Økonomidebatten.dk
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.

Danmark donerer et Harpoon batteri til Ukraine.

Go down

Danmark donerer et Harpoon batteri til Ukraine. Empty Danmark donerer et Harpoon batteri til Ukraine.

Indlæg af Thomas Man Maj 23, 2022 9:38 pm

Det undrer mig, at Danmark bliver specifikt fremhævet.

Nu har jeg påpeget, at et mobilt Harpoon batteri, som har været i mølpose gennem lang tid, er et væsentligt bidrag. Om jeg er inspirationen? Aner det ikke - og vil heller aldrig få det at vide.

At det ikke har været udbasuneret før forstår jeg ikke - ikke umiddelbart. En nærliggende mulighed er, at man har villet afskære landsforrædere fra at stille spørgsmål. Man har nu sommerferien i Folketinget. Der er så også mulighederne for lækager i Forsvarskommandoen. Nazi-Marie har fået at vide, at hendes meeeeening og udenomssnak er der INGEN, der gider høre på.

Jeg formoder, at man gennem nogen tid har hentet systemet ud af mølposen og haft ukrainsk personel til opøvelse i betjeningen.
Trækket er helt naturligt: Det blev i sin tid anskaffet for at sænke russiske skibe i dansk farvand. Det bliver så ikke i dansk farvand; men skidt være med det, det vil formentlig gøre det, det blev anskaffet til: Sænkning af russere.

Det næste spørgsmål er så, at der skal bygges flere Huitfeldt'er. Her vil jeg ikke udelukke, at Lürssen og/eller Heesen kan blive værfterne. Man skal ikke overse, at Howaltswerke for en del år siden solgte sine civile afdelinger fra. Det er lidt svært at se - men Kiel ligger i Scholz valgkreds.

Men lad nu det være - udover, at der sker noget i kulisserne.
En ting er sikkert, at Forsvarsakademiet er blevet holdt udenfor informationsstrømmen sammen med Bøssesvinet Pape - man har nok en formodning om, at det går direkte videre til russerne.

Det er så også typisk, at sådanne oplysninger bliver frigjort af USA.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 33999
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Danmark donerer et Harpoon batteri til Ukraine. Empty Man skal heller ikke overse det strategiske aspekt.

Indlæg af Thomas Tirs Maj 24, 2022 1:16 pm

Alene det, at man meddeler russerne, at der nu er/kommer et kystbatteri kan evt. forhindre en landsætning. Det kunne jo være, at en kommandør eller admiral måske ikke var helt så livstræt og bruge det som et påskud til at leve - bare lidt længere.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 33999
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Danmark donerer et Harpoon batteri til Ukraine. Empty Angreb på Snake Island.

Indlæg af Thomas Man Jun 20, 2022 10:38 pm

Hvad jeg hæfter mig ved er, at foruden P-8 Poseidon, så blev en Bombardier Challenger observet. Mig bekendt er Danmark de eneste, der anvender Challenger; men hva' jeg ved naturligvis heller ikke alt.

Men man skal jo have noget at skyde på, så er Slangeøen formentlig ganske udmærket.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 33999
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Danmark donerer et Harpoon batteri til Ukraine. Empty Man gør det rigtige.

Indlæg af Thomas Fre Jun 24, 2022 7:22 pm

Fortæller russerne hvilke våben man leverer til Ukraine.

Men det er jo nok ikke den fulde sandhed, man fortæller; men man lyver ikke.

Fidusen er, at en russisk offensiv eller forsvar mod et mål, tja... de må nok hellere flytte deres fremskudte ammunitionsdepot inden det får en kærlig behandling af en CAESAR eller en PzH 2000 - og så hedder det en haubitzer på dansk - men lad det være.

Togtrafikken mellem København og Malmø indstillet

Signalproblemer??? Pladder, der er nogen man vil "snakke med". Som udgangspunkt er alle svenskere jo kriminelle, så det kan være lidt svært at vide specifikt hvilken kriminalitet, der er anledningen. Det kan - f.eks. være danske kriminelle, der vil hjem til svensk besat Danmark? Aner det ikke.
Der er jo terrorister, som Erdogan vil have fat i. De holder jo også til i narkobulen på Christiania.

Hele fidusen er, at man brækker fjendens planlægning i stykker.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 33999
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Danmark donerer et Harpoon batteri til Ukraine. Empty Nu er det gået op for idioterne

Indlæg af Thomas Lør Jul 02, 2022 7:26 pm

Hvorfor Danmark forærede Ukraine de Harpoon.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 33999
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Danmark donerer et Harpoon batteri til Ukraine. Empty Sv: Danmark donerer et Harpoon batteri til Ukraine.

Indlæg af Sponsoreret inhold


Sponsoreret inhold


Tilbage til toppen Go down

Tilbage til toppen

- Lignende emner

 
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum