Økonomidebatten.dk
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.

Putin: Vi skal blive bedre.

Go down

Putin: Vi skal blive bedre. Empty Putin: Vi skal blive bedre.

Indlæg af Thomas Fre Nov 24, 2017 12:33 am

Hmm....

Det kan de såmænd godt; men det vil i alt væsentligt være mere af det samme. Der er sket fremskridt på det russiske militær; men grundlæggende er det 30-40 år gammelt.
Jeg har ikke set deres nye generation meldt sig på banen. Man skal være forsigtig med at sige, at den ikke er der; men der lægges op til en masseproduktion. F.eks. af granater, der ikke kan ramme?

Det jeg ville gøre under hensyntagen til kapaciteten af russisk industri er, at bygge mere materiel og oplagre de på forhånd mange steder - og så flyve personellet ind. Det tror jeg så bare ikke er realistisk at de umiddelbart kan brække materiellet ud af depoterne.

Det næste, at depoterne tilsyneladende er tyndere end man ville formode. Andet kunne også tyde på det. Efter krydsermissilangrebet fra det Kaspiske Hav annoncerede Putin, at man ville øge produktionen.

At den russiske flåde kan opbygges igen? Det lyder som fuldemandspral. Kan være at det er rigtigt; men når man ser på den sørgelige forfatning Admiral Kuznetzov var i - ....... så er der langt op.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34594

Tilbage til toppen Go down

Putin: Vi skal blive bedre. Empty Vil være præsident til 2024

Indlæg af Thomas Ons Dec 06, 2017 6:07 pm

Hvis han lever så længe.
Thomas
Thomas

Putin: Vi skal blive bedre. Empty EU sanktioner forlænges endnu et halvt år?

Indlæg af Thomas Fre Dec 15, 2017 4:41 am

Der er da ikke nogen, der tro Putin, så han kan lige så godt lade være med sine løgnehistorier.
Thomas
Thomas

Putin: Vi skal blive bedre. Empty Putin godkendte nedskydningen

Indlæg af Thomas Man Mar 12, 2018 11:39 am

af passagerfly. Praler af det.
Thomas
Thomas

Putin: Vi skal blive bedre. Empty Hvad diskuterer man i EU p.t.?

Indlæg af Thomas Søn Mar 25, 2018 3:29 am

Der er i dette tilfælde ført et udelukkelsesbevis: Alle andre tænkelige muligheder er udelukket!
Hvilket selv det overfladisk mulige kendskab til analytisk kemi entydigt fastslår. Der er tale om et klart traktatbrud!

En tilståelse er det mindst interessante udsagn overhovedet. Her er der ikke tale om, at en holdning fra Rusland overhovedet er relevant!
Uanset hvad, så er man fra EU og Nato's side nødt til at tage sine forholdsregler i henhold til sine egne interesser.

Hvad disse forholdsregler kommer til at koste Rusland er uafvendeligt. Jeg formoder, at det man diskuterer er hvordan man i finansinspektionerne kan komme efter Putins penge.

Det, jeg ser ske i øjeblikket er, at man fastfryser alle mistænkelige konti (i Danmark - og formentlig de andre EU-lande) og forfølger pengene på tværs af grænser og skuffeselskaber. Her spiller Deutsche Bank sammen med de britiske banker naturligvis den centrale rolle: Hvor har det skuffeselskab sine penge fra, som det låner til andre skuffeselskaber? Osv.
Thomas
Thomas

Putin: Vi skal blive bedre. Empty Hvordan tjener Putin og Rusland nogen som helst interesse?

Indlæg af Thomas Fre Mar 30, 2018 1:20 pm

Jeg må tilstå, at jeg ikke kan se andet end at ligegyldigt hvad Putin og Rusland gør, så går det galt for dem!

a) For at tage udgangspunkt i det aktuelle: Hvilket formål kan være tilsigtet med likvideringen af en inaktiv spion, der har fortalt, hvad han vidste for 10-15 år siden. Hvis formålet har været at skræmme Trump, så er det nået; men jeg kan ikke se, at det tjener nogen russisk interesse - privat eller almen! Det eneste resultat af, at Trump er blevet bange og har holdt sin kæft er:

i) At Trump er blevet tvunget til at udvise en række russiske spioner, som man hele tiden har vidst var der. Ingen tvivl om at Theresa May har forceret den beslutning med at udvise 23 spioner. Dermed er tallet sådan set givet for hele resten af bølgen - helt ned til detaljer som Italiens udvisning af 2 og nok så meget tvinge både Sverrig, Finland og Island ind i folden. Andet kan Trump ikke gøre! May har med garanti oplysninger på Trump - læg mærke til, at det dossier som afslører Trumps forbindelser til Rusland kommer fra en "forhenværende" MI6 agent.

ii) Udvisningen af amerikanske (og andre diplomater) fra Rusland er i bedste fald et slag i luften - problemet er bare, at det kalder på en endnu stærkere gengældelse, hvor de penge, som Putin og allierede kommer under lup. Bankerne vil ikke turde røre Putins penge med en ildtang. Bankerne skal nok melde mistænkelige beløb fremover. Danske Banks Thomas Borgen er skide hamrende angst - ikke så meget for bøderne fra pengevasken; men fordi det er ham, der har taget initiativ til de vanvittige transaktioner. Borgen kan ikke gå uden for en dør, uden at skulle være angst for at blive skudt ned. I England man så hvordan?

iii) Det skubber hele det engelske banksystem til et tættere samarbejde med ECB og Bankunionen. Det samme gælder for Danmark og Sverrig. Der vil formentlig blive beslaglagt (konfiskeret formuer og ejendomme) på den blotte formodning om at være snavsede russiske penge. De russiske manifeste løgnehistorier har indført omvendt bevisbyrde. Pengene vil blive indefrosset og først blive frigivet i det omfang det positivt kan bevises, at det IKKE er kriminelle penge. Pengene vil evt. kunne tilbageføres til at de andre konti i skuffeselskaberne, men det bringer dem alene nærmere en endelig beslaglæggelse.

iv) Den latterlige missiløvelse, der truer Sverrig vil alene drive Sverrig ind som undersåt i Nato. Nato finder sig da ikke i, at russerne blokerer den direkte adgang ad luftvejen.

b) Manipulationerne af valg og folkeafstemninger i Europa og USA kan kun skade Putin og Rusland. Putin har fået valgt nogle svagt begavede idioter som Nazi-Marie og Tulletåben i Danmark, Boris Johnson i Storbritannien (der oven i købet er "skuffet" over, at DF narrehovederne ikke er mere behjælpelige i Brexit-forhandlingerne), LePen i Frankrig, Gert Willers i Holland og Alternative für Deutschland (mere væsentligt Linke og Grüne, hvor dem russerne kan afpresse sidder). Tulletåben er tvunget til at føre en penge- og valutakurspolitik, som éntydigt er til ulempe for Nordea. Nazi-Marie bliver nødt til på det kraftigste at stemme for snart sagt hvilken som helst forøgelse af forsvarsbudgetterne - hvor hun ikke har den fjerneste anelse om, hvad pengene går til. Gør hun ikke det, så er hun nok ganske overbevist om, at hun bliver slået ihjel på en meget ubehagelig måde af Putin. Så meget tror jeg, at jeg er trængt igennem tørvestrøelsen i hovedet.

c) Har forsøgene på at splitte EU og Nato været i Ruslands interesse? Det kan man ikke sige: Der har aldrig været et tættere og mere perspektivrigt samarbejde.
Hele Europas infrastruktur og integration drives fremad af en åbenlys ydre fjende. Nazi-Marie kan jo ikke stemme imod noget som helst! Om det så er Søren Espersen, så har han set komprommitterende materiale på Nazi-Marie.

d) Forsøgene på at monopolisere olie og gasforsyningen til Europa har åbnet et stærkt profitabelt marked for amerikanske interesser.
Thomas
Thomas

Putin: Vi skal blive bedre. Empty Sv: Putin: Vi skal blive bedre.

Indlæg af Sponsoreret inhold

Sponsoreret inhold

Tilbage til toppen

- Lignende emner

Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum