Økonomidebatten.dk
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.

Fra hestens mund

5 deltagere

Go down

Fra hestens mund Empty Fra hestens mund

Indlæg af Plyds Tors Jan 05, 2012 4:45 pm

En længere indkvartering i Sdr. Omme har sørme fået Riskær til at kritisere finanssektoren:

http://www.information.dk/289423#comment-484958

Når selv en hardcore spekulant som ham finder systemet sygt, så er det en bekræftelse på hvor slemt det står til.
Plyds
Plyds

Antal indlæg : 1632
Join date : 13/12/11
Geografisk sted : Ude-over-kanten

Tilbage til toppen Go down

Fra hestens mund Empty Sv: Fra hestens mund

Indlæg af peter777 Tors Jan 05, 2012 9:57 pm

Jeg er fuldstændig enig med ham, og ser også en "revolution" som den eneste rimelige vej frem. Verdens befolkning skal ikke holdes som slaver, og det er på tide at vi gør oprør. Ser trods alt Occupy bevægelserne som et skridt, og håber ikke at flammen dør ud fra disse bevægelser.
peter777
peter777

Antal indlæg : 822
Join date : 24/10/08
Geografisk sted : Østerbro

Tilbage til toppen Go down

Fra hestens mund Empty Sv: Fra hestens mund

Indlæg af Jens Fre Jan 06, 2012 12:30 am

Magt korumperer - så der skal uden tvivl noget ekstraordinært til at ændre "tingenes tilstand". Det vil jo være svært underholdene hvis det sku vise sig at EL har svarene, alene af den grund at de IKKE er fedtet ind, fordi ingen hidtil har villet lege med dem. Griner altid lidt når Frank Å i primetime tv siger "la os se på den Nordsøaftale igen" - han lader sig tydeligvis ikke intimidere af alle truslerne om at "så flytter vi bare biksen til et land hvor vi kan få det som vi vil have det..."

Jeg tror den revolution allerede er igang, der sker mange intellektuelle spring blandt de nye generationer - men jeg tror desværre også der er for få mennesker i verden med tilstrækkelig høj moral, til at man kan overlade regulering til de enkelte enheder. (meget apropos mit nyligt genpostede doku "inside job")

Og det er jo sagt i ën uendelighed her på forum: Man ændrer ikke på noget hvis det ender med at begrave én selv, vel, og derfor er en art revolution jo den uomgængelige løsning. Den kan så have mange udtryk... et ku jo være at trække tæppet væk under etablissementet igennem helt lovlig adfærdsændring: "om jeg ikke vil låne nogle billige penge til et hus - næe tak, ellers tak... jeg venter lige lidt"

- en anden måde at revolutionere på, kunne vel være som lige her, at vise sandheden, så tydeligt at flertallet forstår - og reagerer.

Desværre er det vel stadig sådan, at flertallet tror at netop DE har en bolig som ved salg kan skaffe dem økonomisk frihed i resten af deres levetid. En forestilling som handler om den enkeltes muligheder i et frit land, og som hører til i et noget andet paradigme end det som EL er eksponent for. Jeg kan godt forstå at Venstre gerne vi have arbejdernes stemmer - men det er mig ubegribeligt at arbejderne tror på at det er til deres eget bedste, at få en marginal skattesænkning som modydelse for en velfungerende fælles (læs offentlig) skole el.lign.

Og så længe det kan lade sig gøre at holde masserne fodret af med fladskærme og udlandsrejser, ja så ser flertallet jo ingen grund til at ændre noget;-) - og derfor må jeg konkludere, at han først får sin revolution, når det er for sent. Men det er vist også sagt mange gange før, herinde.

Jens/
- som læste med allerede da det væsentlige blev sagt på den gamle kanal;-)
- og som ikke køber historien om at "privat er bare mere effektivt"

Jens

Antal indlæg : 5
Join date : 05/12/11

Tilbage til toppen Go down

Fra hestens mund Empty Sv: Fra hestens mund

Indlæg af doctor Fre Jan 06, 2012 12:39 am

Haha. Det eneste den mand er ude på er at genvinde sin troværdighed blandt de naive, således at han igen kan bedrage dem.

Psykopat.

Ja gu har han da ret. Sagen er jo bare, at havde han selv været blandt storspillerne, så havde han ikke gjort indvendinger.

doctor

Antal indlæg : 1673
Join date : 05/08/11

Tilbage til toppen Go down

Fra hestens mund Empty Sv: Fra hestens mund

Indlæg af Shintai Fre Jan 06, 2012 1:04 am

Jeg har haft kontor på samme gang som ham i et års tid. Og helt enig med doctor. Den mand må man aldrig stole på: han ville sælge sin mor hvis han kunne vinde på det.
Shintai
Shintai

Antal indlæg : 1808
Join date : 30/07/11
Geografisk sted : Islands Brygge

Tilbage til toppen Go down

Fra hestens mund Empty Sv: Fra hestens mund

Indlæg af Plyds Fre Jan 06, 2012 1:06 am

Jens skrev:Magt korumperer - så der skal uden tvivl noget ekstraordinært til at ændre "tingenes tilstand". Det vil jo være svært underholdene hvis det sku vise sig at EL har svarene, alene af den grund at de IKKE er fedtet ind, fordi ingen hidtil har villet lege med dem. Griner altid lidt når Frank Å i primetime tv siger "la os se på den Nordsøaftale igen" - han lader sig tydeligvis ikke intimidere af alle truslerne om at "så flytter vi bare biksen til et land hvor vi kan få det som vi vil have det..."

Jeg tror den revolution allerede er igang, der sker mange intellektuelle spring blandt de nye generationer - men jeg tror desværre også der er for få mennesker i verden med tilstrækkelig høj moral, til at man kan overlade regulering til de enkelte enheder. (meget apropos mit nyligt genpostede doku "inside job")

Og det er jo sagt i ën uendelighed her på forum: Man ændrer ikke på noget hvis det ender med at begrave én selv, vel, og derfor er en art revolution jo den uomgængelige løsning. Den kan så have mange udtryk... et ku jo være at trække tæppet væk under etablissementet igennem helt lovlig adfærdsændring: "om jeg ikke vil låne nogle billige penge til et hus - næe tak, ellers tak... jeg venter lige lidt"

- en anden måde at revolutionere på, kunne vel være som lige her, at vise sandheden, så tydeligt at flertallet forstår - og reagerer.

Desværre er det vel stadig sådan, at flertallet tror at netop DE har en bolig som ved salg kan skaffe dem økonomisk frihed i resten af deres levetid. En forestilling som handler om den enkeltes muligheder i et frit land, og som hører til i et noget andet paradigme end det som EL er eksponent for. Jeg kan godt forstå at Venstre gerne vi have arbejdernes stemmer - men det er mig ubegribeligt at arbejderne tror på at det er til deres eget bedste, at få en marginal skattesænkning som modydelse for en velfungerende fælles (læs offentlig) skole el.lign.

Og så længe det kan lade sig gøre at holde masserne fodret af med fladskærme og udlandsrejser, ja så ser flertallet jo ingen grund til at ændre noget;-) - og derfor må jeg konkludere, at han først får sin revolution, når det er for sent. Men det er vist også sagt mange gange før, herinde.

Jens/
- som læste med allerede da det væsentlige blev sagt på den gamle kanal;-)
- og som ikke køber historien om at "privat er bare mere effektivt"

Vi her inde er på sin vis revolutions frontkæmpere midt i et økonomisk og finansielt kaos. Der føres direkte en økonomisk krig mellem de store multinationale banker og befolkningerne.
til en vis grad lader det ikke til at regeringer har fattet det, eller også er de for involverede til at turde gøre det nødvendige.

Som i enhver krig, er det første offer sandheden. Men det på dette forum kan man ucensoreret læse sandheden om de økonomiske fixfaxerier (svindelen) og den tilhørende misinformation som velvilligt kolporteres af hovedparten af massemedierne.

Men det er ofte sådan, at sandheden er ilde hørt - specielt når folk ikke ønsker at lave om på deres ufornuftige livsstil, fordi de tror at de langt om længe - alle som en - er blevet velhavende, bare fordi de har finansieret en overpriset ejendom med afdragsfri flexlån.

Folk lukker derfor både øjne og øre, og lader som om at festen stadig kører. Fuldstændig det samme foregår iøvrigt på energi/klimaområdet.
Plyds
Plyds

Antal indlæg : 1632
Join date : 13/12/11
Geografisk sted : Ude-over-kanten

Tilbage til toppen Go down

Fra hestens mund Empty Sv: Fra hestens mund

Indlæg af Plyds Fre Jan 06, 2012 1:06 am

Shintai skrev:Jeg har haft kontor på samme gang som ham i et års tid. Og helt enig med doctor. Den mand må man aldrig stole på: han ville sælge sin mor hvis han kunne vinde på det.

Var det i Vestre eller Sdr. Omme?
Plyds
Plyds

Antal indlæg : 1632
Join date : 13/12/11
Geografisk sted : Ude-over-kanten

Tilbage til toppen Go down

Fra hestens mund Empty Sv: Fra hestens mund

Indlæg af Shintai Fre Jan 06, 2012 1:17 am

Plyds skrev:
Shintai skrev:Jeg har haft kontor på samme gang som ham i et års tid. Og helt enig med doctor. Den mand må man aldrig stole på: han ville sælge sin mor hvis han kunne vinde på det.

Var det i Vestre eller Sdr. Omme?

Esplanaden Wink
Shintai
Shintai

Antal indlæg : 1808
Join date : 30/07/11
Geografisk sted : Islands Brygge

Tilbage til toppen Go down

Fra hestens mund Empty Sv: Fra hestens mund

Indlæg af Sponsoreret inhold


Sponsoreret inhold


Tilbage til toppen Go down

Tilbage til toppen

- Lignende emner

 
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum