Økonomidebatten.dk
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.

Luftlandedivisionen i Pskov

Go down

Luftlandedivisionen i Pskov Empty Luftlandedivisionen i Pskov

Indlæg af Thomas Ons Sep 15, 2021 2:35 am

Deltager officielt i Zapad 21

Men dette er bestemt ikke Luftlandedivisionen - det er militær inkompetence værre end Flyvevåbnets værnepligtige rekrutter - jeg havde aldrig troet, at jeg skulle sige det!

Det rejser så spørgsmålet: Hvor djævlen er den Luftlandedivision henne. Er den flyttet til Fjernøsten som (formentlig) Iskander missilerne fra Königsberg.

Lukashenko i Hvide Rusland hager sig fast til magten med det sorte af neglene.

Nato drømmer jo ikke om at invadere Rusland - hvorfor skulle Nato hjælpe det fallitbo? Det véd Putin også godt - manden er ikke idiot!
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34594

Tilbage til toppen Go down

Luftlandedivisionen i Pskov Empty Når man snakker om.....

Indlæg af Thomas Tors Sep 16, 2021 8:54 pm

Det er det, der LIGE præcis ikke er godt nok.

De kommer ned uden ildkraft, forberedte stillinger eller beskyttelse. Én F-16 og de to Candid er skudt ned. Den invaderende fjende kører bare udenom - hvis de ikke bare verfer dem til side og kører dem over: De kan ikke genforsynes.

Det er derfor Danmark har brug for en stak Hercules, som kommer til salg i Storbritannien. Hvis vi siger, at en Hercules kan tage 2 "Øgler", så kan 16 tage 32 "Øgler". De landes på en provinslufthavn eller improviseret landingsbane - klargjort af det lokale hjemmeværn. De kommer ned i organiseret form.

Helikoptere bruges til "hit-and-run" på fjendtlige stillinger.

Men det undrer mig, om FSB læser økonomidebatten? Det ville være klogt af dem, så det er næppe sandsynligt.

Men de har givetvis hæftet sig ved, at Nato har oprettet en Transport- og en "Special Operations-" kommando.

Det russerne frygter på den defensive side - og ønsker at afskrække imod er vel: Et oprør i Hviderusland, så Lukashenko må flygte - der så bliver understøttet ved en Nato-fremrykning, der tager Minsk, hvor oprøret er i fuld gang.
Det vil passe med det Putin siger.

Se! Det er nok så godt!
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34594

Tilbage til toppen Go down

Tilbage til toppen

- Lignende emner

Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum