flov økonom smækker døren til IMF

Indlæg af Neptun101 Lør Jul 21, 2012 5:36 pm

Thomas,

Hvis jeg har forstået dig korrekt. Det der irriterer dig er at emnet nemt kan blive lidt dybere og bredere, end du er vant til. Du er lidt for meget nede i myre perspektiv, hvor du ser informationen alt for tæt på. Man skal op i fugleperspektiv for at forstå, hvordan det hænger sammen.

Det svare til debattere:
På bordet står en kop og den er rød og intet andet.

Hvor jeg debattere dybere og bredere og nævner at koppen har stået på bordet i 3 timer, fordi en bankmand havde sat den der, efter han var involveret i noget svindel og kommer med en lang forklaring om hvordan svindlen hang sammen og hvem der er involveret etc.

Hvis man ikke går dybere end overfladen, ser man ikke hvordan tingene hænger sammen.

Ja selvfølgelig er det lidt svært i starten at forstå en dybere debat men man udvikler sig ikke som menneske, hvis man forsætter med at gøre som man plejer. Det kræver at man kommer lidt ud på dybt vand hvor det er lidt svært i starten, før man udvikler sig.

Men vi kan lave et kompromis. Jeg vil holde mig til mine egne tråde.
Neptun101
Neptun101

Antal indlæg : 159
Join date : 29/06/12

Tilbage til toppen Go down

Flov økonom smækker døren til IMF Empty Sv: Flov økonom smækker døren til IMF

Indlæg af Gæst Lør Jul 21, 2012 5:55 pm

Neptun101 skrev:Det er ikke off topic.

Jo, det er. Jeg elsker selv alle slags konspirationsteorier, men det er reelt spam her.

Thomas har ret, du formudrer de her diskussioner, som omfatter en række noget mere jordnære emner.

Jeg vil bede moderator overveje, om du kun skulle have skriverettigheder i off-topic. Det vil give dig adgang til et forum, som frivilligt har valgt at læse dine indlæg.

/BF

Gæst
Gæst


Tilbage til toppen Go down

Flov økonom smækker døren til IMF Empty Sv: Flov økonom smækker døren til IMF

Indlæg af Neptun101 Lør Jul 21, 2012 6:06 pm

BamsesFar,

Hvorfor er det spam at henvise til John Perkins der har arbejdet med IMF i en tråd der handler om IMF?

Jeg er ved at blive meget træt af alt det censur pis og 2+2=5 logik og vil overveje, om jeg skal smutte fra dette debatforum!
Neptun101
Neptun101

Antal indlæg : 159
Join date : 29/06/12

Tilbage til toppen Go down

Flov økonom smækker døren til IMF Empty Sv: Flov økonom smækker døren til IMF

Indlæg af Thomas Lør Jul 21, 2012 6:33 pm

Neptun101 skrev:Thomas,

Hvis jeg har forstået dig korrekt. Det der irriterer dig er at emnet nemt kan blive lidt dybere og bredere, end du er vant til. Du er lidt for meget nede i myre perspektiv, hvor du ser informationen alt for tæt på. Man skal op i fugleperspektiv for at forstå, hvordan det hænger sammen.

Det svare til debattere:
På bordet står en kop og den er rød og intet andet.

Hvor jeg debattere dybere og bredere og nævner at koppen har stået på bordet i 3 timer, fordi en bankmand havde sat den der, efter han var involveret i noget svindel og kommer med en lang forklaring om hvordan svindlen hang sammen og hvem der er involveret etc.

Hvis man ikke går dybere end overfladen, ser man ikke hvordan tingene hænger sammen.

Ja selvfølgelig er det lidt svært i starten at forstå en dybere debat men man udvikler sig ikke som menneske, hvis man forsætter med at gøre som man plejer. Det kræver at man kommer lidt ud på dybt vand hvor det er lidt svært i starten, før man udvikler sig.

Men vi kan lave et kompromis. Jeg vil holde mig til mine egne tråde.

Det tror jeg vil være en god ide!
Så kan Du linke til andre tråde - så dem, der inspireres af dine perspektiver kan bevare sammenhængen.

Jeg kan sagtens leve med, at Du anser mig for at være indskrænket - jeg er blevet kaldt værre.
Jeg ville også synes at det var ærgerligt, hvis du ikke kommer med dine bidrag: Du er jo ikke grov, racistisk, klakør, svensker eller på anden måde utilstædelig - så der er ikke nogen grund til at du ikke skal kunne give dit besyv med - og jeg vil da også lejlighedsvis kikke på om du havde en pointe.

At jeg anser dig for skinrende skør - det er vi sgu så mange der er (vel at mærke på hver sin måde - MEGET forskellige måde) - det er noget andet; men overblikket går tabt.

Der er jo to ting i ytringsfriheden: Den ene side er, at man må sige, hvad man vil indenfor lovens rammer - den anden nok så væsentlige er muligheden for at være fri for at høre på de ytringer.

Det er ligesom forsamlingsfriheden: Alle må godt demonstrere (helst forudanmeldt af hensyn til trafikreguleringen - og ingen kommer til skade); men der er altså ikke nogen pligt til at melde sig ind i den fodsportsforening - jeg vil endda gå ind for skattefradrag for ligtorneplaster til aktive deltagere!

Så bare frisk mod!
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34078
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Flov økonom smækker døren til IMF Empty Sv: Flov økonom smækker døren til IMF

Indlæg af Neptun101 Lør Jul 21, 2012 6:39 pm

Thomas,

Fair nok, så holder jeg mig til mine egne tråde.

Venlig hilsen
jocolor
Neptun101
Neptun101

Antal indlæg : 159
Join date : 29/06/12

Tilbage til toppen Go down

Flov økonom smækker døren til IMF Empty Sv: Flov økonom smækker døren til IMF

Indlæg af Thomas Lør Jul 21, 2012 7:03 pm

Neptun101 skrev:Thomas,

Fair nok, så holder jeg mig til mine egne tråde.

Venlig hilsen
jocolor

Fint, så kan vi være her alle sammen.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34078
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Flov økonom smækker døren til IMF Empty Sv: Flov økonom smækker døren til IMF

Indlæg af Sponsoreret inhold


Sponsoreret inhold


Tilbage til toppen Go down

Tilbage til toppen

- Lignende emner

 
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum