LYSET HAR RAMT LARS NIELSEN (IKKE REKLAME)
+15
Plyds
JakobC
guldimund
Gorrion
Skyblue
Shintai
donkstar
dkguy66
tommyjo
Cirb
Newfido
Esbjerg
peter777
Thomas
klogeaage 35
19 deltagere
Side 2 af 4
Side 2 af 4 • 1, 2, 3, 4
Sv: LYSET HAR RAMT LARS NIELSEN (IKKE REKLAME)
Cirb skrev:donkstar skrev:Jeg har også tidligere fulgt Lars Nielsens blog. Lars Nielsen har forsøgt at genopfinde sig selv et par gange i år. Han har skiftet fra "hallelujah hvor er krisen?", til en mere realistisk tone. Når han har skiftet tone efter en orlov eller lignende, kommer han tilbage med "husk hvor I har læst det henne", eller lignende. Gider ikke læse hans blog. Han er 60 måneder bagefter i sine forudsigelser.
Jeg holdt op med at læse da Borgsmidt forvandt, og det har så fået mig til at finde denne side. Men jeg må sige at jeg er lidt ked af tonen. 4-5 personer har taget patent på virkeligheden. Alle andre er tåber. Debatten udebliver fordi andre synspunkter bliver jordet. Ikke (kun) med saglige argumenter, men også med lettere infantile angreb.
Synes det ville klæde Borgsmidt og andre at lade andre synspunkter komme til orde så vi kan få en debat, og ikke en omgang nedsabling. Jeg ved godt hvad BD er men det er altså ikke alle har fulgt den. Det gode ved Lars Nielsens blog var at der kom nogle længere indlæg fra den ene side af bordet som blev modargumenteret fra den anden. Herinde er der ikke meget tilbage hvis man fjerner ordet flextumbe. Ville være rart hvis der var plads til andre synspunkter.
Jeg vil gerne oplyses, og det bliver jeg bedst med en saglig debat.
Vil tillade mig at komme med nogle spørgsmål om markedsmekanismerne hen ad vejen, og håber at blive lidt klogere på finanskrisen.
Velkommen til.
Debatten herinde er fri - men basis for sitet eksistens er (her taler jeg for mig selv, ikke redaktionen), at det her er stedet hvor Thomas kan sige nøjagtigt, hvad der passer ham, når det passer ham - også til de banklakajer, der dukker op. Det betyder ikke at han ikke må siges imod (det gør jeg selv jævnligt), men lad være med at komme løbene grædene og kigge efter en pædagog, hvis du ikke kan lide det, der kommer tilbage - der er ikke nogen. Personligt har jeg aldrig oplevet et dumt spørgsmål trikke Thomas (eller andre af stamgæsterne), trick spørgsmål, dårligt skjulte agendaer eller åbenlyse propaganda indlæg derimod.....
Problemet med en saglig debat fra begge sider af bordet, er at de eneste der efterhånden findes tilbage på hoptimisternes side er de lettere forstyrede, de desperate boligspekulanter/finansindustri ansatte eller de betalte professionelle deltagere fra finansindustrien (der gudhjælpemig også er begyndt at dukke op på vores lille perifere, lidet besøgte klubværelse). Ingen af grupperne brilliere ved deres argumentations evne, viden eller flexibilitet i verdensbillede - en ikke lille del af dem er slet og ret snotdumme.
Det tætteste på velargumenterede, saglige og begavede (relative) optimister du finder i mit hjørne af www er vel Bobdylan og Vymer, men de har begge valgt at blive på nabokanalen - hvis du skulle kende andre er du velkommen til at invitere dem
Mvh
Cirb
Tak til begge!
Donkstar: Jeg forsvandt fra Lars Nielsens debat, da han satte mig på ignorerlisten: Det var så sandelig ham, der ikke ville høre på mig - det blev for pinligt formentlig. Det kom specielt efter, jeg havde revet BRF regnskabet i strimler - jeg kunne påvise at BRF havde lavet "parkeringsaftaler" for pæne milliardbeløb inden en time efter, at regnskabet havde ramt fondsbørsen - hvilket en medarbejder fra BRF prøvede at brandslukke - klokken 3 om natten.
Ejendomsmarkedet er i de nærmeste år ganske uinteressant - desværre.
Vi er i et finansielt sammenbrud, hvor banker og kreditforeninger er færdige. Det er ikke noget, jeg bare siger - de siger nationalbanken sgu også:
Onkel Nils
Som omtalt ved Finansrådets årsmøde 5. december 2011 supplerer Nationalbanken tillige sine instrumenter med likviditetsjusterende ind- og udlånsoperationer i kroner for at understøtte fastkurspolitikken. Operationerne kan anvendes til at justere likviditetssituationen i pengemarkedet på tidspunkter og i det omfang, der er behov for. Renten og løbetiden på operationerne vil afspejle markedsforholdene.
Jeg ved ikke, hvor tydeligt det kan siges?
Det er ikke et spørgsmål om mere eller mindre begavede indlæg - vi har alle klint i hveden - det er deciderede angreb fra organisationer med illegitime dagsordner. Boligdebatten bannede mig, da jeg påpege kursmanipulation fra Danske Bank - jeg kan sige, at jeg ikke har fået henvendelse fra Politiet - som, der blev lovet.
Hvad der derimod skete var at Finanstilsynet en lille uge efter knaldede bøder omkring sig for manglende indberetninger af børshandler - det gik så ud over Nykredit - hvor man i en flerårig periode havde undladt at indberette flere millioner handler. Finanstilsynet har med vilje lukket øjnene fast.
Der er IKKE tale om en debat! Det undrer mig så, at man sender klakører her ind på et ubetydeligt site (så har jeg sagt det ubeskedent).
Tro ikke, at jeg ikke kan se tragedien. En ting er at familier bliver ruinerede - men landet er Gud hjælpe mig på vej ned i lortet. Man har undgået eksponering - i store træk - overfor PIIGS; så ulykken er aldeles af egen tilvirkning.
Det værste er, at forsøgene på at redde bankerne kører det hele dybere ud i mudderet.
Man har konverteret dårlige udlån til realkreditudlån - til en rente og andre betingelser, der indikerer at hele boligmarkedet er decideret nødlidende.
Realkreditten - og alm. menneskers boliger - er nu revet med bankerne i dybet. Se hvad Onkel Nils kommer med af karske bemærkninger til bankerne på Finansrådets Årsmøde:
Onkel Nils er mere end arrig!
Det er sgu alvorligt, når Nationalbanken går med til regnskabsfusk! Selvfølgelig skal det da fremgå af regnskabet, at aktiverne er belånt!Et bidrag til løsning uden nye statsgarantier er Nationalbankens udvidelse af
belåningsgrundlaget med pengeinstitutters udlån af god bonitet. Dermed vil
institutterne have en mulighed for finansiering, hvis øvrige anstrengelser
ikke lykkes. Samtidig kan udlånene tælle med i pengeinstitutternes likviditet,
selvom de ikke er pantsat i Nationalbanken, hvis kravene er opfyldt. Eventuelt
nye statsgarantier bør efter Nationalbankens opfattelse ikke komme på
tale, før de eksisterende muligheder er udtømte.
Dvs. bankerne fusker. Og hvis I fortsætter, så falder FARS hammer - den helt store: Der er tale om en nationalisering.Pengeinstitutterne skal selvfølgelig foretage den fornødne kreditvurdering af
projekterne, men det er ikke god kreditvurdering, hvis en sådan foretages en
bloc og ikke individuelt. Jeg tror, at I skal være opmærksomme på, at hvis
der udvikler sig en generel kreditklemme, kan det afføde løsninger, som ikke
nødvendigvis vil være i jeres langsigtede interesse.
Det kan IKKE være rigtigt, at bankernes pladder og uvederhæftige propaganda skal have lov til at forøge ulykken uimodsagt: Det er rigtigt - derimod - at det ikke er kønt! Nu er jeg i en situation, hvor forsøg på at presse mig bagom via mine bankforretninger er vanskelig - ikke at det ikke har været forsøgt.
Thomas- Antal indlæg : 34594
donkstar skrev:HAHA helt ok. Men så må jeg nok skuffe jer når I taler om øget trafik. At Borgsmidt smider en sviner er ok, men man er jo ikke nødvendigvis idiot hvis man ikke er helt enig.
Hvis der kke er plads til andre synspunkter kommer der ingen debat. Kun rygklapperi. Og ingen stigende trafik.
Nej - måske ikke idiot - men så uhæderlighed.
Det, jeg jævnligt har gjort er at imødegå de urigtige "oplysninger" som bankerne kommer med.
Det er ikke et spørgsmål om at være uenig - tallene taler lidt for sig selv.
F.eks. det kan ikke være rigtigt, at Nationalbanken må låne penge til banker - herunder Danske Bank - på baggrund af "gode" udlån, hvor man ikke har en individuel kreditvurdering - altså hevet ud af den blå luft. Man kan end ikke citere renter på sikrede interbank udlån på 3 måneder - der er ganske enkelt ikke volumen i det. Dvs. der er ikke nogen belånelige aktiver!
Se det er denne slags indlæg der er interessante og lærerige, Hr Borgsmidt:-). En fornøjelse at læse Nielsens blog under din BRF-kortlægning. Jeg oplevede selv at mine indlæg forsvandt eller slet ikke blev postet, hvis jeg skrev det mindste negative indlæg. Sørgeligt!
Der hvor filmen knækker for mig er når en person fx spørger om hvad BD er, og så han bliver gjort til grin og hånet. Burde svaret ikke være et simpelt: "BD er en forkortelse af www.boligdebatten.dk"?
Der hvor filmen knækker for mig er når en person fx spørger om hvad BD er, og så han bliver gjort til grin og hånet. Burde svaret ikke være et simpelt: "BD er en forkortelse af www.boligdebatten.dk"?
donkstar- Antal indlæg : 74
donkstar skrev:Se det er denne slags indlæg der er interessante og lærerige, Hr Borgsmidt:-). En fornøjelse at læse Nielsens blog under din BRF-kortlægning. Jeg oplevede selv at mine indlæg forsvandt eller slet ikke blev postet, hvis jeg skrev det mindste negative indlæg. Sørgeligt!
Kan du linke posten så vi kan se ejeren? Så vil jeg personligt uddele en røffel
Shintai- Antal indlæg : 1808
Geografisk sted : Islands Brygge
donkstar skrev:Se det er denne slags indlæg der er interessante og lærerige, Hr Borgsmidt:-). En fornøjelse at læse Nielsens blog under din BRF-kortlægning. Jeg oplevede selv at mine indlæg forsvandt eller slet ikke blev postet, hvis jeg skrev det mindste negative indlæg. Sørgeligt!
Der er naturligvis en vis indforstået tone her - argumenterne går jo lang tid tilbage.
Problemet er at gentage i uendelighed de samme argumenter - tro det eller ej; men man kan blive lidt træt af at gentage sig selv.
Det er derfor jeg siger, at der ikke er en debat: Modparten fortsætter fuldstændigt upåvirket af at deres argumenter er revet i småstumper. De laver bare et ny nick.
Man vender sig til det... Som regel betyder det man har ramt plet.
Skyblue- Antal indlæg : 155
Nu er der også en del af mine indlæg, der er korte svar på andre indlæg.
Som regel har jeg et lidt større og mere gennemarbejdet indlæg et par gange om ugen.
Man vender sig til det... Som regel betyder det man har ramt plet.
Det er efterhånden veldokumenteret
Gorrion- Antal indlæg : 1449
Gorrion skrev:Man vender sig til det... Som regel betyder det man har ramt plet.
Det morer mig mest når Onkel Nils bliver nød til at tage genierne i skole.
guldimund- Antal indlæg : 297
guldimund skrev:Mere lys
Jeg forstår ikke helt at JP holder fast i ham. Han må være MEGET billig i drift.
Kamæleonen Lars Nielsen forsætter sit lysshow
Se hinanden i øjnene og træf de ubehagelige beslutninger nu.
http://blogs.jp.dk/aconto/2011/12/20/nyd-krisen-nu-den-bliver-v%C3%A6rre/
Og nu til, hvorfor der kan være behov for at se samleveren i øjnene.
De to har tre boliger imellem sig
klogeaage 35- Antal indlæg : 2556
Geografisk sted : Fyn
Hvor megen ulykke har én mand brug for.klogeaage 35 skrev:Se hinanden i øjnene og træf de ubehagelige beslutninger nu.
Lars er en hårdt ramt mand
Insolventerne må med deres udfordrede personlighedsstruktur, betale resten af livet, for erkendelsen af at naboens græsplæne IKKE er grønnere
Insolventerne må med deres udfordrede personlighedsstruktur, betale resten af livet, for erkendelsen af at naboens græsplæne IKKE er grønnere
klogeaage 35- Antal indlæg : 2556
Geografisk sted : Fyn
Jeg faldt også lige over hans seneste indlæg. Og det er ufatteligt at en journalist er så langsom opfattende. Hvad alle vi andre og sikkert en pæn del af befolkningen godt ved, er først gået op for ham nu.
De sidste år har han prædiket om hvor fantastisk disse flex m/u afdrag var. Og hvor mange penge man kunne spare op på pensionen, eller afdrage anden gæld. Men hvordan man kan have bagdelen fuld af anden gæld, når man låner til en bolig er mig uforståeligt. I "gamle dage" (sidste årtusinde) da havde man da både fastrentelån til en 7-8-9 % OG et boliglån. Da kunne man da både afdrag på sit realkreditlån OG sit banklån. Hvorfor er det så lige at man ikke kan det i dag, hvis man kan købe en hybel til 3-4-5 mio kr?
Hvor må det være let at sidde fast i sin jubeloptimisme mens alle andre ser skriften på væggen, og så et par år for sent endelig selv ser, hvad "brokrøvene" påpegede langt tidligere.
De sidste år har han prædiket om hvor fantastisk disse flex m/u afdrag var. Og hvor mange penge man kunne spare op på pensionen, eller afdrage anden gæld. Men hvordan man kan have bagdelen fuld af anden gæld, når man låner til en bolig er mig uforståeligt. I "gamle dage" (sidste årtusinde) da havde man da både fastrentelån til en 7-8-9 % OG et boliglån. Da kunne man da både afdrag på sit realkreditlån OG sit banklån. Hvorfor er det så lige at man ikke kan det i dag, hvis man kan købe en hybel til 3-4-5 mio kr?
Hvor må det være let at sidde fast i sin jubeloptimisme mens alle andre ser skriften på væggen, og så et par år for sent endelig selv ser, hvad "brokrøvene" påpegede langt tidligere.
dkguy66- Antal indlæg : 1854
Geografisk sted : Århus
Jeg kunne ikke skrive det mere rammende. Jeg er dog uenig i din sidste sætning.
Tror at der er RIGTIG mange der ikke har set skriften på væggen, fordi debatterne er renset for "brokrøve".
Tror at der er RIGTIG mange der ikke har set skriften på væggen, fordi debatterne er renset for "brokrøve".
donkstar skrev:Jeg kunne ikke skrive det mere rammende. Jeg er dog uenig i din sidste sætning.
Det er jeg desværre også bange for.
De lalleglade har i deres nedladende selvovervurdering nok desværre hjulpet bankerne med at skubbe folk ud i ulykken.
Hej,
Stort set alle omkring mig har IKKE indset hvor vi er på vej hen.
Når jeg prøver at viderebringe lidt indsigt bliver jeg af ignoranterne nedgjort som pessimist. Det er vel ikke pessimisme, at forstå en del af den verden vi lever i.
Jeg tror, at jeg kommer til at have det lige så sjovt, som jeg plejer når jeg snart bliver endnu mere fattig.... fordi jeg er optimist.
Nåh, men vi er vel alle enige om, at der er mange der får et shock når de indser forholdene.
Hilsen
Jakob
Når jeg prøver at viderebringe lidt indsigt bliver jeg af ignoranterne nedgjort som pessimist. Det er vel ikke pessimisme, at forstå en del af den verden vi lever i.
Jeg tror, at jeg kommer til at have det lige så sjovt, som jeg plejer når jeg snart bliver endnu mere fattig.... fordi jeg er optimist.
Nåh, men vi er vel alle enige om, at der er mange der får et shock når de indser forholdene.
Hilsen
Jakob
JakobC- Antal indlæg : 35
donkstar
Jeg skrev netop "brokrøve" i " " neotp fordi det jo er symptomatisk at kritikerne og alle de der har advaret om den overophedede økonomi, boligboble osv. alle som én er blevet udråbt som lyseslukkere, uforstandige kritikere, og ja, "brokrøve".
Det er jo også symptomatisk at alle disse veluddannede økonomer, så absolut ikke så skriften på væggen. Bortset fra et par stykker, der derefter fik skudt i skoene, at når man altid er "rasmus modsat" vil man jo nu og da få ret.
Den eneste trøst er at de fleste der så at dette ville ende galt, i dag sidder væsentligt bedre i det, end deres jubeloptimistiske fæller, der troede at træerne og friværdierne voksede ind i himlen.
Og blot for en god skyld, så betragter jeg da ikke mig selv som en brokrøv, heller ikke alle andre, der manede til forsigtighed, og opmærksomhed lang tid før fundamentet på den nye bolig skred væk under dem.
Jeg skrev netop "brokrøve" i " " neotp fordi det jo er symptomatisk at kritikerne og alle de der har advaret om den overophedede økonomi, boligboble osv. alle som én er blevet udråbt som lyseslukkere, uforstandige kritikere, og ja, "brokrøve".
Det er jo også symptomatisk at alle disse veluddannede økonomer, så absolut ikke så skriften på væggen. Bortset fra et par stykker, der derefter fik skudt i skoene, at når man altid er "rasmus modsat" vil man jo nu og da få ret.
Den eneste trøst er at de fleste der så at dette ville ende galt, i dag sidder væsentligt bedre i det, end deres jubeloptimistiske fæller, der troede at træerne og friværdierne voksede ind i himlen.
Og blot for en god skyld, så betragter jeg da ikke mig selv som en brokrøv, heller ikke alle andre, der manede til forsigtighed, og opmærksomhed lang tid før fundamentet på den nye bolig skred væk under dem.
dkguy66- Antal indlæg : 1854
Geografisk sted : Århus
dkguy66 skrev:donkstar
Vier helt enige dk - men det er nu ligegodt ikke særligt morsomt, at se så mange gå på røven, bare fordi de skulle følge med strømmen og med moden. Jeg er også blevet kaldt mange sjove ting på grund af at jeg har sagt tingene som de var. Mest alm er sure gamle mand.
Jo tak - jeg udtaler mig efterhånden kun når jeg bliver spurgt og selv da er svarene upopulære. Folk kan ikke lide at få at vide at de har kvajet sig, bare ved at opføre sig som flertallet. I deres øjne er det altid mindretallet der er forket på den.
Nå - det var det så ikke lige denne gang....
Plyds- Antal indlæg : 1632
Geografisk sted : Ude-over-kanten
JakobC skrev:Hej,
Hilsen
Jakob
Velkommen i klubben!
Man bliver aldrig populær på at sige til folk, at de er idioter - slet ikke når man har ret!
Min nu afdøde far blev hånet af familiemedlemmer fordi han ikke investerede i skibsanparter i sin tid. Det holdt ligesom op, da trusserederne gik ned og forlangte pengene af kommanditisterne.
Sådan slap vi for min irriterende pralerøv af en fætter.
Plyds skrev:dkguy66 skrev:donkstar
Vier helt enige dk - men det er nu ligegodt ikke særligt morsomt, at se så mange gå på røven, bare fordi de skulle følge med strømmen og med moden. Jeg er også blevet kaldt mange sjove ting på grund af at jeg har sagt tingene som de var. Mest alm er sure gamle mand.
Jo tak - jeg udtaler mig efterhånden kun når jeg bliver spurgt og selv da er svarene upopulære. Folk kan ikke lide at få at vide at de har kvajet sig, bare ved at opføre sig som flertallet. I deres øjne er det altid mindretallet der er forket på den.
Nå - det var det så ikke lige denne gang....
Jeg følger en lidt anden strategi. Jeg siger: "Naaaj, hvor var DÉT dog ÆRgerligt!" Når "genierne" får sig en snudeklemmer - nej, det bliver jeg heller ikke populær på.
Men hva', jeg følger også med i dødsannoncerne for mine gamle skolelærere.
Plyds.
Jeg kæmper også en kamp for at holde mine forudsigelser tilbage. Kan godt se at mine kommentarer om et boligmarked der slet ikke har nået bunden, får mange til at sluge en stor klump, og får dem til at føle sig utilpas.
Men jeg elsker sgu at snakke om emnet, så jeg kan sgu ikke lade helt være...
Jeg kæmper også en kamp for at holde mine forudsigelser tilbage. Kan godt se at mine kommentarer om et boligmarked der slet ikke har nået bunden, får mange til at sluge en stor klump, og får dem til at føle sig utilpas.
donkstar skrev:Plyds.
Nææh - jeg har også altid haft svært ved at holde kæft.... Men for fanden da hvor folk ikke ønsker at forholde sig til realiteterne. Underligt - def orlader sig på, at der nok er nogen der finder på på noget, og at det skal nok løse sig selv osv.
Det bliver da en brat opvågnen
Plyds- Antal indlæg : 1632
Geografisk sted : Ude-over-kanten
Hmmmm... selvom man ikke troede det var muligt er selv HenrikSjælland fra BD ved at have "gennemskuet" problemet.
I kommentarerne:
http://stavnsbundet.dk/2011/12/finn-ostrup-afskaf-flexlan-og-afdragsfrihed/
I kommentarerne:
http://stavnsbundet.dk/2011/12/finn-ostrup-afskaf-flexlan-og-afdragsfrihed/
KPE- Antal indlæg : 283
Side 2 af 4 • 1, 2, 3, 4
Lignende emner
» Lars Nielsen har set lyset
» Le Nozze di Figaro
» Nu er Lars Nielsen på JP blevet klogere
» Er Thomas krøbet ind i Lars Nielsen ?
» Giv din mægler en krammer - Lars Nielsen strikes back