Økonomidebatten.dk
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.

Ingen konvertering fra flex til fast

5 deltagere

Go down

Ingen konvertering fra flex til fast Empty Ingen konvertering fra flex til fast

Indlæg af Thomas Tors Mar 08, 2012 6:31 am

På trods af en latterlig lav rente

Ganske som forudset.

- Låntagerne har i høj grad taget lånet til sig - især låntagere, der i forvejen havde fastforrentede lån med høj kuponrente, har benyttet sig af muligheden for omlægning til en lavere rente, siger cheføkonom Christian Hilligsøe Heinig, Realkredit Danmark.

Når flextumperne hverken kan eller vil konvertere til ordentlige obligationer på absolut bundrente - hvor de havde en chance for at blive solvente ved en voldsom rentestigning - tja, så er alt håb ude.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34073
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Ingen konvertering fra flex til fast Empty Sv: Ingen konvertering fra flex til fast

Indlæg af peter777 Tors Mar 08, 2012 9:13 am

hehe, nogle lidt maliciøse kommentarer den får nedenunder Smile
peter777
peter777

Antal indlæg : 822
Join date : 24/10/08
Geografisk sted : Østerbro

Tilbage til toppen Go down

Ingen konvertering fra flex til fast Empty Sv: Ingen konvertering fra flex til fast

Indlæg af Uffe Tors Mar 08, 2012 9:19 am

Ham her er jeg helt pjattet med:

Viktor Hansen, Greve | Skrevet: 7. mar 12 kl. 12:29 skrev:

Nej, blev i 100% flex uden afdrag. Staten kautionerer så når renten stiger går det hele alligevel ned, så man kan lige så godt være ombord på Titanic på 1. klasse. Dumt at betale for en redningsbåd der ikke er tilstede og så rejse på 4. klasse. Tak, til Lene, Thorning og Thor for at være højt belånte og insolvente så ved jeg at jeg har magtfulde venner med på samme galej. Det vil betyde at de vil printe alle de penge de kan få ECB og nationalbanken til inden det imploderer :-)

Jeg er 100% med på den idé!
Uffe
Uffe

Antal indlæg : 765
Join date : 27/01/12
Geografisk sted : Den tyske hede

Tilbage til toppen Go down

Ingen konvertering fra flex til fast Empty Sv: Ingen konvertering fra flex til fast

Indlæg af Shintai Tors Mar 08, 2012 3:07 pm

Haha, ja den forklarer vel meget fint mentaliteten. Måske og værd at notere at en af personerne direkte skriver han ikke har råd til andet end flex uden afdrag. Skræmmende.
Shintai
Shintai

Antal indlæg : 1808
Join date : 30/07/11
Geografisk sted : Islands Brygge

Tilbage til toppen Go down

Ingen konvertering fra flex til fast Empty Sv: Ingen konvertering fra flex til fast

Indlæg af mkof Tors Mar 08, 2012 3:28 pm

Jamen indtil videre har Viktor da været den helt store vinder. Vi andre fastrente-fjolser har jo skullet ligge og konvertere lodret for at gå en gevinst. For at være helt ærlig, så kan jeg faktisk godt forstå, hvorfor man ikke har LYST til at skifte fra flex til fast - selv om man måtte have råd.

På den måde kan man sige, at politikerne stadig har det fulde omfang af problemet foran sig. Der er endnu ikke én eneste, der for alvor har brændt sig på et F1-lån.

mkof

Antal indlæg : 119
Join date : 06/08/11

Tilbage til toppen Go down

Ingen konvertering fra flex til fast Empty Sv: Ingen konvertering fra flex til fast

Indlæg af Thomas Tors Mar 08, 2012 3:35 pm

mkof skrev:Jamen indtil videre har Viktor da været den helt store vinder. Vi andre fastrente-fjolser har jo skullet ligge og konvertere lodret for at gå en gevinst. For at være helt ærlig, så kan jeg faktisk godt forstå, hvorfor man ikke har LYST til at skifte fra flex til fast - selv om man måtte have råd.

På den måde kan man sige, at politikerne stadig har det fulde omfang af problemet foran sig. Der er endnu ikke én eneste, der for alvor har brændt sig på et F1-lån.

Det kan man jo godt sige.

Men man må ikke håbe, at der kommer gang i erhvervslivet igen, ej heller landbruget.
Og det af den simple grund, at de to områder er prioriteret højere end boligejerne - så boligejerne er sparket til hjørnespark.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34073
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Ingen konvertering fra flex til fast Empty Sv: Ingen konvertering fra flex til fast

Indlæg af Sponsoreret inhold


Sponsoreret inhold


Tilbage til toppen Go down

Tilbage til toppen

- Lignende emner

 
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum