Leopard 2A7
Side 1 af 1
Leopard 2A7
2½ mia. indtil 2035.
100 mio. om året er småpenge. Det basale er jo i orden.
Jeg har også meget svært ved at se, at Russerne skulle komme op med noget markant bedre de næste 15 år. Der er en masse praleri og vilde postulater; men.... Viel Geschrei und wenig Wolle.
Det tal, der interesserer mig er 54 stk.
Det giver en panserbataljon á 30 - så er der 24 tilbage, hvilket vil sige 2 panserkompagnier plus en uddannelsesdeling på 4.
Det er så en interessant udvidelse.
Men et andet hovedpunkt er: Dette er kørt igennem på et aktstykke! Beløbet er sådan set i orden: Snoldede 60 mio. i en eller anden omdisponering - helt efter bogen.
Det, der måske er usædvanligt er, at eventuelle landsforrædere i forsvarsudvalget ikke har tid til at meddele russerne noget eller sabotere med indsigelser.
100 mio. om året er småpenge. Det basale er jo i orden.
Jeg har også meget svært ved at se, at Russerne skulle komme op med noget markant bedre de næste 15 år. Der er en masse praleri og vilde postulater; men.... Viel Geschrei und wenig Wolle.
Det tal, der interesserer mig er 54 stk.
Det giver en panserbataljon á 30 - så er der 24 tilbage, hvilket vil sige 2 panserkompagnier plus en uddannelsesdeling på 4.
Det er så en interessant udvidelse.
Men et andet hovedpunkt er: Dette er kørt igennem på et aktstykke! Beløbet er sådan set i orden: Snoldede 60 mio. i en eller anden omdisponering - helt efter bogen.
Det, der måske er usædvanligt er, at eventuelle landsforrædere i forsvarsudvalget ikke har tid til at meddele russerne noget eller sabotere med indsigelser.
Thomas- Antal indlæg : 34594
På øvelse i Norge.
De er ved at dø af grin over propagandaen.
Det flade danske grin burde være omfattet af Geneve-konventionen; men er det ikke!
Det véd jeg så ikke om man gør. Muligheden forekommer fjern; men består: Der er andre end mig, der lejlighedsvis kan tænke - sjældne lejligheder - indrømmet.
Det flade danske grin burde være omfattet af Geneve-konventionen; men er det ikke!
- Jeg mener så, at til de politiopgaver kunne man have taget Hjemmeværnsfolk.
- Jeg mener stadig, at man burde have beholdt en 50 Leopard 1: Det er jo ikke nogen dårlig kampvogn! Der er jo masser af opgaver, hvor en Leo 1 ikke alene er rigelig; men overvældende.
- Man kunne normere et ingeniør kompagni med en deling Leopard 1 kampvogne. Deres speciale er jo alligevel at rode med noget gammelt skrammel.
Det véd jeg så ikke om man gør. Muligheden forekommer fjern; men består: Der er andre end mig, der lejlighedsvis kan tænke - sjældne lejligheder - indrømmet.
FRA Portugal og Spanien
Blandt andet.
Der er med de tyske Leopard 2 tale om to eskadroner og man sender dem ikke ind mod fjenden uden infanteri.
Men læg mærke til skibet, der er tale om et DFDS skib fra Ark-projektet. Det er et fælles Dansk/Tysk projekt (læg mærke til navnet: "Germania"). Det har været en god pengeanbringelse for pensionisterne, fordi de skibe har været i bare boat charter og ellers været oplagt med en tilsynsførende besætning. Driftsomkostningerne på et sådan oplæg er temmelig præcist 1-2% af driftsomkostningerne ved en fuldtids sejlende færge.
Hvorfor har man valgt den løsning:
Der er med de tyske Leopard 2 tale om to eskadroner og man sender dem ikke ind mod fjenden uden infanteri.
Men læg mærke til skibet, der er tale om et DFDS skib fra Ark-projektet. Det er et fælles Dansk/Tysk projekt (læg mærke til navnet: "Germania"). Det har været en god pengeanbringelse for pensionisterne, fordi de skibe har været i bare boat charter og ellers været oplagt med en tilsynsførende besætning. Driftsomkostningerne på et sådan oplæg er temmelig præcist 1-2% af driftsomkostningerne ved en fuldtids sejlende færge.
Hvorfor har man valgt den løsning:
- Spanien bruger en anden sporvidde end resten af Europa.
- Man slipper for at skulle gennem franske, tyske og polske jernbaner - det kan man lige så godt opgive med det samme.
- Det tager ikke længere tid at sejle dem med færge end at køre dem gennem Europa. De skal nok bare til Danzig.
- Først skal de dog skydes ind og klarmeldes. Så de skal nok en tur om ad Oksbøl.
Lignende emner
» Leopard 1
» Leopard 1
» Nordisk panserdivision til Ukraine.
» Leopard 1 kampvogne til Ukraine.
» Leopard 1
» Leopard 1
» Nordisk panserdivision til Ukraine.
» Leopard 1 kampvogne til Ukraine.
» Leopard 1
Side 1 af 1