Økonomidebatten.dk
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.

En pudsighed ...

4 deltagere

Go down

En pudsighed ... Empty En pudsighed ...

Indlæg af Storebror Tirs Jun 05, 2012 3:11 pm

Peter Straarup ind i Mærsk-fond


Danske Banks tidligere topchef, Peter Straarup, får nu en bestyrelsespost hos hovedaktionæren i A.P. Møller-Mærsk.

Således indtræder han som nyt medlem af bestyrelsen for A.P. Møller og Hustru Chastine Mc-Kinney Møllers Fond til almene Formaal. Den såkaldte Almenfond er hovedaktionær i A.P. Møller-Mærsk, der ejer over 20 pct. af Danske Bank.

Læg mærke til kursen på Mærsk aktien:

En pudsighed ... Chart.large

Nu er det nok en tilfældighed, men lidt pudsigt ...

Hvad private selskaber gør må de selv om, men det er rystende at høre:

"Peter Straarup vil i bestyrelsen, som den nationalt og internationalt respekterede finansmand han er, styrke vor finansielle indsigt. Derudover værdsætter vi Peter Straarups integritet og glæder os til at nyde godt af hans unikke indsigt og netværk," udtaler Fondens formand, Ane Mærsk Mc-Kinney Uggla,

"unikke indsigt og netværk" kan jeg forstå i dagens Danmark hvor det er ens forbindelser og ikke evner der er vigtige. Det er dog ikke positivt for DK som samfund.


Med denne bestyrelsespost er manden der om nogen personificerede uduelighed, dårlig timing og generationstyveriet (også kendt som bankpakkerne) i betyrelsen for to store "familie"fonde: Oticon (William Demants og Hustru Ida Emilies Fond) og Mærsk (A.P. Møller og Hustru Chastine Mc-Kinney Møllers Fond til almene Formaal). Gad vide hvem generationstyveriet specielt har beriget?


Storebror

Antal indlæg : 493
Join date : 25/10/08

http://siksak.dk

Tilbage til toppen Go down

En pudsighed ... Empty Sv: En pudsighed ...

Indlæg af klogeaage 35 Tirs Jun 05, 2012 3:44 pm

Kunne ordene :"Hvis ikke I sørger for at mit renome og eftermæle får et løft,vil Jeg gå til en erhvervsjournalist" hjælpe på en plads i bestyrelsen?? Embarassed Razz
klogeaage 35
klogeaage 35

Antal indlæg : 2555
Join date : 24/10/08
Geografisk sted : Fyn

Tilbage til toppen Go down

En pudsighed ... Empty Tja

Indlæg af Thomas Tirs Jun 05, 2012 11:27 pm

den forstår jeg heller ikke.

Hvorfor skal han på aftægt der? Hvorfor skal man holde øje med ham?
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34055
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

En pudsighed ... Empty Sv: En pudsighed ...

Indlæg af Plyds Ons Jun 06, 2012 12:37 am

Stårup i Mærsk - så er det vist med at få solgt inden biksen går fallit - for det at bruge penge på underskudsgivende aktiviteter er jo Stårups spidskompetance!
Plyds
Plyds

Antal indlæg : 1632
Join date : 13/12/11
Geografisk sted : Ude-over-kanten

Tilbage til toppen Go down

En pudsighed ... Empty Sv: En pudsighed ...

Indlæg af Sponsoreret inhold


Sponsoreret inhold


Tilbage til toppen Go down

Tilbage til toppen

- Lignende emner

 
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum