Økonomidebatten.dk
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.

Danmarks stotlhed

+2
Shintai
Lars_HH
6 deltagere

Go down

Danmarks stotlhed Empty Danmarks stotlhed

Indlæg af Lars_HH Ons Dec 21, 2011 3:52 pm

https://www.youtube.com/watch?v=ERW9hq9QKSM

Lars_HH

Antal indlæg : 954
Join date : 30/10/08

Tilbage til toppen Go down

Danmarks stotlhed Empty Sv: Danmarks stotlhed

Indlæg af Shintai Ons Dec 21, 2011 4:04 pm

Han har jo også en stor arv at løfte:

https://www.youtube.com/watch?v=p0GwHRDRqoU
https://www.youtube.com/watch?v=oMMANG3SvFg
Shintai
Shintai

Antal indlæg : 1808
Join date : 30/07/11
Geografisk sted : Islands Brygge

Tilbage til toppen Go down

Danmarks stotlhed Empty Sv: Danmarks stotlhed

Indlæg af Thomas Ons Dec 21, 2011 4:06 pm

Lars_HH skrev:https://www.youtube.com/watch?v=ERW9hq9QKSM

Jeg erindrer dengang Christian Christensen fra Kristeligt Folkeparti var miljøminister.
Nu var der det ved den gode minister: Han snøvlede.
Derfor blev lossepladser omdøbt til "spildopsamlingssteder".
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34055
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Danmarks stotlhed Empty Sv: Danmarks stotlhed

Indlæg af doctor Ons Dec 21, 2011 7:19 pm

Helt personligt har jeg fået NOK af "akademisk hovmod".

Tænk: 50 % af ungdommen tager en studentereksamen eller det der ligner - og aldrig har ungdommen været så uengagerede i politik. Hvorfra kommer dog denne ligegyldighed. Har de bøjet for mange tyske verber eller læst for meget Shakespeare på originalsproget???
Hvorfor var der ikke én eneste der forudså krisen, når nu vores befolkning er så veluddannede, at de kan sætte SÅ mange røde streger.
Jeg er da ligeglad med om han taler perfekt engelsk - man forstår da udmærket meningen med mindre man er uddannet til at sætte røde streger ved *ANDRES opgaver.

Sjovt nok var det mest Gorrion og mig selv der forudså den verdensomspændende økonomiske krise på Boligadebatten med recession og truende statsbankerotter. (Helt ærligt må jeg nu nok give Gorrion hovedæren)
Jeg er ikke økonomisk uddannet og taler fremmedsprog værre end Søvndal, og "så vidt jeg ved" har Gorrion heller ikke taget nogen af disse kvalificerende uddannelser.

Skulle vi nu ikke diskutere indholdet i stedet for formen.
Kærlig hilsen Moster Skrap

PS: Ja undskyld. Mit hovedformål med at være her er for at provokere i fysisk afstand. What a Face


doctor

Antal indlæg : 1673
Join date : 05/08/11

Tilbage til toppen Go down

Danmarks stotlhed Empty Sv: Danmarks stotlhed

Indlæg af Thomas Tors Dec 22, 2011 6:07 am

doctor skrev:Helt personligt har jeg fået NOK af "akademisk hovmod".

Tænk: 50 % af ungdommen tager en studentereksamen eller det der ligner - og aldrig har ungdommen været så uengagerede i politik. Hvorfra kommer dog denne ligegyldighed. Har de bøjet for mange tyske verber eller læst for meget Shakespeare på originalsproget???
Hvorfor var der ikke én eneste der forudså krisen, når nu vores befolkning er så veluddannede, at de kan sætte SÅ mange røde streger.
Jeg er da ligeglad med om han taler perfekt engelsk - man forstår da udmærket meningen med mindre man er uddannet til at sætte røde streger ved *ANDRES opgaver.

Sjovt nok var det mest Gorrion og mig selv der forudså den verdensomspændende økonomiske krise på Boligadebatten med recession og truende statsbankerotter. (Helt ærligt må jeg nu nok give Gorrion hovedæren)
Jeg er ikke økonomisk uddannet og taler fremmedsprog værre end Søvndal, og "så vidt jeg ved" har Gorrion heller ikke taget nogen af disse kvalificerende uddannelser.

Skulle vi nu ikke diskutere indholdet i stedet for formen.
Kærlig hilsen Moster Skrap

PS: Ja undskyld. Mit hovedformål med at være her er for at provokere i fysisk afstand. What a Face


For min skyld gerne; men skulle det hjælpe Søvndal?
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34055
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Danmarks stotlhed Empty Sv: Danmarks stotlhed

Indlæg af doctor Tors Dec 22, 2011 10:24 am

Nej det var sådan set ikke det der var hovedformålet, men hvis det gør, så gør det da ikke noget.

Søvndal har den store force, at han kan få Hillary til at smile.
Ja I griner, men det er bestemt en meget stor force.

Ind imellem talerne, som formentlig er skrevet af embedsmænd kommer Søvndal så med sine små indskudte bemærkninger, som kommer fra hjertet - og det er bestemt ikke det værste i den situation vi står i nu.

Hele hans fremtoning er jo "Skal vi nu ikke have det rart med hinanden"
Den holdning er der brug for.

PS: husk at læse det med småt



Sidst rettet af doctor Tors Dec 22, 2011 10:29 am, rettet i alt 2 gange (Reason for editing : stavevejl og syntaktiske fejl en masse)

doctor

Antal indlæg : 1673
Join date : 05/08/11

Tilbage til toppen Go down

Danmarks stotlhed Empty Sv: Danmarks stotlhed

Indlæg af Thomas Tors Dec 22, 2011 11:12 am

doctor skrev:Nej det var sådan set ikke det der var hovedformålet, men hvis det gør, så gør det da ikke noget.

Søvndal har den store force, at han kan få Hillary til at smile.
Ja I griner, men det er bestemt en meget stor force.

Ind imellem talerne, som formentlig er skrevet af embedsmænd kommer Søvndal så med sine små indskudte bemærkninger, som kommer fra hjertet - og det er bestemt ikke det værste i den situation vi står i nu.

Hele hans fremtoning er jo "Skal vi nu ikke have det rart med hinanden"
Den holdning er der brug for.

PS: husk at læse det med småt


Det er da rigtigt, at man får mere igennem, når man er en del af løsningen - fremfor en del af problemet.
Der har næppe været de store beslutninger på programmet; men det har været rimelig godt forberedt af embedsmændene.
Hvilket får mig til at undre over, hvad der blev aftalt.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34055
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Danmarks stotlhed Empty Sv: Danmarks stotlhed

Indlæg af JakobC Fre Dec 23, 2011 12:04 pm

I am a bevilly of his english.

JakobC

Antal indlæg : 35
Join date : 13/08/11

Tilbage til toppen Go down

Danmarks stotlhed Empty Sv: Danmarks stotlhed

Indlæg af Thomas Fre Dec 23, 2011 12:38 pm

JakobC skrev:I am a bevilly of his english.

Jeg synes det er mere interessant, hvad han sagde; hvilket ikke er blevet populært i hans kolbøttefabrik af et bagland.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34055
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Danmarks stotlhed Empty Sv: Danmarks stotlhed

Indlæg af JakobC Fre Dec 23, 2011 1:05 pm

Thomas skrev:
JakobC skrev:I am a bevilly of his english.

Jeg synes det er mere interessant, hvad han sagde; hvilket ikke er blevet populært i hans kolbøttefabrik af et bagland.

Jamen, det er da klart! Han skal selvfølgelig ikke kun dømmes på hans dårlige slipseknude, konfirmationstøjet og hans elendige engelsk.

JakobC

Antal indlæg : 35
Join date : 13/08/11

Tilbage til toppen Go down

Danmarks stotlhed Empty Sv: Danmarks stotlhed

Indlæg af Thomas Fre Dec 23, 2011 1:19 pm

JakobC skrev:
Thomas skrev:
JakobC skrev:I am a bevilly of his english.

Jeg synes det er mere interessant, hvad han sagde; hvilket ikke er blevet populært i hans kolbøttefabrik af et bagland.

Jamen, det er da klart! Han skal selvfølgelig ikke kun dømmes på hans dårlige slipseknude, konfirmationstøjet og hans elendige engelsk.

Ja der er nok at tage fat på!
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34055
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Danmarks stotlhed Empty Sv: Danmarks stotlhed

Indlæg af Lars_HH Fre Dec 23, 2011 1:37 pm

Ja, lige pludselig var han modstander af en Palæstinensisk stat og stor bewonderer af amerikansk pop-kultur, det kalder jeg altså et politisk U-turn.

Lars_HH

Antal indlæg : 954
Join date : 30/10/08

Tilbage til toppen Go down

Danmarks stotlhed Empty Sv: Danmarks stotlhed

Indlæg af Thomas Fre Dec 23, 2011 2:09 pm

Lars_HH skrev:Ja, lige pludselig var han modstander af en Palæstinensisk stat og stor bewonderer af amerikansk pop-kultur, det kalder jeg altså et politisk U-turn.

Ja hele SF verdensbilledet og selvforståelsen er braset sammen i konfrontationen med virkeligheden.

Det har været en omhyggelig briefing, han har fået af embedsmændene - når Villy mente ét, så: "Undskyld Hr. Minister; men jeg tillader mig at bringe følgende i erindring......."
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34055
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Danmarks stotlhed Empty Sv: Danmarks stotlhed

Indlæg af JakobC Fre Dec 23, 2011 9:47 pm

Jeg var sgu ved at dø af grin da jeg så hvordan man binder villy-knuden.

Se vejledningen her

JakobC

Antal indlæg : 35
Join date : 13/08/11

Tilbage til toppen Go down

Danmarks stotlhed Empty Sv: Danmarks stotlhed

Indlæg af dkguy66 Ons Feb 15, 2012 8:11 pm

Så udstillede Villy sig igen. Denne gang i europaparlamentet.

I stedet for at tale dansk - hvilket uden problemer bliver tolket af tonsvis af tolke - så vælger vores udenrigsminister at tale engelsk, oplæst direkte fra et manuskript. ( indslag på TV2 news/tv2 nyhederne. )

Problemet var så blot, at Villy's engelske sprog var både svært forståeligt, og til tider på folkeskoleniveau, så enhver med blot en gymnasial eksamen, sidder og krummer tæer.

Undskyld. Men jeg græmmes over dette dilletant cirkus. Særligt når EU betaler alle disse tolke til at oversætte til en herrens mange sprog.

dkguy66

Antal indlæg : 1854
Join date : 16/08/11
Geografisk sted : Århus

Tilbage til toppen Go down

Danmarks stotlhed Empty Sv: Danmarks stotlhed

Indlæg af Thomas Tors Feb 16, 2012 11:00 am

dkguy66 skrev:Så udstillede Villy sig igen. Denne gang i europaparlamentet.

I stedet for at tale dansk - hvilket uden problemer bliver tolket af tonsvis af tolke - så vælger vores udenrigsminister at tale engelsk, oplæst direkte fra et manuskript. ( indslag på TV2 news/tv2 nyhederne. )

Problemet var så blot, at Villy's engelske sprog var både svært forståeligt, og til tider på folkeskoleniveau, så enhver med blot en gymnasial eksamen, sidder og krummer tæer.

Undskyld. Men jeg græmmes over dette dilletant cirkus. Særligt når EU betaler alle disse tolke til at oversætte til en herrens mange sprog.

Ja den forstod jeg heller ikke.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34055
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Danmarks stotlhed Empty Sv: Danmarks stotlhed

Indlæg af doctor Tors Feb 16, 2012 12:36 pm

Ku` I sige det på græsk eller latin, så jeg kunne få en chance for at sige, at jeg heller ikke forstod det. alien

doctor

Antal indlæg : 1673
Join date : 05/08/11

Tilbage til toppen Go down

Danmarks stotlhed Empty Sv: Danmarks stotlhed

Indlæg af Thomas Tors Feb 16, 2012 2:22 pm

doctor skrev:Ku` I sige det på græsk eller latin, så jeg kunne få en chance for at sige, at jeg heller ikke forstod det. alien

Willy's veje er uransagelige.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34055
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Danmarks stotlhed Empty Sv: Danmarks stotlhed

Indlæg af dkguy66 Tors Feb 16, 2012 2:26 pm

doctor skrev:Ku` I sige det på græsk eller latin, så jeg kunne få en chance for at sige, at jeg heller ikke forstod det. alien

Nu er det for mange år siden jeg havde Latin. I dag virker ungdomsskolens timer i Latin som var det i forrige århundrede ( Ups det var det jo også Very Happy ) Mindes kun "Italia terra est, og Sicilia insula est. Og så et hav af grammatiske former, der dog dukkede op til overfladen, da jeg senere havde fokus på spansk.

Men hvorom alting er. Når man skriver en tale på engelsk, så skriver man den altså, så vidt mulig, på et korrekt engelsk. Fordelen er, at en tale kan man tænke over, tygge på, og læse højt, så den ligger rigtigt i munden, særligt mht at sikre en korrekt udtale af ord på mere end 5 bogstaver. Very Happy
Hvor det ikke blot er en ord for ord oversættelse, men hvor hele sætningen slubres ind i munden, slynges rundt, så meningen med sætningen fremstår tydeligt, og så tilsætter man lidt angelsaksisk luft lidt efter lidt, indtil man helt automatisk har fornemmelsen af hvad det er man vil udtrykke, såfremt talen blev holdt af en MP fra et hvilket som helst sted i Storbritanien.

Blot et eksempel lige fra hukommeren, fra Villy's tale. " .. go back to...". I enhver normal voksen tale på engelsk, ville man ( burde man ) benytte ordet "return". ( Vende tilbage / vende om/returnere.. ! eks. til forhandlinger, forhandlingsbordet, ) (

Har man haft engelsk på højere niveau end folkeskolen, burde man kende de forskellige nuancer i sproget, herunder ALDRIG at oversætte ord for ord. Det er en dødssynd.

Hvad Villy taler, når han sidder "tete a tete" med en kollega i et lukket rum, er hans sag. Men når han stiller sig op i europaparlamentet, hvor der er danske medlemmer, og man ikke er perfekt i et fremmedsprog, samtidig med at der er ansat 1000'vis af tolke, der dækker alle kombinationer af sprog, så bør man enten sikre sig at ens tale er så korrekt som mulig, eller så bør man da tale dansk.


dkguy66

Antal indlæg : 1854
Join date : 16/08/11
Geografisk sted : Århus

Tilbage til toppen Go down

Danmarks stotlhed Empty Sv: Danmarks stotlhed

Indlæg af Sponsoreret inhold


Sponsoreret inhold


Tilbage til toppen Go down

Tilbage til toppen

- Lignende emner

 
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum