Økonomidebatten.dk
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.

Skal vi lukke og slukke ?

4 deltagere

Go down

Skal vi lukke og slukke ? Empty Skal vi lukke og slukke ?

Indlæg af Cirb Tirs Jan 31, 2012 12:01 pm

Wink

Efter 7 års tornerose søvn ser det ud til at dele af pressen er ved at være oppe på beatet...

Jeg havde egentlig planlagt et indlæg når november tallene kom, men......

Mvh
Cirb

_________________
Sapere Aude
Cirb
Cirb

Antal indlæg : 2353
Join date : 24/10/08
Geografisk sted : Aarhus

Tilbage til toppen Go down

Skal vi lukke og slukke ? Empty Sv: Skal vi lukke og slukke ?

Indlæg af Shintai Tirs Jan 31, 2012 12:13 pm

Skal vi lukke og slukke ? Deep-fried-kool-aid-balls

Men ejendomsmæglerne skulle også lige vise endnu engang, at de ingen moral eller etik har:
http://bolignyheder.boligsiden.dk/2012/01/villaer-over-hele-landet-saelges-over-udbudsprisen/

Selv Danske Bank forventer nu et fald på 5-10% i 2012:
http://borsen.dk/nyheder/boligen/artikel/1/224568/danske_bank_om_boligkrise_vi_var_for_optimistiske.html
Shintai
Shintai

Antal indlæg : 1808
Join date : 30/07/11
Geografisk sted : Islands Brygge

Tilbage til toppen Go down

Skal vi lukke og slukke ? Empty Sv: Skal vi lukke og slukke ?

Indlæg af Plyds Tirs Jan 31, 2012 1:11 pm

Cirb skrev: Wink

Efter 7 års tornerose søvn ser det ud til at dele af pressen er ved at være oppe på beatet...

Jeg havde egentlig planlagt et indlæg når november tallene kom, men......

Mvh
Cirb

Det er for tidligt - vi er langt fra igennem alt plattenslageriet og de økonomiske fiflerier. Det kommer nu bare fra lidt andre aktører, så der er stadig behov for stedet her.
Plyds
Plyds

Antal indlæg : 1632
Join date : 13/12/11
Geografisk sted : Ude-over-kanten

Tilbage til toppen Go down

Skal vi lukke og slukke ? Empty Så tager vi tallene.

Indlæg af Thomas Tirs Jan 31, 2012 2:27 pm

DST ejendomsprisindex.

Jeg mener ikke, at jeg har set opgørelsen før; men jeg formoder, den tjener det lovforberedende arbejde.
Så nu kommer der nok til at ske noget på ejendomsskatteområdet og omkring realkreditten.

Men umiddelbart kan det bruges til andet:

1) Priserne falder - MEN pas nu på: Venstre akse er savet af ved 1 mio kr.!!!! Så det overdriver prisfaldet optisk. Men der er tale om, at ejerlejlighederne er blevet 15% billigere i løbet af 2011. Hvis vi ser på salgsprisen ifht til vurderingen så er den uændret. Dvs. Det, som er solgt er det billigere - om de er billigere p.gr.a. størrelse eller beliggenhed er ikke til at sige på så overordnede tal; men et godt gæt er, at det som mest afskrækker er BELIGGENHED, BELIGGENHED og BELIGGENHED - velbeliggende ejendomme er usælgelige.
For parcelhusene er det tilsyneladende mestendels en prisnedsættelse - beliggenhed og størrelse er knap så afgørende.
Sommerhuse har stort set uændret pris ifht ejendomsvurderingen; men et 20% prisfald. MEN det er siden 2009. De "gode" sommerhuse er altså usælgelige.

2) Handlerne er for dec til nov faldet i antal tinglyste med 20% på ét år; men læg lige mærke til at de tal, der indgår i prisberegningen på ejerlejligheder er nede på 2/3 af de tinglyste salg. Her er der tale om, at 1/3 af priserne er mere eller mindre fiktive i 2010. Ellers ligger det sådan, at man kun er nød til at se bort fra 10% af handlerne i prisberegningerne.

3) Omsætningen er det sidste halvandet år halveret - godt og vel.

Men det egentlig foruroligende er, at man fra centralt holdt (dvs. regeringen) simpelt hen ikke kan vente med at få tallene. Det trækker op til finans- og skattereform: Og det kan komme til at gå endog MEGET stærkt!
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34108
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Skal vi lukke og slukke ? Empty Sv: Skal vi lukke og slukke ?

Indlæg af Sponsoreret inhold


Sponsoreret inhold


Tilbage til toppen Go down

Tilbage til toppen

- Lignende emner

 
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum