Økonomidebatten.dk
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.

Antallet af danskere, der fik en fyreseddel i maj, steg kraftigt.

3 deltagere

Go down

Antallet af danskere, der fik en fyreseddel i maj, steg kraftigt.  Empty Antallet af danskere, der fik en fyreseddel i maj, steg kraftigt.

Indlæg af klogeaage 35 Ons Jun 06, 2012 10:54 am


Min pejlestang ,en for 95% eksportvirksomhed(større)hvor smedenes arbejdskort med % sat fremad sat emner for produktion, har vist under 10% frem til medio juni, altså siden medio April,de aner ikke om de skal møde op efter ferien.
klogeaage 35
klogeaage 35

Antal indlæg : 2555
Join date : 24/10/08
Geografisk sted : Fyn

Tilbage til toppen Go down

Antallet af danskere, der fik en fyreseddel i maj, steg kraftigt.  Empty Sv: Antallet af danskere, der fik en fyreseddel i maj, steg kraftigt.

Indlæg af Thomas Ons Jun 06, 2012 11:22 am

klogeaage 35 skrev:
Min pejlestang ,en for 95% eksportvirksomhed(større)hvor smedenes arbejdskort med % sat fremad sat emner for produktion, har vist under 10% frem til medio juni, altså siden medio April,de aner ikke om de skal møde op efter ferien.

Ja det begynder faktisk at haste med de tyske investeringer.
Jeg tænker først og fremmest på HVDC anlægget, hvor der bliver brug for master i vanvittigt omfang.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34079
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Antallet af danskere, der fik en fyreseddel i maj, steg kraftigt.  Empty Sv: Antallet af danskere, der fik en fyreseddel i maj, steg kraftigt.

Indlæg af Gæst Ons Jun 06, 2012 7:15 pm

Thomas skrev:Jeg tænker først og fremmest på HVDC anlægget, hvor der bliver brug for master i vanvittigt omfang.

Og hvad er det så mere præcist?

Højspændt jævnstrøm føres normalt i kabler i Vesteuropa?

/BF

Gæst
Gæst


Tilbage til toppen Go down

Antallet af danskere, der fik en fyreseddel i maj, steg kraftigt.  Empty Sv: Antallet af danskere, der fik en fyreseddel i maj, steg kraftigt.

Indlæg af klogeaage 35 Fre Jul 06, 2012 1:06 pm

klogeaage 35 skrev:
Min pejlestang ,en for 95% eksportvirksomhed(større)hvor smedenes arbejdskort med % sat fremad sat emner for produktion, har vist under 10% frem til medio juni, altså siden medio April,de aner ikke om de skal møde op efter ferien.





Alle skal nok ikke møde op Rolling Eyes Crying or Very sad
Hvad hun kan sige er, at verdensøkonomi kører langsommere og nu kører betydeligt langsommere end forudset for blot tre måneder siden
klogeaage 35
klogeaage 35

Antal indlæg : 2555
Join date : 24/10/08
Geografisk sted : Fyn

Tilbage til toppen Go down

Antallet af danskere, der fik en fyreseddel i maj, steg kraftigt.  Empty Sv: Antallet af danskere, der fik en fyreseddel i maj, steg kraftigt.

Indlæg af Gæst Fre Jul 06, 2012 1:26 pm

klogeaage 35 skrev:Alle skal nok ikke møde op Rolling Eyes Crying or Very sad
Hvad hun kan sige er, at verdensøkonomi kører langsommere og nu kører betydeligt langsommere end forudset for blot tre måneder siden

Du har ikke forstået noget.

Mæglerne og bankøkonomerne har jo netop proklameret, at bunden er nået på boligmarkedet. Priserne er faktisk steget i de samme tre måneder, hvor industrien igen blev ramt af krisen...

Det er ikke nemt at være en Karsten Engmann hyper i disse tider. Han blev i øvrigt i dette forår trukket i pressenævnet for at være "tendentiøs" i sin udlægning af den nye franske vi-investerer-os-ud af-krisen politik. Han tabte sagen så klokkeklart, som man nu engang kan. Så nu har han papir på at være tendentiøs. Very Happy

Og så drejede det sig ikke engang om boligmarkedet....

/BF


Gæst
Gæst


Tilbage til toppen Go down

Antallet af danskere, der fik en fyreseddel i maj, steg kraftigt.  Empty Sv: Antallet af danskere, der fik en fyreseddel i maj, steg kraftigt.

Indlæg af klogeaage 35 Fre Jul 06, 2012 1:38 pm

BamsesFar skrev:
klogeaage 35 skrev:Alle skal nok ikke møde op Rolling Eyes Crying or Very sad
Hvad hun kan sige er, at verdensøkonomi kører langsommere og nu kører betydeligt langsommere end forudset for blot tre måneder siden

Du har ikke forstået noget.

Mæglerne og bankøkonomerne har jo netop proklameret, at bunden er nået på boligmarkedet. Priserne er faktisk steget i de samme tre måneder, hvor industrien igen blev ramt af krisen...
Det er ikke nemt at være en Karsten Engmann hyper i disse tider. Han blev i øvrigt i dette forår trukket i pressenævnet for at være "tendentiøs" i sin udlægning af den nye franske vi-investerer-os-ud af-krisen politik. Han tabte sagen så klokkeklart, som man nu engang kan. Så nu har han papir på at være tendentiøs. Very Happy

Og så drejede det sig ikke engang om boligmarkedet....

/BF


Jeg så Du havde en my diskurs med møglerne,der bliver set frem til September og nye saftige historier om hvorfor priserne vælter ned igen. Very Happy
klogeaage 35
klogeaage 35

Antal indlæg : 2555
Join date : 24/10/08
Geografisk sted : Fyn

Tilbage til toppen Go down

Antallet af danskere, der fik en fyreseddel i maj, steg kraftigt.  Empty Også jævnstrøm?

Indlæg af Thomas Fre Jul 06, 2012 6:39 pm

BamsesFar skrev:
Thomas skrev:Jeg tænker først og fremmest på HVDC anlægget, hvor der bliver brug for master i vanvittigt omfang.

Og hvad er det så mere præcist?

Højspændt jævnstrøm føres normalt i kabler i Vesteuropa?

/BF
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34079
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Antallet af danskere, der fik en fyreseddel i maj, steg kraftigt.  Empty Sv: Antallet af danskere, der fik en fyreseddel i maj, steg kraftigt.

Indlæg af Gæst Fre Jul 06, 2012 8:40 pm

Thomas skrev:
BamsesFar skrev:
Thomas skrev:Jeg tænker først og fremmest på HVDC anlægget, hvor der bliver brug for master i vanvittigt omfang.

Og hvad er det så mere præcist?

Højspændt jævnstrøm føres normalt i kabler i Vesteuropa?

/BF

Og?

/BF

Gæst
Gæst


Tilbage til toppen Go down

Antallet af danskere, der fik en fyreseddel i maj, steg kraftigt.  Empty Sv: Antallet af danskere, der fik en fyreseddel i maj, steg kraftigt.

Indlæg af Thomas Fre Jul 06, 2012 8:57 pm

Der er bare det ved det, at det, jeg har set, så tænker man sig HVDC lagt på master.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34079
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Antallet af danskere, der fik en fyreseddel i maj, steg kraftigt.  Empty Sv: Antallet af danskere, der fik en fyreseddel i maj, steg kraftigt.

Indlæg af Gæst Fre Jul 06, 2012 10:15 pm

Thomas skrev:Der er bare det ved det, at det, jeg har set, så tænker man sig HVDC lagt på master.

Hvor? Man vil typisk bruge kabler i Vesteuropa. Undtagelsen kunne være (hvis man visuelt får lov) et anlæg med meget høj overføringsevne og dermed en tilsvarende meget høj spænding på f.eks. 0,6 til 1,0 mio. Volt. (600 til 1000 kV). Sådanne kabler findes nemlig ikke i praksis.

Det er i givet fald en ret simpel mast, da den kun har to "faser" samt en jordtråd (lyntråd). Ikke meget arbejde i sådan en.

/BF

Gæst
Gæst


Tilbage til toppen Go down

Antallet af danskere, der fik en fyreseddel i maj, steg kraftigt.  Empty Sv: Antallet af danskere, der fik en fyreseddel i maj, steg kraftigt.

Indlæg af Skizo Fre Jul 06, 2012 10:46 pm

BamsesFar skrev:0,6 til 1,0 mio. Volt. (600 til 1000 kV). Sådanne kabler findes nemlig ikke i praksis.

Det er jeg ikke sikker på Siemens er enige i.

De har leveret et +-800kv HVDC (5000 MW) anlæg til Kina (+ siden i 2009 og - siden færdig i 2010)

_________________
They say a little knowledge is a dangerous thing, but it's not one half so bad as a lot of ignorance
- Terry Pratchett

http://www.økonomidebatten.dk/
Skizo
Skizo

Antal indlæg : 174
Join date : 01/08/11
Geografisk sted : Århus

Tilbage til toppen Go down

Antallet af danskere, der fik en fyreseddel i maj, steg kraftigt.  Empty Sv: Antallet af danskere, der fik en fyreseddel i maj, steg kraftigt.

Indlæg af klogeaage 35 Fre Jul 06, 2012 10:58 pm

BamsesFar skrev:
Thomas skrev:Der er bare det ved det, at det, jeg har set, så tænker man sig HVDC lagt på master.

Hvor? Man vil typisk bruge kabler i Vesteuropa. Undtagelsen kunne være (hvis man visuelt får lov) et anlæg med meget høj overføringsevne og dermed en tilsvarende meget høj spænding på f.eks. 0,6 til 1,0 mio. Volt. (600 til 1000 kV). Sådanne kabler findes nemlig ikke i praksis.

Det er i givet fald en ret simpel mast, da den kun har to "faser" samt en jordtråd (lyntråd). Ikke meget arbejde i sådan en.

/BF



Analyse af HVDC Forbindelse Mellem Færøerne og Island


Hvor ligger forskellen på konventionel HVDC og HVDC light Embarassed bounce Very Happy


Edit:
Sorry : Google er gud :
HVDC Light ®️ er en state-of-the-art elsystemet konstrueret til at overføre strøm under jorden og under vandet, også over lange afstande. Den byder på mange miljømæssige fordele, herunder "usynlige" højspændingsledninger, neutrale elektromagnetiske felter, olie-fri kabler og kompakte converter stationer.
klogeaage 35
klogeaage 35

Antal indlæg : 2555
Join date : 24/10/08
Geografisk sted : Fyn

Tilbage til toppen Go down

Antallet af danskere, der fik en fyreseddel i maj, steg kraftigt.  Empty Sv: Antallet af danskere, der fik en fyreseddel i maj, steg kraftigt.

Indlæg af Thomas Lør Jul 07, 2012 5:45 am

BamsesFar skrev:
Thomas skrev:Der er bare det ved det, at det, jeg har set, så tænker man sig HVDC lagt på master.

Hvor? Man vil typisk bruge kabler i Vesteuropa. Undtagelsen kunne være (hvis man visuelt får lov) et anlæg med meget høj overføringsevne og dermed en tilsvarende meget høj spænding på f.eks. 0,6 til 1,0 mio. Volt. (600 til 1000 kV). Sådanne kabler findes nemlig ikke i praksis.

Det er i givet fald en ret simpel mast, da den kun har to "faser" samt en jordtråd (lyntråd). Ikke meget arbejde i sådan en.

/BF
Du havde da heller ikke forestillet dig at hele kontrakten gik til Danmark?
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34079
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Antallet af danskere, der fik en fyreseddel i maj, steg kraftigt.  Empty Sv: Antallet af danskere, der fik en fyreseddel i maj, steg kraftigt.

Indlæg af Gæst Lør Jul 07, 2012 8:05 am

Thomas skrev:
BamsesFar skrev:
Thomas skrev:Der er bare det ved det, at det, jeg har set, så tænker man sig HVDC lagt på master.

Hvor? Man vil typisk bruge kabler i Vesteuropa. Undtagelsen kunne være (hvis man visuelt får lov) et anlæg med meget høj overføringsevne og dermed en tilsvarende meget høj spænding på f.eks. 0,6 til 1,0 mio. Volt. (600 til 1000 kV). Sådanne kabler findes nemlig ikke i praksis.

Det er i givet fald en ret simpel mast, da den kun har to "faser" samt en jordtråd (lyntråd). Ikke meget arbejde i sådan en.

/BF
Du havde da heller ikke forestillet dig at hele kontrakten gik til Danmark?

Jeg forstår ganske enkelt ikke, hvad du skriver om. Der er mange HVDC projekter i gang i Vesteuropa. Herunder først og fremmest i Nordsøen til at binde lande og megahavmølleparker sammen i en kommende "supergrid". Af gode grunde sætter man ikke højspændingsmaster op i Nordsøen.

På land er problemet, at ingen gider se på flere højspændingsmaster, så også der vil kabler formodentligt være vejen frem.

Så jeg forstår simpelthen ikke, hvor du ser et produktionsmæssigt potentiale mht. kommende HVDC-master???

/BF

Gæst
Gæst


Tilbage til toppen Go down

Antallet af danskere, der fik en fyreseddel i maj, steg kraftigt.  Empty Sv: Antallet af danskere, der fik en fyreseddel i maj, steg kraftigt.

Indlæg af Gæst Lør Jul 07, 2012 8:14 am

klogeaage 35 skrev:

Analyse af HVDC Forbindelse Mellem Færøerne og Island


Hvor ligger forskellen på konventionel HVDC og HVDC light Embarassed bounce Very Happy


Edit:
Sorry : Google er gud :
HVDC Light ®️ er en state-of-the-art elsystemet konstrueret til at overføre strøm under jorden og under vandet, også over lange afstande. Den byder på mange miljømæssige fordele, herunder "usynlige" højspændingsledninger, neutrale elektromagnetiske felter, olie-fri kabler og kompakte converter stationer.

Et godt eksempel på, hvor farligt det er at bruge Google.

Forskellen imellem klassisk (konventionel) HVDC og HVDC Light (ABB's betegnelse - Siemens kalder det HVDC Plus) er IKKE transmissionsmediet (DC-luftledninger eller DC-kabler) men den måde som man konverterer (opdanner) vekselspænding til jævnstrøm og omvendt.

Ovenstående googletekst gælder mao. for begge typer.

Den helt store forskel imellem de to er pt. tabene (her er klassisk bedst) samt måden som anlæggende "startes" på (her kræver klassisk hjælp fra mindst eet kraftværk i hver ende, hvorimod Light / Plus kan "starte" ved egen hjælp). Light / Plus er også mere kompakt og i det hele taget fremtiden på mange måder.

/BF

Gæst
Gæst


Tilbage til toppen Go down

Antallet af danskere, der fik en fyreseddel i maj, steg kraftigt.  Empty Sv: Antallet af danskere, der fik en fyreseddel i maj, steg kraftigt.

Indlæg af Gæst Lør Jul 07, 2012 8:20 am

Skizo skrev:
BamsesFar skrev:0,6 til 1,0 mio. Volt. (600 til 1000 kV). Sådanne kabler findes nemlig ikke i praksis.

Det er jeg ikke sikker på Siemens er enige i.

De har leveret et +-800kv HVDC (5000 MW) anlæg til Kina (+ siden i 2009 og - siden færdig i 2010)

Er du sikker på, at det er kabelbaseret?

Afstandene er store i Kina. Luftledninger ville derfor være et naturligt valg i et teknokratisk diktatur.

Lange højspændingskabler (> +/- 800 kV) burde gøre sådanne anlæg alt for dyre. Så måske er der tale om et imponatoranlæg over en forholdsvis kort strækning for at vise teknologien frem. Lige som deres hurtigtog, der ikke må køre hurtigt.

/BF

Gæst
Gæst


Tilbage til toppen Go down

Antallet af danskere, der fik en fyreseddel i maj, steg kraftigt.  Empty Sv: Antallet af danskere, der fik en fyreseddel i maj, steg kraftigt.

Indlæg af Skizo Lør Jul 07, 2012 10:48 am

BamsesFar skrev:Er du sikker på, at det er kabelbaseret?
De oplysninger jeg kan finde siger "overhead transmission line"

BamsesFar skrev:Afstandene er store i Kina. Luftledninger ville derfor være et naturligt valg i et teknokratisk diktatur.
1481 km for det her projekt.

BamsesFar skrev:Lange højspændingskabler (> +/- 800 kV) burde gøre sådanne anlæg alt for dyre. Så måske er der tale om et imponatoranlæg over en forholdsvis kort strækning for at vise teknologien frem. Lige som deres hurtigtog, der ikke må køre hurtigt.
Er 1481 km meget eller lidt? Lyder af meget for mig, men hvad ved jeg, er ikke ingeniør Smile

Lidt info fra Siemens

_________________
They say a little knowledge is a dangerous thing, but it's not one half so bad as a lot of ignorance
- Terry Pratchett

http://www.økonomidebatten.dk/
Skizo
Skizo

Antal indlæg : 174
Join date : 01/08/11
Geografisk sted : Århus

Tilbage til toppen Go down

Antallet af danskere, der fik en fyreseddel i maj, steg kraftigt.  Empty Sv: Antallet af danskere, der fik en fyreseddel i maj, steg kraftigt.

Indlæg af Gæst Lør Jul 07, 2012 11:51 am

Skizo skrev:
BamsesFar skrev:Er du sikker på, at det er kabelbaseret?
De oplysninger jeg kan finde siger "overhead transmission line"

BamsesFar skrev:Afstandene er store i Kina. Luftledninger ville derfor være et naturligt valg i et teknokratisk diktatur.
1481 km for det her projekt.

BamsesFar skrev:Lange højspændingskabler (> +/- 800 kV) burde gøre sådanne anlæg alt for dyre. Så måske er der tale om et imponatoranlæg over en forholdsvis kort strækning for at vise teknologien frem. Lige som deres hurtigtog, der ikke må køre hurtigt.
Er 1481 km meget eller lidt? Lyder af meget for mig, men hvad ved jeg, er ikke ingeniør Smile

Lidt info fra Siemens

Det er altså luftledning, som jeg også tænkte.

Lang afstand? Tja, netop på de lange afstande (> 1000 km) er den her teknologi stærk. Typisk billig energi i den ene ende og energislugende industri i den anden ende.

/BF

Gæst
Gæst


Tilbage til toppen Go down

Antallet af danskere, der fik en fyreseddel i maj, steg kraftigt.  Empty Sv: Antallet af danskere, der fik en fyreseddel i maj, steg kraftigt.

Indlæg af Sponsoreret inhold


Sponsoreret inhold


Tilbage til toppen Go down

Tilbage til toppen

- Lignende emner

 
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum