Hej THSV er du her stadig?
+2
Shintai
Lars_HH
6 deltagere
Side 2 af 2
Side 2 af 2 • 1, 2
Sv: Hej THSV er du her stadig?
Cirb skrev:Lars_HH skrev:P.S. Realkredit Danmark er nok det selskab der sidst krakker, da det er "too big to fail", når det krakker - ryger Danmark med.
Nordea ? Er de ikke stadig ejet af den svenske stat - det er vel så meget garanti, som man kan få disse dage ?
Mvh
Cirb
God og relevant pointe, men husk at Sverige, Norge og Australien har de største boligboble i verden pt. jf. vores ven Tobins Q.
Jeg ved godt at Sveriges indvandringspolitik har et humant sigte, men 100.000 mennesker om året må også lægge et konstant pres på udgiftssiden på statsbudgetterne.
Men jo, Nordea er nok marginalt mere sikker end DB pt.
Lars_HH- Antal indlæg : 954
Thomas skrev:
Tjooo - men garanti for hvad?
For nationalisering
Lars_HH- Antal indlæg : 954
Tjoo
Lars_HH skrev:Thomas skrev:
For nationalisering
Det giver unægtelig et problem ved en nationalisering af Nordea, at man så - med et smørret grin - må fortælle svenskerne - og den svenske stat - at deres tilgodehavende intet er værd.
Naaaaj, hvor er det ærgerligt! Har I ikke lyst til at spytte yderligere i kassen????
Thomas- Antal indlæg : 34594
Thomas skrev:Lars_HH skrev:Thomas skrev:
For nationalisering
Det giver unægtelig et problem ved en nationalisering af Nordea, at man så - med et smørret grin - må fortælle svenskerne - og den svenske stat - at deres tilgodehavende intet er værd.
Naaaaj, hvor er det ærgerligt! Har I ikke lyst til at spytte yderligere i kassen????
Min pointe var at Nordea allerede er nationaliseret, og at den svenske stat må opfattes som garant for dens indlån og obligationer. Det betyder så også at den potentielt både har råd til at tage sine tab og sætte tommelskruerne på administrationsbidraget for låner segmenter, den vil af med, eller som den bare synes skal spytte lidt mere i folkehjemmets kasse; og man skal næppe regne med at kursen på dens realkreditobligationer kollapser, så man kan komme ud den vej. Men hvis man er en god låner eller absolut vil ligge i flex var de måske værd at overveje.
Mvh
Cirb
Geografisk sted : Aarhus
Cirb skrev:
Min pointe var at Nordea allerede er nationaliseret, og at den svenske stat må opfattes som garant for dens indlån og obligationer. Det betyder så også at den potentielt både har råd til at tage sine tab og sætte tommelskruerne på administrationsbidraget for låner segmenter, den vil af med, eller som den bare synes skal spytte lidt mere i folkehjemmets kasse; og man skal næppe regne med at kursen på dens realkreditobligationer kollapser, så man kan komme ud den vej. Men hvis man er en god låner eller absolut vil ligge i flex var de måske værd at overveje.
Mvh
Cirb
Ja det ender jo med, at vi må nationalisere Sverrig - det har længe været min pointe.
Nordea er ca. 16% af realkreditten - så de kan ikke stille en skid op, hvis først RD og/eller NYK går i kloster.
Men det er rigtigt, at der bliver tale om ikke så meget rente, som administrationsbidrag. Renten skal nok blive holdt lav; men det nytter ikke ret meget, for boligfinansieringsudgifterne vil gå over på administrationsbidrag. Det administrationsbidrag skal nok knække boligejere fra den svageste kant.
Det, der undrer mig er, at BRF ikke er knækket indtil nu. Men det har formentlig noget at gøre med, at ryger BRF, så ryger resten. Men jeg fatter ikke, hvor de får pengene fra til pleje af deres obligationer. De får dem ikke i Nationalbanken, for der er ikke noget videre udlån - overhovedet. Tværtimod: Onkel Nils har store problemer med at holde valutakassen fra at revne.
Thomas- Antal indlæg : 34594
Side 2 af 2 • 1, 2
Lignende emner
» Vismændene siger også, at det går galt.
» Skrøbeligt boligmarked.
» Kina øger eksporten kraftigt
» Tønder Bank kollapset var måske ikke så ubetydeligt endda?
» Nordea!
» Skrøbeligt boligmarked.
» Kina øger eksporten kraftigt
» Tønder Bank kollapset var måske ikke så ubetydeligt endda?
» Nordea!
Side 2 af 2
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum