Økonomidebatten.dk
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.

Fogh: Børserne er hysteriske

+5
Baldrik
gribben
xwing99
SortKaffe
Cirb
9 deltagere

Go down

Fogh: Børserne er hysteriske Empty Fogh: Børserne er hysteriske

Indlæg af Cirb Fre Okt 24, 2008 6:55 pm

http://politiken.dk/politik/article588011.ece

Hysteriske....... affraid
Det minder mig om en borgerlig statsminister for mange år siden - der gjorde de heller ikke som han syntes de skulle....

PS. Fede smilies i dette forum :lol!:
Cirb
Cirb

Antal indlæg : 2353
Join date : 24/10/08
Geografisk sted : Aarhus

Tilbage til toppen Go down

Fogh: Børserne er hysteriske Empty Sv: Fogh: Børserne er hysteriske

Indlæg af SortKaffe Fre Okt 24, 2008 7:32 pm

Mener nu at det var Lykketoft der betegnede børserne som "hysteriske kællinger".

Men selvom Soccerne har fået en Guccitaske som fordame er de da ikke blevet borgerlige confused
SortKaffe
SortKaffe

Antal indlæg : 1105
Join date : 24/10/08
Geografisk sted : København

Tilbage til toppen Go down

Fogh: Børserne er hysteriske Empty Sv: Fogh: Børserne er hysteriske

Indlæg af xwing99 Lør Okt 25, 2008 10:42 am

Cirb skrev:http://politiken.dk/politik/article588011.ece

Hysteriske....... affraid
Det minder mig om en borgerlig statsminister for mange år siden - der gjorde de heller ikke som han syntes de skulle....

PS. Fede smilies i dette forum :lol!:

Det bliver værre og værre med Fogh. Den udtalelse kan kun komme fra en person som ikke forstår hvordan finansmarkederne handler. ALT giver mening på finansmarkederne, det er ikke nødvendigvis behageligt at se på og det er heller ikke sikkert det giver mening ud fra ens egen overbevisning. Men markedet har sin egen overbevisning.
xwing99
xwing99

Antal indlæg : 63
Join date : 24/10/08
Geografisk sted : Storkøbenhavn

Tilbage til toppen Go down

Fogh: Børserne er hysteriske Empty Sv: Fogh: Børserne er hysteriske

Indlæg af Cirb Lør Okt 25, 2008 11:30 am

xwing99 skrev:

Det bliver værre og værre med Fogh. Den udtalelse kan kun komme fra en person som ikke forstår hvordan finansmarkederne handler. ALT giver mening på finansmarkederne, det er ikke nødvendigvis behageligt at se på og det er heller ikke sikkert det giver mening ud fra ens egen overbevisning. Men markedet har sin egen overbevisning.

Der er vel ikke tale om "panik-salg", men tvangssalg.
Der har været en betydelig gearing i markedet, de sidste rester af den er endegyldigt ved at blive rystet ud, har ikke det store indblik i hedgefonde, men en del af dem bliver vel også nødt til at række sig når tabene bliver store nok ?
Cirb
Cirb

Antal indlæg : 2353
Join date : 24/10/08
Geografisk sted : Aarhus

Tilbage til toppen Go down

Fogh: Børserne er hysteriske Empty Sv: Fogh: Børserne er hysteriske

Indlæg af xwing99 Lør Okt 25, 2008 11:43 am

Ja, ikke panik-salg:

Altså hedge ( at gardere sig, at sikre sig ). Det er det hedgefonde gør når de investere/spekulere så sikre de sig mod både kursfald og kursstigninger.

Det er derfor ret morsomt at det netop er disse fonde som nu, hvor deres forretningsmodel jo skal vise sit værd ( vi husker på ordet HEDGE ), kollapser.

Tvangssalg. Det var hedgefondene mv som oprindeligt kørte visse aktiver af sporet pga forkert brug af gearing, og nu er det de samme som må tvangssælge. Så som jeg ser det så er det blot ringen som hedgefondene selv har startet som er ved at blive sluttet.
xwing99
xwing99

Antal indlæg : 63
Join date : 24/10/08
Geografisk sted : Storkøbenhavn

Tilbage til toppen Go down

Fogh: Børserne er hysteriske Empty Sv: Fogh: Børserne er hysteriske

Indlæg af gribben Lør Okt 25, 2008 12:08 pm

Mht hedge fonde er deres modeller (så vidt jeg har forstået) som alle andre investeringsstrategier, baseret på antagelser. Når disse antagelser viser sig ikke at holde stik, kollapser fondene.
Med forbehold for min manglende økonomiske uddannelse tror jeg ikke deres modeller tager tilstrækkeligt højde for bobledannelser og især hvor hurtigt en bobles værdi afvikles. Skyldes selvfølgelig, at bobler er sjældne. De færreste hedgefonde eksisterede under dotcom boblen.

Styrtdykkende kurser + høj gearing er ren gift - de kan ikke nå at nedgeare --> den ene vægtskål i hedgen vejer pludselig langt mere end den anden og hele modellen er kaput.

Vi ser det fx nu med afviklingen af commodity-boblen som har givet dødsstødet til en stribe amerikanske hedgefonde.

gribben

Antal indlæg : 26
Join date : 25/10/08
Geografisk sted : Vesterbro

Tilbage til toppen Go down

Fogh: Børserne er hysteriske Empty Sv: Fogh: Børserne er hysteriske

Indlæg af Cirb Lør Okt 25, 2008 12:11 pm

Men panik og hysteri, lyder ikke helt så farligt som system sammenbrud.
Cirb
Cirb

Antal indlæg : 2353
Join date : 24/10/08
Geografisk sted : Aarhus

Tilbage til toppen Go down

Fogh: Børserne er hysteriske Empty Sv: Fogh: Børserne er hysteriske

Indlæg af Baldrik Lør Okt 25, 2008 12:29 pm

Og man får et dejligt fluffy begreb, hvor skylden ikke kan placeres sunny

Baldrik

Antal indlæg : 39
Join date : 24/10/08

Tilbage til toppen Go down

Fogh: Børserne er hysteriske Empty Sv: Fogh: Børserne er hysteriske

Indlæg af Mekajiki Lør Okt 25, 2008 6:55 pm

Men det er jo den gængse retorik. I de 20 år jeg har haft aktier mindes jeg ikke at have hørt nogle kalde dramatiske og overraskende stigninger for irationelle, hysteriske eller ubegrundede.¨

Når de falder dramatisk det til gengæld aldrig naturligt, men folk der ikke tænker rigtigt.

Mekajiki

Antal indlæg : 3
Join date : 25/10/08
Geografisk sted : København K

Tilbage til toppen Go down

Fogh: Børserne er hysteriske Empty Sv: Fogh: Børserne er hysteriske

Indlæg af Poulantzas Man Okt 27, 2008 11:34 am

Fogh optræder grundlæggende, som en ejendomsmægler, som forsøger at sælge en bolig med 16 k3'er - herunder ingen sokkel under boligen, som istedet er funderet på (kvik) sand.

Poulantzas

Antal indlæg : 12
Join date : 25/10/08

Tilbage til toppen Go down

Fogh: Børserne er hysteriske Empty Sv: Fogh: Børserne er hysteriske

Indlæg af Monet Man Okt 27, 2008 11:51 am

Poulantzas skrev:Fogh optræder grundlæggende, som en ejendomsmægler, som forsøger at sælge en bolig med 16 k3'er - herunder ingen sokkel under boligen, som istedet er funderet på (kvik) sand.

Er helt enig - det er logik for burhøns at det vi ser nu er tvangssalg fra overgearede hedgefonde kombineret med at priserne generelt har været oppustede.

Monet

Antal indlæg : 77
Join date : 24/10/08

Tilbage til toppen Go down

Fogh: Børserne er hysteriske Empty Sv: Fogh: Børserne er hysteriske

Indlæg af Cirb Man Okt 27, 2008 5:56 pm

Monet skrev:

Er helt enig - det er logik for burhøns at det vi ser nu er tvangssalg fra overgearede hedgefonde kombineret med at priserne generelt har været oppustede.

Yep -5.000 investorer fanget i gældsfælde
Cirb
Cirb

Antal indlæg : 2353
Join date : 24/10/08
Geografisk sted : Aarhus

Tilbage til toppen Go down

Fogh: Børserne er hysteriske Empty Sv: Fogh: Børserne er hysteriske

Indlæg af Thomas Man Okt 27, 2008 7:55 pm

Det synes mig ellers som om børserne er kommet til fornuft!

Det minder mig om Poul Møller, der engang fra Folketingets Talerstol sagde: "Hvis man render panden mod en mur og det lyder hult, så er det ikke nødvendigvis muren det er galt med."

Tager vi Danske Banks egenkapital på 100 mia. og sætter den i relation til udlånet på 1000 mia., så er det kun 10% tab, der skal til for at udrydde de småskillinger. Når man så tager danskernes generelle gældsætning i betragtning, så kan man ikke fortænke investorerne en vis reservation.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34110
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Fogh: Børserne er hysteriske Empty Sv: Fogh: Børserne er hysteriske

Indlæg af Sponsoreret inhold


Sponsoreret inhold


Tilbage til toppen Go down

Tilbage til toppen

- Lignende emner

 
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum