Økonomidebatten.dk
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.

Gennemført analyse fra Nordea-økonom

5 deltagere

Go down

Gennemført analyse fra Nordea-økonom Empty Gennemført analyse fra Nordea-økonom

Indlæg af klogeaage 35 Tirs Jun 26, 2012 1:30 pm

Køb nu,nu nuuuuuuuu


Boligøkonom: Køb huset nu


Det er historisk attraktivt at investere i en ejerbolig lige nu. Sådan lyder meldingen fra Nordeas boligøkonom Lise Nytoft Bergmann.

Hun bygger sin vurdering på de lave renter og situationen på boligmarkedet i øvrigt study Razz Basketball

Panik før lukketid
klogeaage 35
klogeaage 35

Antal indlæg : 2555
Join date : 24/10/08
Geografisk sted : Fyn

Tilbage til toppen Go down

Gennemført analyse fra Nordea-økonom Empty Sv: Gennemført analyse fra Nordea-økonom

Indlæg af Gorrion Tirs Jun 26, 2012 2:50 pm

Ja jeg skulle lige til at bruge samme ord til en tråd, men så du have lagt linket.....Panik før lukketid ville være en god overskrift.

De kan nemlig godt se et buldrene bjerg af dårligdomme ramme, især i form af udløbet af de første tusindvis 10 årige afdragsfrie lån.

Jeg tror det bliver meget svært at lokke nogen ud i det minefelt!
Gorrion
Gorrion

Antal indlæg : 1449
Join date : 24/10/08

Tilbage til toppen Go down

Gennemført analyse fra Nordea-økonom Empty Sv: Gennemført analyse fra Nordea-økonom

Indlæg af mkof Tirs Jun 26, 2012 2:55 pm

Hun glemmer behændigt at nævne de eksplosivt stigende omkostninger forbundet med det at besidde et realkreditlån. Plus den evigt stigende grundskyld. Plus det faktum, at der ikke længere er et kendt bundniveau hvad priserne angår. Alt i alt kan man kun håbe på, at den gennemsnitlige dansker er klogere end dét.

Her er mit råd: find en fed lejebolig - så meget som pengene rækker til. Se tiden an.

mkof

Antal indlæg : 119
Join date : 06/08/11

Tilbage til toppen Go down

Gennemført analyse fra Nordea-økonom Empty Sv: Gennemført analyse fra Nordea-økonom

Indlæg af Thomas Tirs Jun 26, 2012 10:27 pm

mkof skrev:Hun glemmer behændigt at nævne de eksplosivt stigende omkostninger forbundet med det at besidde et realkreditlån. Plus den evigt stigende grundskyld. Plus det faktum, at der ikke længere er et kendt bundniveau hvad priserne angår. Alt i alt kan man kun håbe på, at den gennemsnitlige dansker er klogere end dét.

Her er mit råd: find en fed lejebolig - så meget som pengene rækker til. Se tiden an.

Det kan måske være en god idé at købe; men det er desværre uaktuelt, for ingen kan få købet finansieret.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34108
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Gennemført analyse fra Nordea-økonom Empty Sv: Gennemført analyse fra Nordea-økonom

Indlæg af Crumar Ons Jun 27, 2012 2:14 pm

- og så var der fjolset, som, efter godt 10 år i almene lejeboliger, nu er begyndt at gestalte* billige ejer-parcelhuse, der ret præcist efterligner udtrykket i en almen bolig fra slut70erne Embarassed

Det er også irriterende, at ens æstetiske sans skal påvirke dømmekraften så meget, at man overvejer ejerhuse for at slippe for et flertal af andre beboere, der vil renovere grimt og/eller illoyalt ift. bygningens arkitektur Wink

*jeg skrev oprindeligt "designe", men kom så i hu, at det ovennævnte jo egentlig betyder det samme og har en betragteligt længere historie i det danske sprog..
Crumar
Crumar

Antal indlæg : 41
Join date : 10/08/11

Tilbage til toppen Go down

Gennemført analyse fra Nordea-økonom Empty Sv: Gennemført analyse fra Nordea-økonom

Indlæg af Thomas Ons Jun 27, 2012 5:07 pm

Crumar skrev:- og så var der fjolset, som, efter godt 10 år i almene lejeboliger, nu er begyndt at gestalte* billige ejer-parcelhuse, der ret præcist efterligner udtrykket i en almen bolig fra slut70erne Embarassed

Det er også irriterende, at ens æstetiske sans skal påvirke dømmekraften så meget, at man overvejer ejerhuse for at slippe for et flertal af andre beboere, der vil renovere grimt og/eller illoyalt ift. bygningens arkitektur Wink

*jeg skrev oprindeligt "designe", men kom så i hu, at det ovennævnte jo egentlig betyder det samme og har en betragteligt længere historie i det danske sprog..

Jeg tror du skal vente lidt endnu: Når dette salgsskrigeri kommer, så er der prisfald på vej......

Men ellers: "Helvede - det er de andre!"
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34108
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Gennemført analyse fra Nordea-økonom Empty Sv: Gennemført analyse fra Nordea-økonom

Indlæg af Crumar Ons Jun 27, 2012 6:47 pm


Jeg er klar over det - og du kender mig jo; der gemmer sig ikke skyggen af naiv køber i undertegnede..

Projektets eneste problem er nok snarere det forhold, at der skal findes en køber med i alle tilfælde lignende præferencer, hvis det skal sælges før tid..

Thomas skrev:

Jeg tror du skal vente lidt endnu: Når dette salgsskrigeri kommer, så er der prisfald på vej......

Men ellers: "Helvede - det er de andre!"
Crumar
Crumar

Antal indlæg : 41
Join date : 10/08/11

Tilbage til toppen Go down

Gennemført analyse fra Nordea-økonom Empty Sv: Gennemført analyse fra Nordea-økonom

Indlæg af Thomas Ons Jun 27, 2012 7:01 pm

Crumar skrev:
Jeg er klar over det - og du kender mig jo; der gemmer sig ikke skyggen af naiv køber i undertegnede..

Projektets eneste problem er nok snarere det forhold, at der skal findes en køber med i alle tilfælde lignende præferencer, hvis det skal sælges før tid..

Thomas skrev:

Jeg tror du skal vente lidt endnu: Når dette salgsskrigeri kommer, så er der prisfald på vej......

Men ellers: "Helvede - det er de andre!"
Du kan jo altid lade en firhjulstrækker gå med i handlen?
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34108
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Gennemført analyse fra Nordea-økonom Empty Sv: Gennemført analyse fra Nordea-økonom

Indlæg af Crumar Ons Jun 27, 2012 7:24 pm

Ja, jeg kan godt se den ekskvisitte ironi i at lade en firehjulstrækker indgå i handlen med et parcelhus opført i betonelementer, med ufarvet eternittag og på alle måder i opposition til bobleårenes opulente mansions med tilhørende Porsche Cayenne Wink

Thomas skrev:Du kan jo altid lade en firhjulstrækker gå med i handlen?
Crumar
Crumar

Antal indlæg : 41
Join date : 10/08/11

Tilbage til toppen Go down

Gennemført analyse fra Nordea-økonom Empty Sv: Gennemført analyse fra Nordea-økonom

Indlæg af Thomas Ons Jun 27, 2012 8:30 pm

Crumar skrev:Ja, jeg kan godt se den ekskvisitte ironi i at lade en firehjulstrækker indgå i handlen med et parcelhus opført i betonelementer, med ufarvet eternittag og på alle måder i opposition til bobleårenes opulente mansions med tilhørende Porsche Cayenne Wink

Thomas skrev:Du kan jo altid lade en firhjulstrækker gå med i handlen?

Eller stille en trehjulet godt brugt cykel udenfor?

Børnefamilier i parcelhus? Det var dog en led idé!
Børn hører hjemme i klamme ejerlejligheder hængt op på en krog i samtalekøkkenet mens resten af husholdningen varmer sig ved cappucino-maskinen - iført skitøjet.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34108
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Gennemført analyse fra Nordea-økonom Empty Sv: Gennemført analyse fra Nordea-økonom

Indlæg af Sponsoreret inhold


Sponsoreret inhold


Tilbage til toppen Go down

Tilbage til toppen

- Lignende emner

 
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum