Hmm... Fjord Line
Side 1 af 1
Hmm... Fjord Line
DFDS er rodet ind i dette!
Fjord Line.
Skibet er også interessant.
Nu har forbindelsen til Norge altid været et dansk forsvarsproblem. Ruten Hirtshals/Kristianssand har reelt ikke haft anden berettigelse end at have en forbindelse til Norge, så danske styrker evt. kunne evakueres til Norge.
Med den overfartstid, så bliver en forbindelse til Polen også interessant.
Nu kommer den næppe til at sejle 37 knob ret mange gange; men det er en del hurtigere end Oslo-båden fra København.
Læg mærke til størrelsen: Det passer nogenlunde til en kampgruppe af bataljonsstørrelse (hvis vi regner en Piranha V som 3 personbilsenheder. 136 køretøjer - det passer fint med en kampgruppe på planmæssigt 1000 mand. Der er så også regnet med træn.
Det tegner til, at Danmark forestår opbygningen af de middelsvære kampgrupper. Så kan Norge hugge konstruktionen - ikke noget problem.
Findes der tungere transport end kampvogne?
Men nu véd vi, hvad DFDS teknikere har været beskæftiget med siden ARK-projektet.
Fjord Line.
Skibet er også interessant.
Nu har forbindelsen til Norge altid været et dansk forsvarsproblem. Ruten Hirtshals/Kristianssand har reelt ikke haft anden berettigelse end at have en forbindelse til Norge, så danske styrker evt. kunne evakueres til Norge.
Med den overfartstid, så bliver en forbindelse til Polen også interessant.
*Søsat: 07. februar 2020 (leveret marts 2021)
Længde: 110 meter
Bredde: 31 meter
Hastighed: 37 knop
Kapacitet: 410 biler og 1200 passagerer
Bruttoton: 11.888
Overfartstid: 2 timer og 15 minutter
Nu kommer den næppe til at sejle 37 knob ret mange gange; men det er en del hurtigere end Oslo-båden fra København.
Læg mærke til størrelsen: Det passer nogenlunde til en kampgruppe af bataljonsstørrelse (hvis vi regner en Piranha V som 3 personbilsenheder. 136 køretøjer - det passer fint med en kampgruppe på planmæssigt 1000 mand. Der er så også regnet med træn.
Det tegner til, at Danmark forestår opbygningen af de middelsvære kampgrupper. Så kan Norge hugge konstruktionen - ikke noget problem.
Skibet har også mulighed for at fragte tung transport og er udstyret med en oplader til en el-bil.
Findes der tungere transport end kampvogne?
Men nu véd vi, hvad DFDS teknikere har været beskæftiget med siden ARK-projektet.
Thomas- Antal indlæg : 34594
Join date : 27/10/08
Side 1 af 1
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum