Økonomidebatten.dk
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.

PenSam

Go down

PenSam Empty PenSam

Indlæg af Thomas Tirs Maj 15, 2012 2:54 pm

Dennis Kristensen

"Berlingske er nået dertil i deres kampagne for at få de lønmodtagerejede arbejdsmarkedspensionsselskaber nedlagt, så de private kan komme til dette ret store fad, at det nu handler om statsobligationer. Jeg har tidligere sagt til dem, at jeg gør meget ud af at være tilgængelig for pressen, men at deres behandling af mig i forhold til PenSam simpelthen er for svinsk og løgnagtig. Derfor kræver det nu skriftlige spørgsmål, som jeg vil besvare skriftligt, så jeg har dokumentation for idioternes manipulation med mine udtalelser. Nu er det vist så et skriftligt spørgsmål på vej om afrikanske statsobligationer," skriver Dennis Kristensen.

Finanstilsynet

Virksomheden har pr. ultimo 2011 en solvensdækning på 1,4 og har i løbet af 2011 været tæt på grænsen til at have utilstrækkelig kapital til at dække virksomhedens individuelle solvensbehov.

PenSam Liv Forsikringsaktieselskab har over en længere årrække opnået afkast, der er markant lavere end gennemsnittet for livsforsikringsselskaber og tværgående pensionskasser. Virksomhedens afkast er dog forbedret de seneste to år. Virksomhedens administrationsomkostninger er relativt høje i forhold til sammenlignelige virksomheder.

Det er som Woody Allen siger om livet: "Det er som italiensk mad: Det smager ad Helvede til og portionerne er alt for små!!"

Det er Finanstilsynets vurdering, at virksomhedens arbejde med opgørelse af det individuelle solvensbehov ikke er tilstrækkelig forankret i bestyrelsen.
Dér var sammenhængen!
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34108
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Tilbage til toppen

- Lignende emner

 
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum