Økonomidebatten.dk
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.

Femernsundbroen kan blive flaskehals.

Go down

Femernsundbroen kan blive flaskehals. Empty Femernsundbroen kan blive flaskehals.

Indlæg af Thomas Ons Aug 06, 2014 7:35 am

Nu kan jeg ikke komme til artiklen! Men det er også lige meget, for den havde jeg forudset. Jeg har set den bro!

Tyskerne er pinedød nød til at få den bro lavet - jernbane eller ikke jernbane. Det er da derfor Danmark har tilbudt at finansiere den.

Hamborg kan ikke benyttes til tung trafik, der skal sejles. Man vil ikke komme uden om den genindførte sundtold!

Sverrig vil ikke kunne benyttes, fordi sejlads færgetrafik altid vil være dyrere end jernbanedrift. Sverrig kan da godt bruge Göteborg; men så kan godset ikke komme videre uden at passere Danmark og skulle betale dansk jernbaneandel.

Det er jo ikke Tyskland, man ønsker at genere - tværtimod - det er svenskerne, der skal henvises til at kravle rundt i grantræerne.

Det vil være fint nok, at bruge f.eks. Leipeda i Letland som havn; men så skal man passere Storebælt, og dermed betale sundtold. Dvs. man er nød til at bruge et dansk rederi. Tolden i sig selv kan ikke genindføres, men hvis APM effektivt sidder på al trafikken (ok, der kan være nogle overdimentionerede robåde - men de vil ikke kunne drives rationelt!), så kan man snuppe det i skat fra den trafik.

Danmark ejer Østersøen - forstå det nu!
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34594
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Tilbage til toppen

- Lignende emner

 
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum