Økonomidebatten.dk
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.

Hvorfor skal vi betale skat?

3 deltagere

Go down

Hvorfor skal vi betale skat? Empty Hvorfor skal vi betale skat?

Indlæg af doctor Lør Apr 21, 2012 8:59 am

Ja her er en af grundene.

http://shippingwatch.dk/Rederier/article4390515.ece?referer=jp&aid=2755442&sid=2534

Pirateri skal bekæmpes af Søværnet for at sikre, at den danske handelsflådes sejlads kan foregå smertefrit. Det er konklusionen for Søværnets fortsatte arbejde i en rapport fra Center for Militære Studier, der er blevet offentliggjort fredag morgen.

Ja --- og så fik ham Thomas igen - igen ret. Man vil satse stort på søværnet på bekostning af de øvrige værn.

Som fodtussedatter er det jo en sag jeg synes mindre godt om. Jeg håber der bliver råd til at forsvare DANMARKs grænser - for det er det jeg forstår ved forsvaret.
Egentlig så jeg jo helst at KINA ikke landede alle deres billigvarer i Europa, så vi kunne få nogle flere industriarbejdspladser her og så arbejdsløsheden kunne falde specielt hos ungdommen.

Så næste gang erhvervlivet klynker over at de betaler skat (eller helt undlader det), så skal de lige mindes om, hvorledes vi bruger de danske skattekroner til at forsvare erhvervslivets interesser globalt på mange forskellige måder.

doctor

Antal indlæg : 1673
Join date : 05/08/11

Tilbage til toppen Go down

Hvorfor skal vi betale skat? Empty Sv: Hvorfor skal vi betale skat?

Indlæg af Gorrion Lør Apr 21, 2012 10:58 am

I løbet af nogle år tror jeg ikke arbejdsløsheds tallene bliver det store problem...og på længere sigt endnu kan det ligefrem blive et problem med kvalifiseret hænder.
Men beskæftigelses-løsheden bliver nærmest uhåndterlig de næste 20 år, det er en voldsom stor generation der forlader arbejdsmarkedet, ovenikøbet en generation hvor jeg tror mange går hen og bliver RIGTIG gamle, og vil kræve meget, da de kommer til at veje tungt på vægtskålen når der skal stemmes ved valg.
Ligeledes vil mange af de huse som denne generation sidder i komme på markedet...i starten (nu) mere drysvis...men i løbet af nogle år med en tiltagende styrke, og med tiden næsten i et ukontrolabelt omfang.
Nok også derfor politikere gerne ser arveafgiften hævet....skulle jo nødigt drysse for meget af til den efterfølgende om mere trængte/gældsplagede generation.
Gorrion
Gorrion

Antal indlæg : 1449
Join date : 24/10/08

Tilbage til toppen Go down

Hvorfor skal vi betale skat? Empty Sv: Hvorfor skal vi betale skat?

Indlæg af Thomas Lør Apr 21, 2012 4:30 pm

doctor skrev:Ja her er en af grundene.

Ja --- og så fik ham Thomas igen - igen ret......

Det er jeg såmænd så vant til.

Forsvarsplanen er i sine hovedtræk:

Danmark skal forsvares med yderste vildskab til sidste balter. Indre danske farvande har østlig begrænsning ved Peter og Poul i Sct. Petersborg, vestlig den Helder i Nederlandene og nordlig Orkney-/ Shetlandsøerne (nu må englænderne altså snart hoste op med dem!).

Territorialforsvaret af Danmark, det er en UDPRÆGET Hjemmeværnsopgave for de - militært set - UDPRÆGET praktisk begavede parkeringsvagter ved festivaler.
(Her vil jeg så tilføje, at jeg ikke tror på en Breivik i Danmark, fordi hans type havde på et eller andet tidspunkt søgt optagelse i Hjemmeværnet, hvor man kunne holde øje med ham. - en anden funktion af Hjemmeværnet, som man ikke snakker så højt om: Selvfølgelig holder man øje med folk, der uddannes på skydevåben - ligeledes er der masser af skydeinstruktører i civile skytteklubber, der også er SKIN i HJV. Os der har en baggrund indenfor atomvåben går jeg som en naturlig ting ud fra, at man lejlighedsvis kikker efter, hvad vi har gang i - selvfølgelig gør man da det.).
Terrorisister er ellers en politiopgave - her har enkelte konkrete tilfælde været så ubehjælpsomme, at man har måttet hjælpe dem over gaden ellers var de kommet til skade.
Men ellers kan man vel højest forestille sig en gruppe på KMP plan (ca 100) - efter indtagelse af rigeligt med julesnaps. Det er ikke mere end det, det lokale Hjemmeværnsdistrikt kan være ordensmagten behjælpelig med.

Hæren kommer til at udgøre den operative reserve for de baltiske lande.
Let infanteri af endog meget god kvalitet har de baltiske lande masser af -faktisk så meget at de udlejer det. De baltiske lande har i fredsskabende operationer faktisk ydet en uforholdsmæssig stor og farlig indsats - med tab.

Minelæggerne Absalon og Esberne Snare har hver kapacitet til at transportere svært panser (nu kan jeg ikke huske dækstørrelsen) og suppleret med civile skibe kan man nok transportere en PINF BDE. Denne kan så sættes ind i et vilkårligt baltisk land: HVIS søvejen er SIKRET - sikret både til søs og i luften (derfor F-35, der har rækkevidden fra Danmark - visse onde tunger har antydet at Jylland vel egentlig kun har en funktion som flyvestation).
Det næste problem er, at de baltiske lande må forudse dels et angreb fra landstyrker, dels et luftlande angreb: De vil ske SAMTIDIG; men ikke nødvendigvis SAMME STED. Derfor 14 EH-101 til afløsning af 8 Sea King = 6 EH-101: et luftbårent KMP ad gangen. Hertil har man så de lette opklaringsenheder på Bornholm som på KMP plan kan komme frem i en fart. (De kunne evt. tage færgen)
Det skal ikke være nogen hemmelighed, at jeg personligt gerne så, at man uddannede en BTN på Leopard 1 - og så deponerede materiel til en BTN i hver af de tre lande (vi har masser af Leo1). Spørgsmålet er om der er tid til at brække dem ud af depoterne i tilfælde af et luftlande angreb (varslingsproblem).

Samlet betyder det, at på det operative plan skal man have en værnsgrens operation på BDE plan. Dvs. en kontraadmiral. Det er smart nok, at man venter med at fremføre forstærkningen til EFTER det første voldsomme fjendtlige ildoverfald har smidt bomber og granater lige præcis dér, hvor man IKKE er.

Det er så udmærket, at man har nogle pirater i det Indiske Ocean at øve sig på - så er man forberedt på at svenskerne igen blander sig i noget, der ikke kommer dem ved - Sverrig f.eks.
Svenskerne kan så vel effektivt kun gå i vejen, når der skal arbejdes seriøst; men det har de sgu også gjort konsekvent - flumlegænget i vejen altså: Aldrig forsømt nogen lejlighed til at dumme sig.

Kan man holde den russiske bjørn, hvis den for alvor bliver vred. Nej da; men jeg går ud fra, at den gerne vil beholde den eneste havn Rusland har - i nogenlunde brugbar stand - og olieeksporten. Andre havne kan man glemme: Kan man bare købe 48 timer, så skal jeg garantere at ingen af de baltiske havne kan bruges til noget som helst i en årrække fremover, så hvorfor invadere de lande?
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34092
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Hvorfor skal vi betale skat? Empty Sv: Hvorfor skal vi betale skat?

Indlæg af doctor Søn Apr 22, 2012 12:47 pm

Thomas: Jeg har den kvindelige gendefekt, at når det kommer til konkret viden på området, så er det som om min hjerne slår fra og mine tanker flyver alle andre steder hen, men jeg håber du får ret -igen.

Til dagens aktuelle emne om deflation i Japan og Gorrions dommedagsprofetier om, at vi bliver rigtig gamle kan jeg fortælle, at jeg sidste år spurgte min revisor, om han syntes det var en god ide, at jeg sparede noget mere op til pension.
Han ville vide, hvornår jeg ville gå på pension og det var så midt i tredserne. Derefter ville han vide, hvor gammel jeg påregnede at blive, hvortil jeg angav gennemsnitslevealderen hos kvinderne i min familie.
Han lavede en hurtig udregning på tavlen på to korte linjer, og sagde UDEN AT FORTRÆKKE EN MINE: " Såfremt du forventer samme indtægt som nu, skal du spare 14 mill op."

Jeg var lamslået. Ikke flere spørgsmål fra min side..................................




doctor

Antal indlæg : 1673
Join date : 05/08/11

Tilbage til toppen Go down

Hvorfor skal vi betale skat? Empty Sv: Hvorfor skal vi betale skat?

Indlæg af Sponsoreret inhold


Sponsoreret inhold


Tilbage til toppen Go down

Tilbage til toppen

- Lignende emner

 
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum