Økonomidebatten.dk
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.

Fedt med fedt

2 deltagere

Go down

Fedt med fedt Empty Fedt med fedt

Indlæg af Thomas Man Jul 02, 2012 6:59 pm

Komplet tåbeligt

at indføre Zwangswirtschaft!

Det jeg har lidt imod med sundhedssektoren: De forsøger at løse deres problemer ved at alle andre skal indrette sig på at løse deres problemer.

Det er de nok ikke de bedste til.
Når læger begynder at udtale sig om maksimumshastigheder på motorvej, så går de udenfor deres spidskompetence - og det er synd, for de er faktisk rigtig gode til det de kan - det er så i modsætning til andre fag, der ikke kan det, de er gode til (hvorfor rinder begrebet bankfolk mig i hu?).
Den forøgede levealder skyldes ikke blot ændret og bedre levevis - meget af det har noget med adfærden på arbejdspladserne at gøre (sikkerhed og mindre drikkeri) - men små forbedringer hele tiden, en ændret cancer behandling her og hisset, 5 dobbelte bypass operationer, der vel i dag er rutine. Miraklernes tid er forbi - der kommer nok ikke en ny penicillin i morgen (for det var et mirakel) - men mindre kan også gøre det hen ad vejen.

Altså jeg har ikke brug for at lægerne fortæller mig, at jeg brænder mit lys i begge ender: Det ved jeg sgu godt - jeg vil bare have noget mere stearin.

Det drejer sig om at klare det så godt man kan i den givne situation - og evt. pege på tekniske forbedringer.
Det at være læge er et håndværk:
Altså, hvis folk insisterer på at drikke hjernen ud, så er der ikke så forfærdelig meget at gøre - udover at lære dem svensk - så lægger man ikke mærke til skaderne. Men ved mindre omfattende skader, så er der en del, der kan repareres - det bliver aldrig som nyt igen; men mindre kan også gøre det.

Det man skal satse på er investeringer: Det nytter jo ikke at få folk fem minutter hurtigere til det lokale sygehus med stokroser og en læge, der skal klare alt med en kødøkse. Lad os da for Guds skyld udnytte, at der er bygget en motorvej - så der er en rimelig chance for at få folk hen til den maskinfabrik, hvor det tunge udstyr står med personale, der kan bruge det.

Det bliver jo så ikke bedre af at man politisk i en snæver vending griber til en idiotisk nødløsning, som man véd kun skader: Kæreste venner, smugleri skal nok få det pjat gjort virkningsløst. Folk køber nu altså, hvor det er billigst.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34078
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Fedt med fedt Empty Sv: Fedt med fedt

Indlæg af Uffe Tirs Jul 03, 2012 3:18 pm

Jeg er også træt af fedtafgiften, en pakke GreenLeaf fra New Zealand steg fra 9,95 til 13,95 ... men nu er den nede i 11,95.

Det er altså en stor stigning, især når man som mig er glad for opbagt sovs eller bearnaise Smile
Uffe
Uffe

Antal indlæg : 765
Join date : 27/01/12
Geografisk sted : Den tyske hede

Tilbage til toppen Go down

Fedt med fedt Empty Sv: Fedt med fedt

Indlæg af Thomas Ons Jul 04, 2012 12:30 am

Uffe skrev:Jeg er også træt af fedtafgiften, en pakke GreenLeaf fra New Zealand steg fra 9,95 til 13,95 ... men nu er den nede i 11,95.

Det er altså en stor stigning, især når man som mig er glad for opbagt sovs eller bearnaise Smile
Det er også¨dejligt
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34078
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Fedt med fedt Empty Sv: Fedt med fedt

Indlæg af Sponsoreret inhold


Sponsoreret inhold


Tilbage til toppen Go down

Tilbage til toppen

- Lignende emner

 
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum