Økonomidebatten.dk
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.

Endnu en vækstpakke på plads

Go down

Endnu en vækstpakke på plads Empty Endnu en vækstpakke på plads

Indlæg af Thomas Tors Jul 03, 2014 9:55 am

112 punkter

Der er to ting, jeg hæfter mig ved i den ufuldstændige redegørelse:

1) Det lader til, at man prioriterer "Udkantsområderne". Det undrer mig sådan set ikke i sig selv, for det er dem primært Venstre er interesseret i - socialdemokratiet egentlig også, for der er ikke nogen grund til at hjælpe kommunister og flextumper i København.
Man har så også lagt de Konservative i benlås. Man kommer derhen, at der ikke er baggrund for skattelettelser, hvorfor det bliver et akademisk spørgsmål om det skal være i bunden eller toppen.
Så vidt jeg husker vil visse investeringer ikke blive regnet med i den officielle gældsætning i EU, hvorfor de kan foretages og køres i kraft af sig selv med finansiering ad anden vej end skatter.

2) Man lemper beskatningen på porteføljeaktier.
Jeg tror baggrunden er den, at man ikke vil ind på den "svenske model", hvor man har udsuget virksomheder som SAS og Vattenfall skattemæssigt, så skatterne har været betalt med banklån og aktiverne er nok nedskrevne; men reinvesteringerne er ikke foretaget.
Den nærmere argumentation er mig ikke klar.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34594

Tilbage til toppen Go down

Tilbage til toppen

- Lignende emner

Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum