Jyske Bank frygter ikke for boligejerne
4 deltagere
Side 1 af 1
Jyske Bank frygter ikke for boligejerne
Faldt over den her artikel omkring fremtiden for boligejerne, hvor Jyske Bank udtaler sig:
"- Kombinationen af flere ledige og en gruppe af boligejere, der ikke kan sælge boligen uden at stå tilbage med en større restgæld, vil give betydeligt flere tvangsauktioner. Vi forventer, at tvangsauktionerne når på et niveau omkring 400-500 pr. måned mod de nuværende 260, vurderer banken."
http://epn.dk/privatokonomi/din_bolig/article1500287.ece
Tror I at Jyske Banks skøn på 400-500 pr. måned er realistisk, eller prøver de bare på at gyde olie på vandene?
"- Kombinationen af flere ledige og en gruppe af boligejere, der ikke kan sælge boligen uden at stå tilbage med en større restgæld, vil give betydeligt flere tvangsauktioner. Vi forventer, at tvangsauktionerne når på et niveau omkring 400-500 pr. måned mod de nuværende 260, vurderer banken."
http://epn.dk/privatokonomi/din_bolig/article1500287.ece
Tror I at Jyske Banks skøn på 400-500 pr. måned er realistisk, eller prøver de bare på at gyde olie på vandene?
Monet- Antal indlæg : 77
Sv: Jyske Bank frygter ikke for boligejerne
Kommer an på tidshorizonten, samt hvor længe dødvandet på boligmarkedet varer ved.
Trækkes pinen i langdrag, som f.eks. Jeppe Christiansen fra LD forudser, så kan tallet måske holdes dernede, men vil så osse være konstant over de næste 5 til 6 år.
Kommer tilpasningen mere pludseligt bliver det månedlieg antal sikkert noget større
Trækkes pinen i langdrag, som f.eks. Jeppe Christiansen fra LD forudser, så kan tallet måske holdes dernede, men vil så osse være konstant over de næste 5 til 6 år.
Kommer tilpasningen mere pludseligt bliver det månedlieg antal sikkert noget større
SortKaffe- Antal indlæg : 1105
Geografisk sted : København
Jeg tror ikke at vi kommer til at "nøjes" med 500 pr måned.
Vi taler om 180.000 teknisk insolvente flexlånere. Vi taler om, at 30% af kreditforeningernes lånere er uden nogen form for renteværn.
Vi taler om kraftige kreditstramninger - og stigende udlån i bankerne.
Vi taler om stigende udlån i forbrugerkreditter.
Alt dette sammenholdt med faldende handler.
Om vi undgår at komme over tallet under sidste sammenbrud - 2500/md?
Jeg savner at se en begrundelse for at det skulle flade ud.
Hvis den nuværende stigningstakt 60% p.a. med opadgående tendens holder - så går der ikke et år inden de 500 er en realitet.
3. kvartal 08 havde 486 bolig tvang mens 3 kv. 07 havde 220 over en fordobling på ét år. Formentlig/forhåbentlig er der tale om vækst beregnet på lavt udgangspunkt i for hold til usædvanligt højt niveau. Jeg tror det bare ikke - desværre.
Det uhyggelige er, at der er tale om en selvforstærkende mekanisme. Jo flere tvangsauktioner, jo større pristryk. Vi taler p.t. om en 40-45.000 finansierede handler om året: Alene 250 tvang pr. måned betyder 3000 ejendomme på årsbasis. Vi er ved at komme derhen, hvor tvangsauktioner udgør 10% af de finansierede handler. Når man betragter, hvor forholdsvis stabilt handelstallet er, så kan dette ekstraudbud ikke undgå at påvirke det generelle prisniveau.
Hvor vi kurven vender - det ved jeg ikke.
I kan se graferne på:
http://stashbox.org/u/thomas
grafen hedder tvang
Vi taler om 180.000 teknisk insolvente flexlånere. Vi taler om, at 30% af kreditforeningernes lånere er uden nogen form for renteværn.
Vi taler om kraftige kreditstramninger - og stigende udlån i bankerne.
Vi taler om stigende udlån i forbrugerkreditter.
Alt dette sammenholdt med faldende handler.
Om vi undgår at komme over tallet under sidste sammenbrud - 2500/md?
Jeg savner at se en begrundelse for at det skulle flade ud.
Hvis den nuværende stigningstakt 60% p.a. med opadgående tendens holder - så går der ikke et år inden de 500 er en realitet.
3. kvartal 08 havde 486 bolig tvang mens 3 kv. 07 havde 220 over en fordobling på ét år. Formentlig/forhåbentlig er der tale om vækst beregnet på lavt udgangspunkt i for hold til usædvanligt højt niveau. Jeg tror det bare ikke - desværre.
Det uhyggelige er, at der er tale om en selvforstærkende mekanisme. Jo flere tvangsauktioner, jo større pristryk. Vi taler p.t. om en 40-45.000 finansierede handler om året: Alene 250 tvang pr. måned betyder 3000 ejendomme på årsbasis. Vi er ved at komme derhen, hvor tvangsauktioner udgør 10% af de finansierede handler. Når man betragter, hvor forholdsvis stabilt handelstallet er, så kan dette ekstraudbud ikke undgå at påvirke det generelle prisniveau.
Hvor vi kurven vender - det ved jeg ikke.
I kan se graferne på:
http://stashbox.org/u/thomas
grafen hedder tvang
Thomas- Antal indlæg : 34594
Monet skrev:
Jeg må sige at jeg heller ikke giver meget for Jyske Bank´s konklusion:
Pkt 1. Der har været dansk redningsaktion af finanssektoren pga for store udlån i ejendomssektoren.
Pkt 2. Der har været dansk redningsaktion af pensionssektoren pga for store beholdninger af ejendomsobligationer.
Begge redningsaktioner bunder altså i problemer i boligsektoren, så skulle det da være meget underligt hvis ikke boligsektoren´s problemer snart skulle blive direkte og ikke som hidtil blot indirekte.
xwing99- Antal indlæg : 63
Geografisk sted : Storkøbenhavn
Lignende emner
» Så er det Sydbank
» Bankernes handelsafdelinger skal nedlægges.
» Jyske Bank og Sydbank
» Jyske Bank
» Nu er det Jyske Bank
» Bankernes handelsafdelinger skal nedlægges.
» Jyske Bank og Sydbank
» Jyske Bank
» Nu er det Jyske Bank
Side 1 af 1
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum