Økonomidebatten.dk
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.

Minimering af boafgift

3 deltagere

Go down

Minimering af boafgift Empty Minimering af boafgift

Indlæg af Esbjerg Man Jul 16, 2012 9:08 pm

Min søster og jeg skal arve et gældsfrit hus fra vore forældre..... en gang altså. Og lad os glemme evt. cash og andre værdier.

Anyways - min far nævnte forskellige muligheder vi bør overveje for at minimere boafgift. Bl. a. salg under vurdering og derefter udleje til forældre. Synes bare det lyder avanceret hvis vi ikke ønsker at udveksle kontanter.

Hvilke muligheder findes der i dag? Og hvad ville i gøre.... eller hvad gør i? Jeg har tidligere troet på gældsbreve = årlig skattefri gavemax, men har nu læst at sådan gæld til børn ikke vil fragå beregningsgrundlag for boafgift.


Esbjerg

Antal indlæg : 91
Join date : 24/10/08
Geografisk sted : Kbh

Tilbage til toppen Go down

Minimering af boafgift Empty Sv: Minimering af boafgift

Indlæg af Jomsviking Man Jul 16, 2012 9:33 pm

Man kunne også bare betale sin skat/afgifter lige som vi andre gør.

_________________
Førhen havde kirken det største hus i byen, nu har banken det største hus i byen.
Jomsviking
Jomsviking

Antal indlæg : 1771
Join date : 27/12/11

Tilbage til toppen Go down

Minimering af boafgift Empty Sv: Minimering af boafgift

Indlæg af Esbjerg Man Jul 16, 2012 9:46 pm

Det gør jeg bestemt også. Men har heller ikke lyst til betale mere i afgift end reglerne tillader og hvad der evt. findes af mere eller mindre gængse metoder.

Men dit bud er altså, at du ikke vil gøre noget som helst ifbm. arveplanlægning? Du har heller ikke indbetalt på pensionsordninger for at udskyde skatten..... og evt. ikke betale så megen eller nogen topskat som pensionist - helt efter reglerne?

Esbjerg

Antal indlæg : 91
Join date : 24/10/08
Geografisk sted : Kbh

Tilbage til toppen Go down

Minimering af boafgift Empty Sv: Minimering af boafgift

Indlæg af Gæst Man Jul 16, 2012 9:58 pm

Jomsviking skrev:Man kunne også bare betale sin skat/afgifter lige som vi andre gør.

Så længe at det er lovligt, så skader det vel aldrig at tænke langsigtet?

Det er også muligt at indbetale ekstraskat (som man vel at mærke ikke behøves at betale), hvis man vil eller er naiv nok.

PS. Lov er lov og skal følges. Jeg må dog også erkende, at min basale politiske grundholdning - liberalisme - er meget truet af de numre som nationalbankerne og finansinstitutionerne har lavet. Pludseligt lyder noget af enhedslistens snak meget mere logisk. Nationalbankerne har indgået en uhellig alliance med politikerne og bankerne, så politikerne kan få solgt statsobligationer, som finansieres via pengetrykkeri i nationalbankerne. Dvs. borgerne fodres med deres egne haler. Nu viser det sig derudover, at også bankerne har "tryllet" penge ud af det blå på egen hånd via manipulation af de renter, som de selv spekulerer imod.

Enhedslisten vil have alle bankerne nationaliseret. Det vil jeg også. Dels er de allerede gået fallit, dels har de groft overtrådt basale tillidskrav, dels er bankdrift dybest set infrastruktur (hvis man ser bort fra investeringsbankerne). Og infrastruktur drives bedst af halvoff. selskaber.

/BF

Gæst
Gæst


Tilbage til toppen Go down

Minimering af boafgift Empty Sv: Minimering af boafgift

Indlæg af Jomsviking Tirs Jul 17, 2012 7:59 am

I det tilfælde ville jeg blot synes at man skal lade tingene gå sin gang, og slutteligt betale boafgiften, keep it clean.

"Penge over eller under bordet", "gaver","salg under vurdering og derefter udleje til forældre".

Tænk på alle de ting der kan gå galt, søster bliver skilt og hendes mand synes at huset hvor lillemor bor skal på tvang. Eller at du dør, og søster tager r.ven på dine børn. m.m.


_________________
Førhen havde kirken det største hus i byen, nu har banken det største hus i byen.
Jomsviking
Jomsviking

Antal indlæg : 1771
Join date : 27/12/11

Tilbage til toppen Go down

Minimering af boafgift Empty KISS

Indlæg af Thomas Tirs Jul 17, 2012 12:40 pm

Jomsviking skrev:I det tilfælde ville jeg blot synes at man skal lade tingene gå sin gang, og slutteligt betale boafgiften, keep it clean.

"Penge over eller under bordet", "gaver","salg under vurdering og derefter udleje til forældre".

Tænk på alle de ting der kan gå galt, søster bliver skilt og hendes mand synes at huset hvor lillemor bor skal på tvang. Eller at du dør, og søster tager r.ven på dine børn. m.m.


Keep it simple Stupid!

De lidt for smarte!

Læg mærke til, at de "smarte" her vil slippe med ikke at komme i fængsel! I heldigste fald bliver ALLE pengene taget fra dem.

Hver eneste gang man hopper over hvor gærdet er lavest, så risikerer man at snuble.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34078
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Minimering af boafgift Empty Sv: Minimering af boafgift

Indlæg af Sponsoreret inhold


Sponsoreret inhold


Tilbage til toppen Go down

Tilbage til toppen


 
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum