Økonomidebatten.dk
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.

Den gode bank?

5 deltagere

Go down

Den gode bank? Empty Den gode bank?

Indlæg af NewMay Ons Jan 25, 2012 1:04 pm

Måske bliver jeg leet ud af banen med dette her spørgsmål.
Er kunde i Danske Bank, men efter at have fulgt med herinde synes jeg ikke at jeg har lyst til at have mine penge her længere.

Findes der en bank som har en fornuftlig forretningsmoral jocolor ?

Jeg tænker på sigt må det være billigere at have en bank som ikke har en masse dårlige udlån og skidt og kanel, som sunde kunder skal betale for.

Jeg har ingen gæld, men på sigt vil vi jo gerne købe bolig (vi håber på omkring 2 år)

Hvilken bank vil I anbefalde, både mhp. indlånsrente (til et mindre indestående), kreditpolitik (stram), og daglig håndtering (netbank)?

Mvh. NewMay

NewMay

Antal indlæg : 74
Join date : 23/12/11

Tilbage til toppen Go down

Den gode bank? Empty Sv: Den gode bank?

Indlæg af Shintai Ons Jan 25, 2012 3:36 pm

Jeg ville nok anbefale Nordea, hvis man da ikke lige har en rigtig god lokalbank evt. Hvis banken vil give dig en høj indskudsrente betyder det ofte de har store problemer.

Nordea har også den fordel at den er dømt systemkritisk som den eneste i Norden. Samt den har mindst 2 stater i ryggen.

Dertil har Nordea også drevet betydeligt bedre bank end mange andre.

Som bonus kan tillægges at de er hurtigere med support af Netbank til f.eks. systemer. Danske Bank vil f.eks. ikke lave netbank til Windows Mobile. Hvor Nordea er i gang. Små detaljer..men alligevel.
Shintai
Shintai

Antal indlæg : 1808
Join date : 30/07/11
Geografisk sted : Islands Brygge

Tilbage til toppen Go down

Den gode bank? Empty Sv: Den gode bank?

Indlæg af Plyds Ons Jan 25, 2012 3:57 pm

Jeg ville også sige Nordea eller alternativt en mindre bank, men et godt indlånsoverskud og en overskudsgivende drift (Findes det?)
Plyds
Plyds

Antal indlæg : 1632
Join date : 13/12/11
Geografisk sted : Ude-over-kanten

Tilbage til toppen Go down

Den gode bank? Empty Sv: Den gode bank?

Indlæg af Thomas Ons Jan 25, 2012 4:00 pm

Plyds skrev:Jeg ville også sige Nordea eller alternativt en mindre bank, men et godt indlånsoverskud og en overskudsgivende drift (Findes det?)

Ikke at det er en anbefaling; men Arbejdernes Landsbank.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34056
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Den gode bank? Empty Sv: Den gode bank?

Indlæg af Plyds Tors Jan 26, 2012 12:57 am

Thomas skrev:
Plyds skrev:Jeg ville også sige Nordea eller alternativt en mindre bank, men et godt indlånsoverskud og en overskudsgivende drift (Findes det?)

Ikke at det er en anbefaling; men Arbejdernes Landsbank.

Godt forslag Thomas - det er den eneste bank, der ikke har opført sig som de andre banker. (ALB har nemlig opført sig rimeligt hæderligt)
Plyds
Plyds

Antal indlæg : 1632
Join date : 13/12/11
Geografisk sted : Ude-over-kanten

Tilbage til toppen Go down

Den gode bank? Empty Sv: Den gode bank?

Indlæg af NewMay Tors Jan 26, 2012 10:39 am

Plyds skrev:
Thomas skrev:
Plyds skrev:Jeg ville også sige Nordea eller alternativt en mindre bank, men et godt indlånsoverskud og en overskudsgivende drift (Findes det?)

Ikke at det er en anbefaling; men Arbejdernes Landsbank.

Godt forslag Thomas - det er den eneste bank, der ikke har opført sig som de andre banker. (ALB har nemlig opført sig rimeligt hæderligt)

Nu har jeg set på Nordea og Arbejdernes Landsbank, og det virker til at AL er billigere. Deres netbank og kreditkort koster vist ikke noget, man skal være fordelskunde i Nordea for at få disse ydelser gratis. Tror jeg ringer til AL og får en snak med dem.

Tak for hjælpen.

NewMay

Antal indlæg : 74
Join date : 23/12/11

Tilbage til toppen Go down

Den gode bank? Empty Sv: Den gode bank?

Indlæg af Lekrogh Tors Feb 09, 2012 12:16 am

Jeg har skiftet til en lokalbank i Nordjylland, nørresundby bank. Får gode priser og en god behandling. Har tidligere haft Nordea, og var faktisk ikke tilfreds dem. Specielt til sidst i forløbet, da jeg solgte min ejerlejlighed m tab. Lang historie..

Nogen herinde der kender til Nrs bank?

Lekrogh

Antal indlæg : 1
Join date : 09/02/12

Tilbage til toppen Go down

Den gode bank? Empty Sv: Den gode bank?

Indlæg af Thomas Tors Feb 09, 2012 9:50 pm

Lekrogh skrev:Jeg har skiftet til en lokalbank i Nordjylland, nørresundby bank. Får gode priser og en god behandling. Har tidligere haft Nordea, og var faktisk ikke tilfreds dem. Specielt til sidst i forløbet, da jeg solgte min ejerlejlighed m tab. Lang historie..

Nogen herinde der kender til Nrs bank?

Njaaah; men det er ikke nødvendigvis uheldigt. Vi kender som oftest banker for det dårlige.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34056
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Den gode bank? Empty Sv: Den gode bank?

Indlæg af Sponsoreret inhold


Sponsoreret inhold


Tilbage til toppen Go down

Tilbage til toppen

- Lignende emner

 
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum