Økonomidebatten.dk
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.

Negativ statsrente er mistillid til BANKERNE

3 deltagere

Go down

Negativ statsrente er mistillid til BANKERNE Empty Negativ statsrente er mistillid til BANKERNE

Indlæg af Thomas Søn Jan 08, 2012 9:24 pm

Hvem var det nu der sagde det?
Referat fra Financial Times Deutschland

Nå bedre sent end aldrig.

Revideret artikel så vidt jeg kan se.
Kunne have en sammenhæng med en mail fra mig?? Nå ikke?

Lige meget - Danske Bank kan ikke få nok spark i skridtet.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34067
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Negativ statsrente er mistillid til BANKERNE Empty Sv: Negativ statsrente er mistillid til BANKERNE

Indlæg af Plyds Tirs Feb 14, 2012 3:00 am

Og så er der nogen, der vil ha, at den skal være endnu lavere:

http://www.business.dk/oekonomi/nordea-tror-paa-lavere-renter-paa-kort-sigt

Det tror jeg så ikke på. Kommer der bare midlertidig lindring i det Græske problem - så stiger aktierne som en raket, og der vil blive trukket penge ud af obligationsmarkederne, og derfor tror jeg vi kommer til at se at revalueringspresset letter en del på Nationalbanken.

Vi har bestemt ikke brug for endnu lavere renter nu. Det vi har brug for er, at tingene kommer i et mere almindeligt leje. At der så vil koste nogle boligejere deres huse, og nogle banker må lukke er bare en del af hverdagen.
Plyds
Plyds

Antal indlæg : 1632
Join date : 13/12/11
Geografisk sted : Ude-over-kanten

Tilbage til toppen Go down

Negativ statsrente er mistillid til BANKERNE Empty Sv: Negativ statsrente er mistillid til BANKERNE

Indlæg af Shintai Tirs Feb 14, 2012 3:52 am

Nordea har som nok ret. Da Niels kæmper mod revalueringen. Specielt når UK/USA står for de næste smæk. Vi kan jo se hvordan renterne ellers i sydeurope styrtdykker, og da presset ikke mildnes mod kronen må der være nogle andre der står for skud.

Men ja. På kort sigt.
Shintai
Shintai

Antal indlæg : 1808
Join date : 30/07/11
Geografisk sted : Islands Brygge

Tilbage til toppen Go down

Negativ statsrente er mistillid til BANKERNE Empty Sv: Negativ statsrente er mistillid til BANKERNE

Indlæg af Thomas Tirs Feb 14, 2012 7:00 am

Shintai skrev:Nordea har som nok ret. Da Niels kæmper mod revalueringen. Specielt når UK/USA står for de næste smæk. Vi kan jo se hvordan renterne ellers i sydeurope styrtdykker, og da presset ikke mildnes mod kronen må der være nogle andre der står for skud.

Men ja. På kort sigt.
God pointe - den skal have sin egen tråd.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34067
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Negativ statsrente er mistillid til BANKERNE Empty Sv: Negativ statsrente er mistillid til BANKERNE

Indlæg af Sponsoreret inhold


Sponsoreret inhold


Tilbage til toppen Go down

Tilbage til toppen

- Lignende emner

 
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum