Se Penge DR1 lige nu !
5 deltagere
Side 1 af 1
Cirb- Antal indlæg : 2353
Geografisk sted : Aarhus
Sv: Se Penge DR1 lige nu !
Cirb skrev:DR har opdaget boligmarkedet er dødt.....
Mvh
Cirb
Ja, nu begynder "pessimisterne" at få overtaget.
At de så er fuldstændig vildt optimistiske i forhold til, hvad situationen foreskriver.
Der er INGEN BUND for boligpriserne
Hvor mange gange skal jeg sige det, før I forstår det?
En ting er at det reelle udbud er begrænset til dødsboer og skilmisser, arbejdsløshed mv. (det sidste bliver kun værre!).
Det andet er, at efterspørgslen falder og falder:
1) De potentielle boligkøbere med gode indtægter er insolvente - og de kommer aldrig nogen sinde til at handle bolig igen.
2) De reelle boligkøbere er dem i lejeboliger, som har en nogenlunde indkomst. De er slet ikke interesserede i det nuværende prisniveau.
3) Boligkøbere skal så også spare op inden de køber - hvilket tager tid.
Boligmarkedet kommer sig ALDRIG.
Der er siden afdragsfriheden blev indført opført 1/8 mio. boliger (5-10%), der aldrig nogen sinde har været brug for.
Denne overflødige boligmasse vil til tid og evighed trykke priserne.
Dernæst kan boligkøb overhovedet ikke finansieres, for banker og kreditforeninger kan ikke låne mere ud til flextumperne.
Banker og kreditforeninger overlever IKKE.
Thomas- Antal indlæg : 34594
At handle i nuværende marked nærmer sig en form for merkantil nekrofili.
Er ikke sikker på at jeg deler Thomas fuldbyrdede pessimisme, men det er svært at se lyspunkter lige nu. Den eneste reelle mulighed der er tilbage er vel at få alle til at konvertere til faste lån, lade inflationen rulle, og så sige pænt undskyld til dem der har sparet op til pension. Om step 1 overhovedet kan lade sig gøre må stå hen i det uvisse ...
Er ikke sikker på at jeg deler Thomas fuldbyrdede pessimisme, men det er svært at se lyspunkter lige nu. Den eneste reelle mulighed der er tilbage er vel at få alle til at konvertere til faste lån, lade inflationen rulle, og så sige pænt undskyld til dem der har sparet op til pension. Om step 1 overhovedet kan lade sig gøre må stå hen i det uvisse ...
k.pedersen- Antal indlæg : 11
Thomas skrev:Banker og kreditforeninger overlever IKKE.
Njah, eller også overlever de kommende generationer ikke. Det virker stadig som om politikerne prøver at skubbe regningen over til afbetaling over de næste 50 år.
peter777- Antal indlæg : 822
Geografisk sted : Østerbro
At boligmarkedet er gået fra at være tilfrosset, til nu at være indkapslet i regulær permafrost er i den grad en realitet nu. Dette gælder ikke kun for det meste af Danmark, men også adskellige andre lande.
Derudover er solvensen bag en meget stor procentdel af de boligkøb der blev optaget lige inden denne historiske krise for alvor blev en realitet, nu total udslettet, og ligger til grund for astronomiske tab/nedskrivninger, både i de mere almindelige hushandler, men i den grad også i store byggeprojekter som stod på i pyramideårene.
Jovist...der er da taget nogle tab, og banker har måttet rulle mørklægnings-gradinerne ned, eller ligefrem lukke/ gå konkurs.
MEN VI HAR KUN LIGE SE STARTEN.
Denne historiske krise er på vej ind i en langt dybere fase, hvor også regningen for total fejlbehandling skal betales....eller rettere....det kan den ikke.
Historiebøgerne er blevet en del tykkere siden den 10 aug 2007....men meget kunne tyde på at et systematisk kollaps er meget nært forestående.
Jeg frygter alvorligt at de vestlige lande ender med at printe ustyrlige mængder af ny penge, og som blot vil skabe endnu større mistillid, og underminere enhver fornuftig balance/mandat for et grundlæggende fornuftig og tillidsfuldt finaniselt og monetært system.
Som jeg også forudsagde på boligdebatten, vil frustrationer rejse sig i befolkninger, og bevægelsen/grupperne som de seneste måneder har haft demostrationer på wall-street og andre steder er blot begyndelsen på noget "jeg tror" bliver meget stort, og som politikerne bliver nød til at lytte til....uanset konsekvensen.
Det monetære og finansielle system som vi kendte, dét's dage er talte.
En helt ny dagsorden er under opsejling, også selvom det i sidste ende kan betyde krig.
Derudover er solvensen bag en meget stor procentdel af de boligkøb der blev optaget lige inden denne historiske krise for alvor blev en realitet, nu total udslettet, og ligger til grund for astronomiske tab/nedskrivninger, både i de mere almindelige hushandler, men i den grad også i store byggeprojekter som stod på i pyramideårene.
Jovist...der er da taget nogle tab, og banker har måttet rulle mørklægnings-gradinerne ned, eller ligefrem lukke/ gå konkurs.
Denne historiske krise er på vej ind i en langt dybere fase, hvor også regningen for total fejlbehandling skal betales....eller rettere....det kan den ikke.
Historiebøgerne er blevet en del tykkere siden den 10 aug 2007....men meget kunne tyde på at et systematisk kollaps er meget nært forestående.
Jeg frygter alvorligt at de vestlige lande ender med at printe ustyrlige mængder af ny penge, og som blot vil skabe endnu større mistillid, og underminere enhver fornuftig balance/mandat for et grundlæggende fornuftig og tillidsfuldt finaniselt og monetært system.
Som jeg også forudsagde på boligdebatten, vil frustrationer rejse sig i befolkninger, og bevægelsen/grupperne som de seneste måneder har haft demostrationer på wall-street og andre steder er blot begyndelsen på noget "jeg tror" bliver meget stort, og som politikerne bliver nød til at lytte til....uanset konsekvensen.
En helt ny dagsorden er under opsejling, også selvom det i sidste ende kan betyde krig.
Gorrion- Antal indlæg : 1449
k.pedersen skrev:At handle i nuværende marked nærmer sig en form for merkantil nekrofili.
Det henstår aldeles ikke i det uvisse: Det er helt sikkert!
Det kan ikke lade sig gøre.
Mht. til pensionisterne, så burde de koncentrere sig mindre om, hvor man penge de får og se på, hvad de får for de penge.,
peter777 skrev:
Njah, eller også overlever de kommende generationer ikke. Det virker stadig som om politikerne prøver at skubbe regningen over til afbetaling over de næste 50 år.
Vi kan jo se på, at fra 2008 er det gået fra ondt til værre. Det var så også at forvente - og blev forventet.
Jeg mener ikke at Japans "tabte årti" er en mulighed - ganske enkelt fordi Japan - trods alt - er/var en begrænset del af verdensøkonomien.
Gorrion skrev:At boligmarkedet er gået fra at være tilfrosset, til nu at være indkapslet i regulær permafrost er i den grad en realitet nu. Dette gælder ikke kun for det meste af Danmark, men også adskellige andre lande.
Jeg er på mange måder enig med dig - og så dog ikke.
Det, der sker i øjeblikket er at uerholdelig gæld bliver indkapslet af værdiløs opsparing.
Du kan se, at alle de penge, man har trykt - de har ført til nul og nix rent prismæssigt. 2% inflation - udefra kommende oliepriser og fødevarer - go' morgen.
Krig og opstande tror jeg ikke på i Europa og USA - alene fordi der ikke er udsigt til fødevaremangel. Demonstrationer på Wall Street - jo - en bankmand dyppet i tjære og rullet i fjer i ny og næ: Underholdende; men ikke meget mere.
Større krige er nok ikke en mulighed - om ikke andet, så fordi ildkraften de sidste 20 år er blevet så meget større, at man med relativt enkle midler kan eliminere modstanden: Se bare i Libyen, hvor en ret så stor hær er nedkæmpet af tre håndfulde fly fra Belgien, Norge og Danmark - og det er bogstaveligt talt sådan. De generelle ødelæggelser har også været begrænset - også tab af menneskeliv (som følge af kamphandlinger) har været begrænset.
Krig og opstande tror jeg ikke på i Europa og USA - alene fordi der ikke er udsigt til fødevaremangel. Demonstrationer på Wall Street - jo - en bankmand dyppet i tjære og rullet i fjer i ny og næ: Underholdende; men ikke meget mere.
Oh, jo....jeg er ret sikker på at det bliver MEGET værre!.
Jeg støtter disse demostrationer 100%, for det er i den grad de forkerte der har fået regningen for dette finansielle kriminelle foretagende.
Og får frustrationerne efterhånden frit løb, så kan jeg udemærket godt forstå det....At vifte med et flag at man er utilfreds har ikke hjulpet, at man advarede om at en historisk krise var under opsejling på grund af dybt kriminelle forhold i den finansielle verden har ikke hjulpet. At man flere gange har påpeget fejlbehandling af krisen, men ikke lyttet efter er ligeledes et faktum.
Politikerne vil åbenbart ikke gøre det rigtige....SÅ MÅ VI SELV!
Gorrion- Antal indlæg : 1449
Gorrion skrev:
Oh, jo....jeg er ret sikker på at det bliver MEGET værre!.
Jeg støtter disse demostrationer 100%, for det er i den grad de forkerte der har fået regningen for dette finansielle kriminelle foretagende.
Og får frustrationerne efterhånden frit løb, så kan jeg udemærket godt forstå det....At vifte med et flag at man er utilfreds har ikke hjulpet, at man advarede om at en historisk krise var under opsejling på grund af dybt kriminelle forhold i den finansielle verden har ikke hjulpet. At man flere gange har påpeget fejlbehandling af krisen, men ikke lyttet efter er ligeledes et faktum.
Politikerne vil åbenbart ikke gøre det rigtige....SÅ MÅ VI SELV!
Ja, det bliver værre: Det er med garanti; men optøjer? Tja, det skulle så være bankerne, der brænder bygninger af for at hæve ejendomspriserne.
Lignende emner
» Venstre styrtdykker ????
» Løb bankerne tør for penge?
» Østjysk Bank
» Gode penge ?
» SAS-spareplan: Gå 25 procent ned i løn
» Løb bankerne tør for penge?
» Østjysk Bank
» Gode penge ?
» SAS-spareplan: Gå 25 procent ned i løn
Side 1 af 1