Togfonden.
Side 1 af 1
Togfonden.
Mangler 15½ mia.
Helt typisk er Vejlefjordsbroen på 5 mia. proppet ind for at kunne blive pillet ud igen, der er ikke behov for den. Man kan altid stramme en køreplan så meget, at der bliver brug for store investeringer. Langt det meste kan nås for halvdelen af investeringen.
Bankerne og entreprenørerne troede, at de kunne reddes fra deres uansvarlige boligspekulation med fede mestergrise i offentlige projekter. Man kunne jo bare se på Fehmarn-forbindelsen, hvor licitationen blev aflyst - der var ellers der lagt op til at skatteyderne skulle betale for banksvinenes tab.
Der skal jo ikke køre flere passagerer med tog - det batter ikke noget nogen steder. Den smule, der skal til Ålborg - det kan man, hvis det skulle være, klare med fly; men det bliver heller ikke nødvendigt. De har fået deres motorveje i Nordjylland - brug dem.
Nej fidusen er, at alle transitlastbilerne skal over på skinner - det vil fjerne den tunge trafik fra motorvejene - og dermed vedligeholdsudgifter (personbiler slider IKKE på vejene).
Det, der kan tjenes penge på er transittrafik af gods - ikke nogen terminalomkostninger.
Der skal lettes brændselsafgifter og bilafgifter, meget billigere og bedre løsning.
Det pudsige er jo, at der bliver fjernet alt, hvad SF fik igennem i den tidligere regering - foruden at miljøsvineriet i togplanen, så forsvinder også udbygningen af vindmølle-idiotien. Alt hvad SF siger er højst funderet i den blå luft.
Nu skal vi så have nogle hensynsløse besparelser på Folkeskolen, så der bliver penge til et stærkere forsvar - Folkeskolen gør jo kun skade, så der indtjenes besparelsen to gange.
Helt typisk er Vejlefjordsbroen på 5 mia. proppet ind for at kunne blive pillet ud igen, der er ikke behov for den. Man kan altid stramme en køreplan så meget, at der bliver brug for store investeringer. Langt det meste kan nås for halvdelen af investeringen.
Bankerne og entreprenørerne troede, at de kunne reddes fra deres uansvarlige boligspekulation med fede mestergrise i offentlige projekter. Man kunne jo bare se på Fehmarn-forbindelsen, hvor licitationen blev aflyst - der var ellers der lagt op til at skatteyderne skulle betale for banksvinenes tab.
Der skal jo ikke køre flere passagerer med tog - det batter ikke noget nogen steder. Den smule, der skal til Ålborg - det kan man, hvis det skulle være, klare med fly; men det bliver heller ikke nødvendigt. De har fået deres motorveje i Nordjylland - brug dem.
Nej fidusen er, at alle transitlastbilerne skal over på skinner - det vil fjerne den tunge trafik fra motorvejene - og dermed vedligeholdsudgifter (personbiler slider IKKE på vejene).
Det, der kan tjenes penge på er transittrafik af gods - ikke nogen terminalomkostninger.
Der skal lettes brændselsafgifter og bilafgifter, meget billigere og bedre løsning.
Det kommer oliepriserne nu ikke til. De bliver dernede.»Uanset om beløbet var 5, 10 eller 15 mia., har vi taget højde for det. Fordi dengang vi indgik Togfonden, var vi snu nok. Der vidste vi godt, at oliepriserne ville fare op og ned. Derfor har vi lavet en meget lang indkøringsperiode, der går helt hen til 2042.
Det kunne vi tale om, fordi det vil sikre HVDC forbindelsen til Norge.Fra samtlige partier i forligskredsen lyder opfordringen til finansministeren om i hvert fald at sikre elektrificeringen af tognettet.
Det pudsige er jo, at der bliver fjernet alt, hvad SF fik igennem i den tidligere regering - foruden at miljøsvineriet i togplanen, så forsvinder også udbygningen af vindmølle-idiotien. Alt hvad SF siger er højst funderet i den blå luft.
Nu skal vi så have nogle hensynsløse besparelser på Folkeskolen, så der bliver penge til et stærkere forsvar - Folkeskolen gør jo kun skade, så der indtjenes besparelsen to gange.
Thomas- Antal indlæg : 34594
Join date : 27/10/08
Side 1 af 1
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum