Rederiet Norden
Side 1 af 1
Rederiet Norden
Troede på bedre tider.
Det forstår jeg så ikke:
Der er nogen, der ikke følger med på økonomidebatten. Troligt; men uklogt.
Ellers også ikke kan læse indenad. Troligt og særdeles uklogt.
Det har ellers været et tema ud fra prisdannelsen, at mængderne måtte svigte. Når så stor en økonomi som den kinesiske er som en pladespiller, der kører stadigt langsommere, så må det sgu have betydning for importmængderne - en opblussen før døden er slet ikke usædvanlig, når fjolserne køber og køber til lager, fordi de håber på at Vorherre hjælper dem - den vrangforestilling dyrkes gerne af de håbløst fortabte.
Bedring er usandsynlig med mindre råvare aftagerne beslutter sig for direkte handel med producenterne - udenom det officielle marked - og til meget lave priser.
Det forstår jeg så ikke:
I slutningen af 2013 så tørlastrederierne, og herunder Norden, ellers lysere på det hele, da tørlastmarkedet oplevede en sjælden opblussen, men den blev kortvarig, og koncerndirektør Martin Badsted lægger ikke skjul på, at Norden ikke ligefrem har markedsmæssig medvind for tiden.
Der er nogen, der ikke følger med på økonomidebatten. Troligt; men uklogt.
Ellers også ikke kan læse indenad. Troligt og særdeles uklogt.
Det har ellers været et tema ud fra prisdannelsen, at mængderne måtte svigte. Når så stor en økonomi som den kinesiske er som en pladespiller, der kører stadigt langsommere, så må det sgu have betydning for importmængderne - en opblussen før døden er slet ikke usædvanlig, når fjolserne køber og køber til lager, fordi de håber på at Vorherre hjælper dem - den vrangforestilling dyrkes gerne af de håbløst fortabte.
»Det er bestemt ikke gået som forventet. Markedet har været ganske forfærdeligt, og det er fortsat ind i juli. De samlede resultater er klart utilfredsstillende, men når alt det er sagt, gør vores tørlastafdeling det under omstændighederne rigtig godt. Vi har et bedre resultat i 2. kvartal end i 1., selv om markedet er dårligere. Internt skruer vi på alle de knapper, vi kan, og det gør vi rigtig godt,« siger han.
Martin Badsted tror på, at både tørlast og tank vil ramme bedre niveauer i slutningen af året, men ikke så meget at det vil være nok til at trække rederiets drift i plus, hvorfor man nedjusterer fra minus 40 til 60 mio. dollars.
Bedring er usandsynlig med mindre råvare aftagerne beslutter sig for direkte handel med producenterne - udenom det officielle marked - og til meget lave priser.
Jeg henviser til reportagen og diskussionen under råvarer: Både metaller og energi må gå markant tilbage.begge rederiets segmenter – hovedmarkedet tørlast og sidebenet tank – begge har udviklet sig værre end forventet.
Thomas- Antal indlæg : 34594
Join date : 27/10/08
Lignende emner
» Norden
» Det er Nordea, den er helt galt med!
» Sverrig og Nato
» Styrtdyk i tillid til danske statsobligationer. I skyggen af Bent Betjents bobleri
» Sælg SAS!
» Det er Nordea, den er helt galt med!
» Sverrig og Nato
» Styrtdyk i tillid til danske statsobligationer. I skyggen af Bent Betjents bobleri
» Sælg SAS!
Side 1 af 1
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum