Økonomidebatten.dk
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.

Hundehoved

4 deltagere

Go down

Hundehoved Empty Hundehoved

Indlæg af Thomas Fre Feb 03, 2012 12:53 pm

valutareserven
Problemet er sgu at kronen er under pres for at blive revalueret.

Nu må ham Las Olsen da snart smides væk

Det er sgu da fordi folk ikke kan låne i banken hvis vaskemaskinen går i stykker.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34066
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Hundehoved Empty Sv: Hundehoved

Indlæg af Shintai Lør Feb 04, 2012 4:14 pm

Det er tragisk at læse om "polstring" osv. De har jo slet ikke forstået det. Eller også er det ren spin.

28% har ikke kunne betale deres udgifter, skyldnergælden stiger osv.
Shintai
Shintai

Antal indlæg : 1808
Join date : 30/07/11
Geografisk sted : Islands Brygge

Tilbage til toppen Go down

Hundehoved Empty Sv: Hundehoved

Indlæg af SimpleMind Lør Feb 04, 2012 5:20 pm

Jeg ser det sjovt nok ikke som noget problem, hvis mine sparepenge igen bliver noget værd.

Hr. Thomas gider du ikke forklare mig hvorfor det er et problem, at kronen er noget værd.

SimpleMind

Antal indlæg : 276
Join date : 15/01/12

Tilbage til toppen Go down

Hundehoved Empty Sv: Hundehoved

Indlæg af Shintai Lør Feb 04, 2012 5:29 pm

Det kan jeg forklare. Vi mister konkurrence evne og arbejdspladser.

Bare se på hvordan det gik Schweitz. Deres økonomi brændte jo bogstaveligt talt sammen.
Shintai
Shintai

Antal indlæg : 1808
Join date : 30/07/11
Geografisk sted : Islands Brygge

Tilbage til toppen Go down

Hundehoved Empty Sv: Hundehoved

Indlæg af SimpleMind Lør Feb 04, 2012 5:31 pm

Shintai skrev:Det kan jeg forklare. Vi mister konkurrence evne og arbejdspladser.

Bare se på hvordan det gik Schweitz. Deres økonomi brændte jo bogstaveligt talt sammen.

Vrøvl.

Hvis vi ikke kan handle, fordi prisen er for høj, er det prisen der er noget galt med; ikke værdien af kronen.

SimpleMind

Antal indlæg : 276
Join date : 15/01/12

Tilbage til toppen Go down

Hundehoved Empty Sv: Hundehoved

Indlæg af Shintai Lør Feb 04, 2012 5:33 pm

SimpleMind skrev:Vrøvl.

Hvis vi ikke kan handle, fordi prisen er for høj, er det prisen der er noget galt med; ikke værdien af kronen.

Jeg synes du skal se på hvordan det gik i Schweitz. Enten tager du grueligt fejl. Eller også burde de hyre dig som super økonom. Jeg hælder til det første.
Shintai
Shintai

Antal indlæg : 1808
Join date : 30/07/11
Geografisk sted : Islands Brygge

Tilbage til toppen Go down

Hundehoved Empty Sv: Hundehoved

Indlæg af SimpleMind Lør Feb 04, 2012 6:01 pm

Shintai skrev:
SimpleMind skrev:Vrøvl.

Hvis vi ikke kan handle, fordi prisen er for høj, er det prisen der er noget galt med; ikke værdien af kronen.

Jeg synes du skal se på hvordan det gik i Schweitz. Enten tager du grueligt fejl. Eller også burde de hyre dig som super økonom. Jeg hælder til det første.

Vrøvl igen, jeg behøver ikke sammenligne hverken æbler og pærer eller stå på et ben, mens jeg reciterer fordele ved et Ponzi scheme.

Hvis din pris er for høj, er det din pris der er noget galt med. Længere er den ikke.

SimpleMind

Antal indlæg : 276
Join date : 15/01/12

Tilbage til toppen Go down

Hundehoved Empty Sv: Hundehoved

Indlæg af SimpleMind Lør Feb 04, 2012 8:03 pm

Vi tager den lige i langsom gengivelse:

Hvis jeg sætter prisen på en vare for højt, så er det værdien af betalingsmidlet der bør ændres, fordi jeg ikke vil ændre min for høje pris???

Det kræver da vist ikke en super økonom, at smide den argumentation væk Wink

SimpleMind

Antal indlæg : 276
Join date : 15/01/12

Tilbage til toppen Go down

Hundehoved Empty Sv: Hundehoved

Indlæg af dkguy66 Lør Feb 04, 2012 8:10 pm

For befolkningen i Svejts var den stigende værdi af franc'en jo ikke noget problem. Det gav jo - som udgangspunkt - billigere priser på importvarer.

Og sælger man et produkt, der er prisufølsomt, er ens valutakurs grundlæggende uinteressant. OG man skal ikke glemme, at en væsentlig del af de produkter, der eksporteres fra Svejts, er i den grad prisufølsomme, da de er forbeholdt en i forvejen lille gruppe mennesker, der ikke ser på prisen men produktet.

Det samme var jo tilfældet tildligere med B&O produkter. Intet normalt menneske ville jo betale 40-50.000 kr for et stereoanlæg, eller tv, hvis det ikke var fordi man vægtede andet end prisen. Prisen på pelse er i samme gruppe, væsentlig prisufølsom, og om en valutakurs er 10-20 % højere eller lavere, er ikke det afgørende for om varen sælges.

Så problemet med Svejts, var nok mere et financielt problem, end det var et befolkningsproblem.

dkguy66

Antal indlæg : 1854
Join date : 16/08/11
Geografisk sted : Århus

Tilbage til toppen Go down

Hundehoved Empty Sv: Hundehoved

Indlæg af Shintai Lør Feb 04, 2012 8:14 pm

Hvis vi sætter prisen 20% op på alle danske varer grundet revaluering af valutaen. Hvad sker der så? Så koster en dansk fremstillet dims f.eks. 240euro og en udenlandsk dims 200euro.

Skal vi så fra dags dato sætte alle lønninger og alt af værdi 25% ned? Og tror du selv det sker? Alt gæld skulle jo også opskrives 20% så.

Husk Danmark er en eksport nation.

”Når virksomhederne skal ud i markedet til den her meget stærke CHF, begynder man at spekulere i, at eksporten står til at få et ordentligt tilbageslag her i andet halvår,” siger Rasmus Gudum-Sessingø og tilføjer, at det vil køre økonomien kraftigt ned.


Sidst rettet af Shintai Lør Feb 04, 2012 8:22 pm, rettet i alt 2 gange
Shintai
Shintai

Antal indlæg : 1808
Join date : 30/07/11
Geografisk sted : Islands Brygge

Tilbage til toppen Go down

Hundehoved Empty Sv: Hundehoved

Indlæg af dkguy66 Lør Feb 04, 2012 8:17 pm

Shintai

Inden du lige dummer dig yderligere, bør du læse hvad jeg skriver mht Svejts. Og prisufølsomme produkter ! Hvem er det lige der er et massivt dumsmart fjols, ???

Læs for helvede hvad jeg skriver, og ikke hvad du tror jeg påstår eller lign.

Hvor har jeg omtalt DK og vores normale produkter ????

Klaphat !!!

dkguy66

Antal indlæg : 1854
Join date : 16/08/11
Geografisk sted : Århus

Tilbage til toppen Go down

Hundehoved Empty Sv: Hundehoved

Indlæg af Shintai Lør Feb 04, 2012 8:19 pm

dkguy66 skrev:Shintai

Inden du lige dummer dig yderligere, bør du læse hvad jeg skriver mht Svejts. Og prisufølsomme produkter ! Hvem er det lige der er et massivt dumsmart fjols, ???

Læs for helvede hvad jeg skriver, og ikke hvad du tror jeg påstår eller lign.

Hvor har jeg omtalt DK og vores normale produkter ????

Klaphat !!!

Har jeg skrevet til dig? Nej vel?
Shintai
Shintai

Antal indlæg : 1808
Join date : 30/07/11
Geografisk sted : Islands Brygge

Tilbage til toppen Go down

Hundehoved Empty Sv: Hundehoved

Indlæg af Sponsoreret inhold


Sponsoreret inhold


Tilbage til toppen Go down

Tilbage til toppen


 
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum