Økonomidebatten.dk
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.

Sass Larsen: Kirkeminister?

4 deltagere

Go down

Sass Larsen: Kirkeminister? Empty Sass Larsen: Kirkeminister?

Indlæg af Thomas Tors Aug 04, 2011 2:45 am

Wammen

Nr. to skal være klar - og han skal være inde i de lokumsaftaler man har lavet med Løkke.

Sass Larsen kan man ikke stole på.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34064
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Sass Larsen: Kirkeminister? Empty Sv: Sass Larsen: Kirkeminister?

Indlæg af Shintai Tors Aug 04, 2011 3:00 am

Hvad fanden skal man lave som Kirkeminister. Det er jo et erhverv i kraftig nedgang. Men det ville være et godt sted at parkere ham.

Jeg mener, hvor meget rod kan man lave der?
Shintai
Shintai

Antal indlæg : 1808
Join date : 30/07/11
Geografisk sted : Islands Brygge

Tilbage til toppen Go down

Sass Larsen: Kirkeminister? Empty Sv: Sass Larsen: Kirkeminister?

Indlæg af SortKaffe Tors Aug 04, 2011 6:39 am

Uha, der træffes mange svære beslutninger i Knirkeministeriet. Tænk bare på at der skal tages stilling til hvem der skal medtages i kirkebønnen. Er det kun dronningen eller er det hele det kongelige hus, inkl. Hong-kongelige halløjerligheder. Er det kun statsmedisteren, eller alle ministre, eller skal man gå til yderligheder og medtage spindoctorerne.
Der er rigeligt med muligheder for en mand med den rigtige mangel på kvalifikationer kan komme galt afsted Twisted Evil
SortKaffe
SortKaffe

Antal indlæg : 1105
Join date : 24/10/08
Geografisk sted : København

Tilbage til toppen Go down

Sass Larsen: Kirkeminister? Empty Sv: Sass Larsen: Kirkeminister?

Indlæg af Cirb Tors Aug 04, 2011 8:47 am

Wammen vil være OK.
Håber på Lykketoft.
Jan Trøjborg kunne være et andet bud på kompetent person. Sass Larsen er en social demokratisk fotokopi af Claus Hjorth (faktisk måske endnu være, jeg tror ikke Sass mener noget som helst andet end, at han vil bestemme).

Mvh
Cirb

_________________
Sapere Aude
Cirb
Cirb

Antal indlæg : 2353
Join date : 24/10/08
Geografisk sted : Aarhus

Tilbage til toppen Go down

Sass Larsen: Kirkeminister? Empty Problemet Sass

Indlæg af Thomas Tors Aug 04, 2011 12:17 pm

Shintai: Netop.
Firkløverregeringen havde et problem, der hed Arne Melchior. Ham KUNNE man ikke - hvor velegnet han eller var - gøre til kirkeminister - han er jøde..... For én gangs skyld måtte man lade smålig diskrimination stå i vejen for en fornuftig løsning.
Den uheldige konsekvens var, at Trafikministeriet vandt hævd som parkeringsplads for umuliusser - Frode Nøhr blev et andet af Centrumdemokraternes bidrag på den post.

Jeg tror historien - og det er en formodning - bag Sass er:

Sass ville efter sidste valg "vippe" Helle T - i den klare hensigt, at tage hendes plads.
Han får så Anne Marie Meldgaard (som ingen har anset for et talent - nogensinde), der er pantefoged i Århus, til at kikke lidt i Helle T's skattepapirer. Hun kom så op med "noget". Det lækker Sass så til - jeg mener det var - EkstraBladet, der kører et par oplag på det.

Hvad Sass så har overset er at Helle T faktisk har forespurgt i Skatteministeriet. Her vil jeg ikke anse det for udelukket, at Kristian Jensen "bagom" har orienteret Helle T, der så har sendt en forespørgsel - evt. tilbagedateret (Meldgaard fandt den åbenbart ikke i sin "uautoriserede" søgning) - til Skatteministeriet.
Det har Kristian Jensen ikke gjort ud fra sit hjertes godhed; men fordi man ikke kan bruge Sass Larsen til noget.
Helle T kan man lave en aftale med, så derfor er Venstre bestemt ikke interesseret i, at hun blokeres af dolkestødere i eget bagland. Sass Larsen er notorisk upålidelig.
En Sass Larsen som formand for Socialdemokratiet/statsminister ville gøre, at Finansrådet kunne spille regering og opposition ud mod hinanden.

Jeg tror ikke et øjeblik på, at den "skattesag" er en borgerlig opfindelse - ikke fordi de er hævet over den slags; men fordi det ganske enkelt ikke er den måde den maskine virker. Dernæst er det meget mere opportunt, at styrke Helle T, så hun kan sætte SF på plads - og holde Børsten på måtten.

Så er der formentlig sket det, at nogen i Århus har fortalt borgmesteren noget om, hvem der har været inde at rode hvor i SKAT's system. Så Meldgaard stiller ikke op næste gang. Men hvis Sass tror han har RET til en ministerpost, så.....

Lykketoft? Nej, jeg tror han vil svæve i baggrunden. Han er for charmeforladt: Det kan godt være at Helle T ikke er "nuser"; men er nok bedre til at håndtere skurvede hoveder. Det Helle T mangler er faglig tyngde - den får Lykketoft meget mere ud af give i baggrunden.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34064
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Sass Larsen: Kirkeminister? Empty Sv: Sass Larsen: Kirkeminister?

Indlæg af Sponsoreret inhold


Sponsoreret inhold


Tilbage til toppen Go down

Tilbage til toppen

- Lignende emner

 
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum