SKAT (SKATTEYDERNES PENGE)
4 deltagere
Side 1 af 1
SKAT (SKATTEYDERNES PENGE)
Politisk flertal lover flere hænder til Skat
http://politik.tv2.dk/2015-09-24-politisk-flertal-lover-flere-haender-til-skat
Skandalen i skat tangere jo et ansvarspådragende embedssvigt som et par afskedigelse jo slet ikke kan godtgøre!!!
SAGEN ER JO DEN AT SKAT VAR KLAR OVER DEN VAR GAL FOR ÅR TILBAGE, MEN GJORDE INTET!
Alle de MANGE milliarder der er gået tabt, "FAKTUELT GRUNDET KRIMINELLE HANDLINGER" kunne have reddet ti tusinder af de der i dag er havnet i en social deroute på grund at et smadret dagpenge system, som man ligeledes nu forsøger at lappe.
FOR HELVEDE....den børnehave af såkaldte politiske ledere syntes så at hvis vi leger stille leg og leger borgfreds spejdere så er alt ok.
Vi har virkelig elendige ledere på de øverste taburetter, og det har vi haft meget længe!
Jeg væmmes i en grad af det politiske "håndværk" at jeg lige nu mangler ord.....jeg er lidt træt af ordet landsskadelige da jeg har brugt det tit, men mener det hver gang det er brugt... det er faktisk det ord der dukker op igen.
http://politik.tv2.dk/2015-09-24-politisk-flertal-lover-flere-haender-til-skat
Tjoo hvis det er det der skal til så må der flere hænder til....men det er altså ikke kun i skat der er behov for flere hænder/penge!Partier fra både højre og venstre side i Folketinget er indstillet på politisk borgfred om en redningsplan, som skal bringe Skat ud af den historiske krise.
Skandalen i skat tangere jo et ansvarspådragende embedssvigt som et par afskedigelse jo slet ikke kan godtgøre!!!
SAGEN ER JO DEN AT SKAT VAR KLAR OVER DEN VAR GAL FOR ÅR TILBAGE, MEN GJORDE INTET!
Alle de MANGE milliarder der er gået tabt, "FAKTUELT GRUNDET KRIMINELLE HANDLINGER" kunne have reddet ti tusinder af de der i dag er havnet i en social deroute på grund at et smadret dagpenge system, som man ligeledes nu forsøger at lappe.
FOR HELVEDE....den børnehave af såkaldte politiske ledere syntes så at hvis vi leger stille leg og leger borgfreds spejdere så er alt ok.
Vi har virkelig elendige ledere på de øverste taburetter, og det har vi haft meget længe!
Jeg væmmes i en grad af det politiske "håndværk" at jeg lige nu mangler ord.....jeg er lidt træt af ordet landsskadelige da jeg har brugt det tit, men mener det hver gang det er brugt... det er faktisk det ord der dukker op igen.
Gorrion- Antal indlæg : 1449
Sv: SKAT (SKATTEYDERNES PENGE)
Det kan godt være det er mig der ser onde ting alle vegne og ikke kan lade være med at kommentere på det, men jeg kan bare ikke lade være når noget er åbenlyst forkert, upassende, kriminelt, eller direkte landsskadeligt.
Og især når det gang på gang rammer dem som er mindst skyldige!, og har katastrofale følger for samfundet/samfund.
Lauritzen freder Skats topchef trods skandaler
http://borsen.dk/nyheder/politik/artikel/1/311706/skatteminister_freder_skats_topchef_trods_skandaler.html
Jeg fatter ikke man kan stå og forsvare Jesper Rønnow Simonsen, den "såkaldte" direktør i skat! hvorfor reagere man ikke på åbenlyse fatale problemer fra hans side...det har jo været klart for enhver at der var massive problemer i it systemet....ikke bare en måned eller 2....men i årevis!.
Her er det en direktørs ANSVAR, og vel i særdeleshed i SKAT som er vores alles fælles bidrag til vores velfærd og sikkerhed "mv".
Det er en stilling som oven i købet er yderst Ansvarspålagt, det bør nærmest være med livsånd at man påtager sig den opgave...det er mere end et job...det er et kald.
Jeg syntes også det vil være yderst mærkeligt hvis ikke meldinger/advarsler om Milliardsvindel ikke skulle være kommet for øre hos Skats direktør, og især hvis disse meldinger er kommet fra to forskellige kilder.
Det er lag på lag af skandaler, og af en størrelse der tilsammen er helt ufattelig!....ja selv enkeltvis er de jo historiske i sig selv!
det er jo ikke "blot" en million eller to der er forsvundet...hvilket jo er mange penge for de fleste danskere....Nej vi snakker om MANGE MILLIARDER!!!
Det er fuldstændigt uvirkeligt oven på de senere års blodsudgydelses "reformer" af landsskadelig størrelse.
Man har travlt med at slagte befolkningen, de selv samme der har spyttet milliarder i statskassen igennem lange arbejdsliv, alt imens man har vendt det blinde øje advarsler om finansielle terrorister der sugede Milliarder ud af kassen i den anden ende!.
DER MÅ KOMME ET STRAFFERETSLIGT EFTERSPIL PÅ DETTE!!!
Jeg har så meget mere jeg gerne vil skrive/sige, men det må vente til senere.
Bliver nød til at passe arbejde i modsætning til vores såkaldte "folkevalgte" narrøve!
Og især når det gang på gang rammer dem som er mindst skyldige!, og har katastrofale følger for samfundet/samfund.
Lauritzen freder Skats topchef trods skandaler
http://borsen.dk/nyheder/politik/artikel/1/311706/skatteminister_freder_skats_topchef_trods_skandaler.html
Jeg fatter ikke man kan stå og forsvare Jesper Rønnow Simonsen, den "såkaldte" direktør i skat! hvorfor reagere man ikke på åbenlyse fatale problemer fra hans side...det har jo været klart for enhver at der var massive problemer i it systemet....ikke bare en måned eller 2....men i årevis!.
Her er det en direktørs ANSVAR, og vel i særdeleshed i SKAT som er vores alles fælles bidrag til vores velfærd og sikkerhed "mv".
Det er en stilling som oven i købet er yderst Ansvarspålagt, det bør nærmest være med livsånd at man påtager sig den opgave...det er mere end et job...det er et kald.
Jeg syntes også det vil være yderst mærkeligt hvis ikke meldinger/advarsler om Milliardsvindel ikke skulle være kommet for øre hos Skats direktør, og især hvis disse meldinger er kommet fra to forskellige kilder.
Det er lag på lag af skandaler, og af en størrelse der tilsammen er helt ufattelig!....ja selv enkeltvis er de jo historiske i sig selv!
det er jo ikke "blot" en million eller to der er forsvundet...hvilket jo er mange penge for de fleste danskere....Nej vi snakker om MANGE MILLIARDER!!!
Det er fuldstændigt uvirkeligt oven på de senere års blodsudgydelses "reformer" af landsskadelig størrelse.
Man har travlt med at slagte befolkningen, de selv samme der har spyttet milliarder i statskassen igennem lange arbejdsliv, alt imens man har vendt det blinde øje advarsler om finansielle terrorister der sugede Milliarder ud af kassen i den anden ende!.
DER MÅ KOMME ET STRAFFERETSLIGT EFTERSPIL PÅ DETTE!!!
Jeg har så meget mere jeg gerne vil skrive/sige, men det må vente til senere.
Bliver nød til at passe arbejde i modsætning til vores såkaldte "folkevalgte" narrøve!
Jeg "tror" at det hænger sammen med, at man har troet at man kunne udrulle store forkromede IT-projekter uden at gennemteste delstystemerne i mindre forsøgsprojekter undervejs og frem for alt rette tilrette systemerne, når der blev åbenbaret fejl. Man har været alt for forhippet på at spare lønkroner og at systemet ikke måtte kritiseres - hverken inde fra skat eller udefra.
Det offentlige har meget at lære når det gælder om at "opfinde" nye it-systemer.
Test - kontrol - tilretninger er en del af udviklingen. Vi ser det også i sundhedssektoren. Nogle får en god ide og så skal virkeligheden fandme edder mamme bare indrette sig efter it-projektet.
Det offentlige har meget at lære når det gælder om at "opfinde" nye it-systemer.
Test - kontrol - tilretninger er en del af udviklingen. Vi ser det også i sundhedssektoren. Nogle får en god ide og så skal virkeligheden fandme edder mamme bare indrette sig efter it-projektet.
doctor- Antal indlæg : 1673
De ansvarlige sidder formentlig i finansministeriet og (især) i moderniseringsstyrelsen - ikke i skat. SKATs ledelse de sidste år har tydeligvis primært været overambitiøse nikkedukker med et fuldstændigt fravær af professionelle kompetencer og evne til at sige nej....
@doctor - nu er jeg efterhånden ved at have alderen og erfaringen til at rykke ind i sur gammel mand klassen (en skam det nick er taget....), men som jeg ser det er skandalen ikke at man har brændt en milliard af på et IT system, der ikke virker. Skandalen er at man har været så himmelråbende naive, at man har troet at man kunne lave et IT system til en hel nations skatte inddrivelse for de pebernødder. Prøv med 10 eller 20 gange så meget! Så var der måske en chance for at vi havde fået noget der engang med tiden var kommet til at virke.
Hvornår lærer det vi at når man vil have det hele, og lidt til, for en 1/10 af prisen er svindlerne de eneste, der melder sig på banen !
Mønsteret gentager sig igen og igen med så få års mellemrum at det er deprimerende forudsigeligt - regnecentral og piccoline computere, landsdækkende politisystemer, G-EPJ (den tog alligevel prisen), EPJ systemer, ejendoms vurdering, forsvarets edb systemer og det bliver ved og ved og ved.....
Det er tydeligt at embedsmandssystemet har en langtids hukommelse på niveau med finanssektorens, men en del af politikerne er dog så aldersstegne at de burde begynde at kunne se et mønster....
Mvh
Cirb
@doctor - nu er jeg efterhånden ved at have alderen og erfaringen til at rykke ind i sur gammel mand klassen (en skam det nick er taget....), men som jeg ser det er skandalen ikke at man har brændt en milliard af på et IT system, der ikke virker. Skandalen er at man har været så himmelråbende naive, at man har troet at man kunne lave et IT system til en hel nations skatte inddrivelse for de pebernødder. Prøv med 10 eller 20 gange så meget! Så var der måske en chance for at vi havde fået noget der engang med tiden var kommet til at virke.
Hvornår lærer det vi at når man vil have det hele, og lidt til, for en 1/10 af prisen er svindlerne de eneste, der melder sig på banen !
Mønsteret gentager sig igen og igen med så få års mellemrum at det er deprimerende forudsigeligt - regnecentral og piccoline computere, landsdækkende politisystemer, G-EPJ (den tog alligevel prisen), EPJ systemer, ejendoms vurdering, forsvarets edb systemer og det bliver ved og ved og ved.....
Det er tydeligt at embedsmandssystemet har en langtids hukommelse på niveau med finanssektorens, men en del af politikerne er dog så aldersstegne at de burde begynde at kunne se et mønster....
Mvh
Cirb
Geografisk sted : Aarhus
Cirb skrev:De ansvarlige sidder formentlig i finansministeriet og (især) i moderniseringsstyrelsen - ikke i skat. SKATs ledelse de sidste år har tydeligvis primært været overambitiøse nikkedukker med et fuldstændigt fravær af professionelle kompetencer og evne til at sige nej....
@doctor - Enig. Nu er jeg efterhånden ved at have alderen og erfaringen til at rykke ind i sur gammel mand klassen (en skam det nick er taget....), men som jeg ser det er skandalen ikke at man har brændt en milliard af på et IT system, der ikke virker. Skandalen er at man har været så himmelråbende naive, at man har troet at man kunne lave et IT system til en hel nations skatte inddrivelse for de pebernødder. Prøv med 10 eller 20 gange så meget! Så var der måske en chance for at vi havde fået noget der engang med tiden var kommet til at virke.
Hvornår lærer vi at når man vil have det hele, og lidt til, for en 1/10 af prisen er svindlerne de eneste, der melder sig på banen !
Mvh
Cirb
Geografisk sted : Aarhus
Ja. Måske skulle vi bare kopiere det samme igen og igen som modsvar.
Tilføj
FMK.
AMANDA
http://www.ask.dk/da/Presse-og-nyheder/Nyhedsarkiv/2014/27%20maj%20PROASK.aspx
https://da.wikipedia.org/wiki/Amanda_(edbsystem)
Tilføj
FMK.
AMANDA
doctor skrev: Ja. Måske skulle vi bare kopiere det samme igen og igen som modsvar.
Tilføj
FMK.
AMANDA
Ork, jeg har selv oplevet det: Det skyldes at hele ledelsens opfattelse er forkert. Man gør noget forkert og udueligt, så skal man have noget EDB, så bliver det hele meget bedre - men tænk - det gør det ikke.
Thomas- Antal indlæg : 34594
Ja specielt når så ovenikøbet har den opfattelse at kvalificeret arbejdskraft kan erstattes af en computer, og man så nedgraderer hele personale gruppen til mindre vidende personer. De skal jo bare indtaste!!!!
doctor skrev:Ja specielt når så ovenikøbet har den opfattelse at kvalificeret arbejdskraft kan erstattes af en computer, og man så nedgraderer hele personale gruppen til mindre vidende personer. De skal jo bare indtaste!!!!
Hmm... altså man går til læge - ikke for at få at vide, hvad man fejler; men for at finde ud af hvad det ikke er.
Livet er nu engang farligt, man kan endog dø af det, hvilket ikke er særlig sundt.
Men ja, det er et problem, at man tror, at man kan regne det hele ud. Enhver - specielt medicinsk måling - har en usikkerhed og optages der 80 målinger på forskellige parametre, så vil én af dem med god sandsynlighed påpege noget abnormt. Vi lever alle i en tilpasning af vore skavanker.
Nok den kønneste "Der Hölle Rache". Det skyldes formentlig, at Erika Köth havde haft børnelammelse (polio), som vel på en eller anden måde bragte hendes fysiske vækst ud af gear - hun kunne i hvert fald ikke bevæge sig særlig godt på en scene. Hvis man så i forvejen er klein af vækst, så ville jeg tro at stemmebånd og resonansrum mm. blive mindre end naturligt.
Proportionerne er ganske udmærkede - hun har f.eks. det kraftige hagepart, som sangere nu engang har.
De fleste af os slæber rundt på ét eller andet abnormt (jeg er f.eks. overfølsom overfor dumhed - meget generende, da det er så almindeligt - det er ikke min fejl, at I er idioter.) Anormalitet kan sagtens måles.
Problemet med statistik er, at man uden videre antager at alt er normalfordelt - det er det ikke.
Det som er frustrerende ved de helt store kriminelle sager er at der gøres ALT for at det kommer i glemmebogen. Der er ligesom en rød tråd om at bare der går lang tid nok så glemmer vi det.
Jeg ville ønske at vores medier og især DR sørgede for at lige netop de sager der virkelig er grimme og ubehagelige for toppen af samfundet, og især i den størrelses orden vi ser dem i, bliver holdt til ilden hele tiden.
De seneste kriminelle forhold og uduelig politisk håndværk har jo faktuelt påvist at den såkaldte genopretnings plan, og landsskadelige reformer slet ikke har været nødvendige i det brutale omfang vi har set....hvis man altså havde passet sit arbejde i SKAT og på Christiansborg!
De kriminelle i dette kommer til at gå fri....vi så det med finanskrisen og bankerne, og vi kommer også til at se det her. Skatteyderne betaler for både udueligheden, og den åbenlyse kriminalitet som man VIDSTE foregik!.
Skaden for de landsskadelige reformer er sket, og de mange tusinder der blev ramt kommer ALDRIG på fode igen, og den sociale arv derfra vil koste samfundet dyrt mange år frem...LAAAAAAAANGGGTTTT mere end 24 milliarder.
Jeg savner også stadig fagforeningerne, og et kraftigt opråb om at NU DET NOK!....
LUK LANDET NED MED EN STREJKE DER SKRIVER SIG IND I HISTORIEBØGERNE
Jeg ville ønske at vores medier og især DR sørgede for at lige netop de sager der virkelig er grimme og ubehagelige for toppen af samfundet, og især i den størrelses orden vi ser dem i, bliver holdt til ilden hele tiden.
De seneste kriminelle forhold og uduelig politisk håndværk har jo faktuelt påvist at den såkaldte genopretnings plan, og landsskadelige reformer slet ikke har været nødvendige i det brutale omfang vi har set....hvis man altså havde passet sit arbejde i SKAT og på Christiansborg!
De kriminelle i dette kommer til at gå fri....vi så det med finanskrisen og bankerne, og vi kommer også til at se det her. Skatteyderne betaler for både udueligheden, og den åbenlyse kriminalitet som man VIDSTE foregik!.
Skaden for de landsskadelige reformer er sket, og de mange tusinder der blev ramt kommer ALDRIG på fode igen, og den sociale arv derfra vil koste samfundet dyrt mange år frem...LAAAAAAAANGGGTTTT mere end 24 milliarder.
Jeg savner også stadig fagforeningerne, og et kraftigt opråb om at NU DET NOK!....
LUK LANDET NED MED EN STREJKE DER SKRIVER SIG IND I HISTORIEBØGERNE
Nu bliver det altså ikke lettere
at komme efter skattesnydere, at man ikke er med i Bankunionen.
Det er da derfor, at Danske Bank - og dermed de Konservative - gør deres for at blokere.
Svindel i alle former er jo forretningsgrundlaget for Danske Bank.
Det er jo også derfor SF/Enhedslisten gør deres for at komme på tværs - læg mærke til undersøgelserne om pengevask mod Danske Bank.
At bankerne og kommunisterne forsøger at skubbe noget af på hinanden er ikke nyt.
De har nemlig begge uret.
Det er da derfor, at Danske Bank - og dermed de Konservative - gør deres for at blokere.
Svindel i alle former er jo forretningsgrundlaget for Danske Bank.
Det er jo også derfor SF/Enhedslisten gør deres for at komme på tværs - læg mærke til undersøgelserne om pengevask mod Danske Bank.
At bankerne og kommunisterne forsøger at skubbe noget af på hinanden er ikke nyt.
De har nemlig begge uret.
OECD anbefaler:
[url=Sæt topskatten kraftigt ned, og sænk rentefradraget]Kan jeg ikke se nogen grund til.[/url]
Lignende emner
» 170 pct. i skat til pensionsopsparere
» Pension er lig med skat!
» Vil lavere skat øge beskæftigelsen?
» kun 1/3 f virksomhederne betaler skat
» Skandalen i skat
» Pension er lig med skat!
» Vil lavere skat øge beskæftigelsen?
» kun 1/3 f virksomhederne betaler skat
» Skandalen i skat
Side 1 af 1