Hvad foregår der ved Königsberg?
Side 1 af 1
Hvad foregår der ved Königsberg?
Nu kan jeg nok ikke se mere end det er tilsigtet, at fjenden ser.
Lad os sige det på den måde: Det ville være grov pligtforsømmelse af russerne, hvis de ikke havde gjort sig tilsvarende tanker. Specielt efter det angreb på Latakya, som slet, slet ikke er sket og som aldrig vil blive indrømmet.
Mere generelt tror jeg så ikke, at de russiske planer så meget går på at bryde igennem til Königsberg fra Hviderusland - det ville være til at opdage længe forinden; men nok så meget er et spørgsmål om at bryde UD. Vi taler reelt et klassisk belejringsproblem. Man brugte fæstninger/borge til at bemande en position med meget få mand, så de kunne holde ud meget længe inden de blev sultet ud. Som regel blev belejrerne trætte først.
Situationen er en lidt anden her: Nemlig at der er tale om ½ mio. russere, der skal holdes forsynet. Forsyningerne kan såmænd nok komme frem; men det er ikke gratis.
Der er som sådan ikke nogen grund til at invadere Königsberg og kurere russerne for en kræftbyld?
- Massivt med broslagningsudstyr.Det er så noget, man har øvet før. Hvad man måske også skal være opmærksom på er, at disse broelementer kan bruges til at flåde. Det er så en type materiel, som man i Tyskland har masser af fra den kolde krigs tid. 6 PzGre havde en hel brigade ingeniører, således at man kunne trække sig tilbage over Ejderen og op i Sønderjylland. Hvad så også kunne var at indsætte et modangreb, selv om broer mm. var besat eller ødelagt.
Det jeg bare ser er at der er en halv snes af disse elementer.
Når øvelsen så er forbi - kommer de så tilbage til Polen? Alle sammen?
Sådan en broslagningsøvelse giver god mening, fordi der er i Suwalki-hullet en flod. - 472929.39 m E 6082684.06 m N er en landingsbane på den russiske side. Hvad der fangede min opmærksomhed var alle parkeringspladserne med to hvide cirkler. Sådanne har jeg set før! Der holder under tiden en Coaler ovenpå dem. Coaler'en er formentlig den, der skal bringe polonium-tændsatsen til atomvåbnet.
Det kan så også forklares, fordi Coaler har en tre-akslet Lotarev motor, som med garanti taber olie i rå mængder. At holde tre aksler inden i hinanden olieforseglede? Næppe. - Vi ved, at der er Iskander-missiler i Königsberg. Det kunne jo være, at den brigade marine-infanteri har den opgave at forsvare atom-missilerne? At flådestationen er nedlagt er den forbindelse underordnet.
- 502760.00 m E 6131244.00 m N på den litauiske side er der en landingsbane på 800m: Mellem 27/3 og 25/8 2016 er banen blevet "afkortet" - dvs. det er den ikke, man har blot malet pile og zebrastriber - til 500 m, hvilket er nok til en Hercules.
- For en uges tid siden blev en "Rivet Joint" eller lign. chikaneret af en Flanker. Det skete i internationalt luftrum; men den var 2 m fra den modificerede Stratotanker.
- Det er bemærkelsesværdigt, at danske styrker IKKE deltager i Saber Strike 2017 - ok, der er et par hundrede mand i Estland; men ikke mere.
- Både litauer og briter øver luftlandsætning af let infanteri. Læg mærke til, at de taler lavmælt - det er måske fordi man prøver en natlanding i dagslys først?
- Danmark har købt F-35 og hvem siger, at de ikke er ret så langt i omskolingen, så man - tilsvarende israelerne kan pille luftforsvaret fra russerne.
- Hvem siger, at en Huitfeldt ikke kan affyre en anden version af Harpoon?
Lad os sige det på den måde: Det ville være grov pligtforsømmelse af russerne, hvis de ikke havde gjort sig tilsvarende tanker. Specielt efter det angreb på Latakya, som slet, slet ikke er sket og som aldrig vil blive indrømmet.
Mere generelt tror jeg så ikke, at de russiske planer så meget går på at bryde igennem til Königsberg fra Hviderusland - det ville være til at opdage længe forinden; men nok så meget er et spørgsmål om at bryde UD. Vi taler reelt et klassisk belejringsproblem. Man brugte fæstninger/borge til at bemande en position med meget få mand, så de kunne holde ud meget længe inden de blev sultet ud. Som regel blev belejrerne trætte først.
Situationen er en lidt anden her: Nemlig at der er tale om ½ mio. russere, der skal holdes forsynet. Forsyningerne kan såmænd nok komme frem; men det er ikke gratis.
Der er som sådan ikke nogen grund til at invadere Königsberg og kurere russerne for en kræftbyld?
Thomas- Antal indlæg : 34406
Visse ideer kan måske genanvendes?
Mosquito
Et par pudsige observationer:
Et par pudsige observationer:
- Ved angrebene på Berlin vises tydeligt afstanden fra Marham (hvor der i dag er Tornado). Har Tornado rækkevidde? Snildt! Også helt nede i 50 meters højde.
Det kan så godt være, at den ikke tager Iskander-missilet; men luftværnsmissiler er altså ikke nogen reel overvejelse. - Jeg spekulerer stadig over, hvad Merlin bruges til i øjeblikket.... og Lynx??? Der bliver nok ikke brug for dem, hvis det første smask går nogenlunde.
- Vi har stadig ikke hørt noget til ydmygelsen af russerne i Latakya, så det er nok mere end tænkeligt, at Putin hellere vil æde ydmygelsen - igen - end at gøre noget ved sagen.
- Er "man" klar over, at Trump er Putins ejendom? Noget tyder på det! Der er lige gået en vedtagelse af en støtteerklæring til Nato igennem senatet 100-0 for. Den slags opfattes nærmest symbolsk; men er vel i virkeligheden en forhåndsgodkendelse til vice-præsident Pence.
Bemærkelsesværdigt nok sker der i kongressen: Absolut ingenting, nu er det så også fridag i morgen.
Trump vil have republikanerne til at fjerne udgifterne til Obama-care, så der kan komme skattelettelser til de fallerede ejendomsspekulanter (bankerne begynder at blive nervøse for deres pant). Det sker ikke!
Sagt på en anden måde, så tror jeg slet ikke Trump effektivt set overhovedet er inddraget i beslutningsprocesserne.
At han er købt og betalt af russerne er man udmærket klar over. - Gad vide, hvad der sker mens Trump gufler chokoladekage med Putin? Ja, udover, at der kommer en TV-transmission af røgsøjlerne i Königsberg?
Det eneste problem ved et attentat i Brüssel er: Øhh... hvem af de to var egentlig målet??? - Vi kan også se Putins klakører på Uffe's blog. De er ved at være noget desparate.
Russiske øvelser.
Det må vist siges at være rent symbolsk.
Jeg så godt, at USMarines lavede en landgangsøvelse i Letland (?) af samme type. Jeg må sige, at jeg har svært ved at forestille mig seriøst en sådan landgang. Hvorfor ligge og rode på stranden, når man kan undgå det?
Jeg så godt, at USMarines lavede en landgangsøvelse i Letland (?) af samme type. Jeg må sige, at jeg har svært ved at forestille mig seriøst en sådan landgang. Hvorfor ligge og rode på stranden, når man kan undgå det?
Lignende emner
» Renter
» Hvad pokker er det, der foregår.
» Hvad er det liiige, der foregår?
» Nordkorea?
» Funktionen ln(ln(x))
» Hvad pokker er det, der foregår.
» Hvad er det liiige, der foregår?
» Nordkorea?
» Funktionen ln(ln(x))
Side 1 af 1