Økonomidebatten.dk
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.

Endnu et ejendomsmæglerfirma går ned

5 deltagere

Go down

Endnu et ejendomsmæglerfirma går ned Empty Endnu et ejendomsmæglerfirma går ned

Indlæg af Shintai Man Jan 02, 2012 7:08 pm

http://ekstrabladet.dk/kup/dinepenge/article1683990.ece

Mühldorff & Partnere i København drejer nøglen om efter 23 år og henved 5.000 handler med boliger


Endnu en "liebhavermægler" i døden.
Shintai
Shintai

Antal indlæg : 1808
Join date : 30/07/11
Geografisk sted : Islands Brygge

Tilbage til toppen Go down

Endnu et ejendomsmæglerfirma går ned Empty Sv: Endnu et ejendomsmæglerfirma går ned

Indlæg af klogeaage 35 Man Jan 02, 2012 7:23 pm

Shintai skrev:http://ekstrabladet.dk/kup/dinepenge/article1683990.ece

Mühldorff & Partnere i København drejer nøglen om efter 23 år og henved 5.000 handler med boliger


Endnu en "liebhavermægler" i døden.


Lad Os nu se om der ikke også der, skulle dukke nogle Karsten Ree lignende typer op og redde dem Very Happy

klogeaage 35
klogeaage 35

Antal indlæg : 2555
Join date : 24/10/08
Geografisk sted : Fyn

Tilbage til toppen Go down

Endnu et ejendomsmæglerfirma går ned Empty Sv: Endnu et ejendomsmæglerfirma går ned

Indlæg af Plyds Tirs Jan 03, 2012 1:44 am

Shintai skrev:http://ekstrabladet.dk/kup/dinepenge/article1683990.ece

Mühldorff & Partnere i København drejer nøglen om efter 23 år og henved 5.000 handler med boliger


Endnu en "liebhavermægler" i døden.

Så kom vi da af med endnu en "snylter" Ejendomsmæglerne har i årevis tjent læssevis af nemme penge, men har vist glemt at spare op til dårlige tider. Det straffes jo så - pyt - endnu en lærestreg til et erhvervsliv, der tror at alt skal finansieres med fremmedkapital, mens hele overskuddet kan fyres af på eklatant overforbrug i privaten. Og så fatter de da slet ikke når banken lukker for kreditten.
Ja man græmmes.

Vi kommer til at se en tilbagevenden til de gamle dyder - opsparing, konsolidering - egenfinansiering.
Plyds
Plyds

Antal indlæg : 1632
Join date : 13/12/11
Geografisk sted : Ude-over-kanten

Tilbage til toppen Go down

Endnu et ejendomsmæglerfirma går ned Empty Sv: Endnu et ejendomsmæglerfirma går ned

Indlæg af dkguy66 Tirs Jan 03, 2012 4:59 am

Forhåbentlig er det også et opgør med den moderne leder.

dkguy66

Antal indlæg : 1854
Join date : 16/08/11
Geografisk sted : Århus

Tilbage til toppen Go down

Endnu et ejendomsmæglerfirma går ned Empty Sv: Endnu et ejendomsmæglerfirma går ned

Indlæg af Plyds Tirs Jan 03, 2012 10:21 am

dkguy66 skrev:Forhåbentlig er det også et opgør med den moderne leder.

Det tror jeg så desværre ikke. Det er allesammen hjernevasket via de amerikaniserede business schools, hvor troen på differensomkostningens saliggørenhed er hellig.
Plyds
Plyds

Antal indlæg : 1632
Join date : 13/12/11
Geografisk sted : Ude-over-kanten

Tilbage til toppen Go down

Endnu et ejendomsmæglerfirma går ned Empty Sv: Endnu et ejendomsmæglerfirma går ned

Indlæg af Thomas Tirs Jan 03, 2012 1:13 pm

Plyds skrev:
dkguy66 skrev:Forhåbentlig er det også et opgør med den moderne leder.

Det tror jeg så desværre ikke. Det er allesammen hjernevasket via de amerikaniserede business schools, hvor troen på differensomkostningens saliggørenhed er hellig.

Hver gang, jeg hører om "tilbage til de gamle dyder", så tænker jeg på alle de konger, der i tidens løb har ruineret sig selv og deres land. Rigtigt, at Christian IV rev landet ud af middelalderen; men han ruinerede landet.
Var der nogen, der var american business school - så var det ham.
Jeg mener Frederik V, der skulle have indløst kongekronen i Hamborg inden kroningen, hvor den havde været stampet.

Det hele er set så mange gange før! Man kalder det noget andet; men det er præcis det sammen. Chr. V Danske Lov bliver lavet fordi landet er ruineret efter svenskekrigene. Adelen havde belånt deres godser og lånt pengene videre til kongen. Så kommer svenskerne brænder landet af og slår bønderne ihjel - så er de godser noget mindre værd.
Så kommer enevælden og Chr V Danske Lov i 1685 (mener jeg) med reglen om at pengegæld forældes efter 20 år - som principielt stadig gælder - 1685-20=1665. Så havde adelen nogle pæne og højtidelige papirer at tørre deres højrøvethed i.

Det er så totalt forudsigeligt.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34073
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Endnu et ejendomsmæglerfirma går ned Empty Sv: Endnu et ejendomsmæglerfirma går ned

Indlæg af Plyds Tirs Jan 03, 2012 1:19 pm

Ha ha Thomas - med de gamle dyder tænker jeg såmænd på perioden 1960 - 80, hvor erhvervslederne stadig havde en del fornuft i behold mht. hvordan de drev deres virksomheder, og hvad man gjorde med overskud.
Plyds
Plyds

Antal indlæg : 1632
Join date : 13/12/11
Geografisk sted : Ude-over-kanten

Tilbage til toppen Go down

Endnu et ejendomsmæglerfirma går ned Empty Sv: Endnu et ejendomsmæglerfirma går ned

Indlæg af Thomas Tirs Jan 03, 2012 1:30 pm

Plyds skrev:Ha ha Thomas - med de gamle dyder tænker jeg såmænd på perioden 1960 - 80, hvor erhvervslederne stadig havde en del fornuft i behold mht. hvordan de drev deres virksomheder, og hvad man gjorde med overskud.

Var det ikke den periode, hvor f.eks. skibsværfterne gik ned: Det ene efter det andet????

Folk lærer ALDRIG noget af historien.
Du ville f.eks. ikke kunne forstå et ord af, hvad de sagde på gaden i det gamle Rom; men du forstår så udmærket hvorfor de romerske kejsere handlede som de gjorde.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34073
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Endnu et ejendomsmæglerfirma går ned Empty Sv: Endnu et ejendomsmæglerfirma går ned

Indlæg af Sponsoreret inhold


Sponsoreret inhold


Tilbage til toppen Go down

Tilbage til toppen

- Lignende emner

 
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum