Økonomidebatten.dk
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.

Putins propaganda trolde

2 deltagere

Go down

Putins propaganda trolde Empty Putins propaganda trolde

Indlæg af Cirb Lør Mar 28, 2015 10:04 am

http://www.engadget.com/2015/03/27/interview-russian-troll-factory-employee/

De er tydeligvis derude (se feks kommentarerne på Uffe Ellemans blog) - men det er utroligt de kan tro det virker. På et eller andet tidspunkt må det begynde at blive kontraproduktivt - ethvert pro-russisk online standpunkt vil blive betragtet som betalt propaganda.

Mvh
Cirb

Antal indlæg : 2353
Geografisk sted : Aarhus

Tilbage til toppen Go down

Putins propaganda trolde Empty Sv: Putins propaganda trolde

Indlæg af Thomas Lør Mar 28, 2015 11:09 am

Cirb skrev:http://www.engadget.com/2015/03/27/interview-russian-troll-factory-employee/

De er tydeligvis derude (se feks kommentarerne på Uffe Ellemans blog) - men det er utroligt de kan tro det virker. På et eller andet tidspunkt må det begynde at blive kontraproduktivt - ethvert pro-russisk online standpunkt vil blive betragtet som betalt propaganda.

Mvh
Cirb

Tja... Danske Bank har heller ikke succes med metoden. De har faktisk slet ikke succes.

Godt nok er der mange, der hedder Andersen; men Torbensen er ligesom en lidt usædvanlig parafrase.

Det jeg mest hæfter mig ved er, at nødderne kører og kører - på et tidspunkt kommer de ud over kanten. Jeg elsker at vente til de er kommet helt op på de høje stiletter - og så fyre det egentlige argument af. Tre eksempler:

a) Mistral-klassernes anvendelse i Baltikum:
Den kan imødegås ret enkelt med Harpoon missiler på en lastvogn, der kan gemmes i enhver lade. Modargumentet var at så kunne russerne bare sejle udenom. Jeg påpegede, at det ikke kunne lade sig gøre al den stund at Finske Bugt er 40 sømil bred - og Harpoon-missiler rækker 50 sømil - til stor skade for sommerhuskvarterer.

b) Putlers frådende "advarsler" mod danske fregatter - truslen om at atombombe dem:
Tjo.... men, hvor vil sådanne fregatter mest sandsynligt opholde sig? Lige oven på den russiske gasledning Nord Stream, der nok vil blive lettere medtaget af en fuldtræffer med et 20 kilotons atomvåben 30 meter væk?
Det tror jeg ikke at de russiske skatteydere - dvs. Gazprom - vil være udelt begejstret for.

c) Truslen om at invadere Ukraine og Kiev:
Tjoo.... det overser lige, at de gasledninger, der går igennem Ukraine er lidt småsårbare overfor en gang kunstgødning og dieselolie - som ham Timothy McVay smadrede en skole med i USA. Det ville nok påvirke den russiske eksport af gas - sådan rent praktisk.
Sandheden er jo, at det eneste, der holder Ukraine tilbage fra at smadre de gasledninger er EU.
Derfor bliver russerne nødt til at forlade Ukraine - og Krim: EU's afhængighed af russiske gasleverancer holder ikke evigt - øh... hvad er klokken lige?
Lad så være at gasprisen halveres; men hvis også leverancerne indstilles...... ja, så er det ikke bare Mercedes limousiner, der ikke længere kan importeres til Rusland: Ingenting kan - ingen penge.
Lad så også være at Rusland lukker ned for fødevareimporten - det er så parmaskinken det går ud over; men det vil betyde forhøjede fødevarepriser, når en utilstrækkelig produktion af basale fødevarer ikke dækkes af egen produktion p.gr.a. manglende rentabiltet.

Jo, det her ender med, at Rusland må hoste op med både Mistral-klasser og Condor-fly.
Det betyder også, at Gazprom må æde en giga-bøde til EU for unfair konkurrence.
De midler vil nok i sidste ende tilfalde en "Strukturfond", hvor Tyskland, Polen og de baltiske lande får nogle penge til jernbane, HVDC-net og datakommunikation (kan praktisk laves sammen). EU er indviklet; men det kommer gerne frem til resultatet.

Det undrer mig så lidt, at Gazprom og Rusland ikke har indgået forlig med Litauen ved den svenske domstol og betalt; men det kan de nok ikke. Det var ellers et beskedent beløb i "beskyttelsespenge" for deres gasledning (som de nu formentlig er helejere af) til Tyskland.
Det er lidt dumt at forsøge afpresning af den, der har fat i ens tegnebog og intet motiv til ikke at smide den overbord.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34594

Tilbage til toppen Go down

Tilbage til toppen

- Lignende emner

Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum