Økonomidebatten.dk
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.

Der er forsvundet for 100 mia. DKK på indskudsbeviser

Go down

Der er forsvundet for 100 mia. DKK på indskudsbeviser Empty Der er forsvundet for 100 mia. DKK på indskudsbeviser

Indlæg af Thomas Tirs Nov 11, 2014 4:11 am

Det kunne så løse Nationalbankens problem.

Flexredningen har sin meget store andel, fordi hvis en "auktion" fejler, så hænger bankerne og kridterne på den alligevel, da de selv ejer deres egne obligationer.

Nu får vi se, hvor meget det drejer sig om. For igen så er det erhvervslånene og landbruget, der er interessant. Udlejningsbyggeriet vil helt klart gå efter en omlægning.
Det sidste par år har boligbyggeriet været komplet ligegyldigt.

Det næste problem er om disse lån bliver indlåst hos investorerne - og som sådan ikke er vanvittigt likvide.
Jeg tvivler på, at investorerne ved en renteforhøjelse skiller sig fra deres fast forrentede annuiteter og tager et tab. De venter.

Det løser så ikke boligejernes problem, for min formodning er, at det slet ikke er dem, der fortrinsvis har konverteret.

Den anden vej kan vi heller ikke helt slutte. Det er rigtigt, at der er forsvundet 150 mia. fra Nationalbanken på indskud og folio. Hvor meget der er gået i fast forrentede realkreditannuiteter, som pengepolitisk er det ønskelige og hvor meget der er gået ud af landet i amerikanske statsobligationer. Det kan jeg ikke sige.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34594

Tilbage til toppen Go down

Tilbage til toppen

- Lignende emner

Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum