Femernsundbroen kan blive flaskehals.
Side 1 af 1
Femernsundbroen kan blive flaskehals.
Nu kan jeg ikke komme til artiklen! Men det er også lige meget, for den havde jeg forudset. Jeg har set den bro!
Tyskerne er pinedød nød til at få den bro lavet - jernbane eller ikke jernbane. Det er da derfor Danmark har tilbudt at finansiere den.
Hamborg kan ikke benyttes til tung trafik, der skal sejles. Man vil ikke komme uden om den genindførte sundtold!
Sverrig vil ikke kunne benyttes, fordi sejlads færgetrafik altid vil være dyrere end jernbanedrift. Sverrig kan da godt bruge Göteborg; men så kan godset ikke komme videre uden at passere Danmark og skulle betale dansk jernbaneandel.
Det er jo ikke Tyskland, man ønsker at genere - tværtimod - det er svenskerne, der skal henvises til at kravle rundt i grantræerne.
Det vil være fint nok, at bruge f.eks. Leipeda i Letland som havn; men så skal man passere Storebælt, og dermed betale sundtold. Dvs. man er nød til at bruge et dansk rederi. Tolden i sig selv kan ikke genindføres, men hvis APM effektivt sidder på al trafikken (ok, der kan være nogle overdimentionerede robåde - men de vil ikke kunne drives rationelt!), så kan man snuppe det i skat fra den trafik.
Danmark ejer Østersøen - forstå det nu!
Tyskerne er pinedød nød til at få den bro lavet - jernbane eller ikke jernbane. Det er da derfor Danmark har tilbudt at finansiere den.
Hamborg kan ikke benyttes til tung trafik, der skal sejles. Man vil ikke komme uden om den genindførte sundtold!
Sverrig vil ikke kunne benyttes, fordi sejlads færgetrafik altid vil være dyrere end jernbanedrift. Sverrig kan da godt bruge Göteborg; men så kan godset ikke komme videre uden at passere Danmark og skulle betale dansk jernbaneandel.
Det er jo ikke Tyskland, man ønsker at genere - tværtimod - det er svenskerne, der skal henvises til at kravle rundt i grantræerne.
Det vil være fint nok, at bruge f.eks. Leipeda i Letland som havn; men så skal man passere Storebælt, og dermed betale sundtold. Dvs. man er nød til at bruge et dansk rederi. Tolden i sig selv kan ikke genindføres, men hvis APM effektivt sidder på al trafikken (ok, der kan være nogle overdimentionerede robåde - men de vil ikke kunne drives rationelt!), så kan man snuppe det i skat fra den trafik.
Danmark ejer Østersøen - forstå det nu!
Thomas- Antal indlæg : 34594
Join date : 27/10/08
Lignende emner
» Flaskehals i byggeriet???
» RMB vil blive revalueret??
» Hvordan ser krisen ud på sit værste?
» Det kan blive vejen
» Sverrig
» RMB vil blive revalueret??
» Hvordan ser krisen ud på sit værste?
» Det kan blive vejen
» Sverrig
Side 1 af 1
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum