IMF bevilger kredit til Ukraine.
Side 1 af 1
IMF bevilger kredit til Ukraine.
Lagarde
Sådan noget gør man ikke uden konkret fysisk sikkerhed for lånet. Hermed menes helt konkret sikkerhed, hvor man kan videresælge til en realistisk pris.
Lad os prøve at regne på kanten af en avis:
Fragtfly!
1) Nato rapporteringsnavn. Farver fabrikat: Russisk, USA, Europæisk.
2) Der er anvendt den lasteevne, som i praksis skønnes at kunne anvendes. Tallet er noget lavere end brochure tallet, dels fordi det som oftest er fragtens volumen, der sætter begrænsningen, dels evt. balancen (det er så dumt, hvis den ikke kan løfte næsen eller forhjulene blafrer uden banekontakt) Passer nogenlunde med en fragt på 189 tons.
3) Driftsomkostninger er rimelig irrelevant, da militære fragtfly ikke flyver ret meget.
4) Estimeret ud fra antallet af hovedhjul (28) ifht. Condor (20 hjul). Motorer dur ikke, for Cossack er bygget til at flyve med udvendig fragt.
5) Regnstorm???? CTO???
Nu er prisen og værdien på sådan noget stads stærkt afhængig af, hvad man skal bruge dem til og hvornår. Med alle planer oppe i luften her efter Ukraine, så skal man stille sig tilfreds med en tilnærmelse. Specielt for brugte fly afhænger værdien meget af stand og reservedele plus om man har kvalificerede folk til at flyve og vedligeholde dem.
Specielt de russiske er bygget til andre formål end banal fragtflyvning.
Lad os sige det på den måde, at 2 mia. USD lyder ikke urimeligt for de 7 Condor og 1 Cossack, som belåningsgrundlag, hvis man effektivt har bragt dem i sikkerhed for russerne. Derfor giver det mening for IMF at udbetale det beløb umiddelbart. Om ikke andre, så hoster USA gerne op med skillingerne - om ikke andet, så for at holde dem ude af Putins klør.
Generelt må vi nok sige, at der ikke er mangel på transportfly - lidt afhængig af hvad man skal bruge dem til!
Tilbage har vi at forklare resten: 3,2 mia. USD - 2,0 mia. USD = 1,2 mia. USD.
Mistral-klasse
Wikipedia
De to priser (på hhv. 720 mio. EUR og 650 mio. EUR) er den traditionelle søsterskibseffekt på 10%, så det er ikke her humlen ligger! Den samlede pris på 1,37 mia. EUR oversættes så til ca. 1,8 mia. USD.
Det tal hænger ikke sammen med 1,2 mia. USD som belåningsgrundlag. Dette belåningsgrundlag er formentlig et konkret tilbud fra Canada, der vitterlig har et behov - også for den isklasse som de russiske eksemplarer har!
Ulempen er, at der ikke er tale om ukrainsk ejendom; men russisk - nu eksister der så oven i købet p.t. en tvist om, hvad Ukraine i det hele taget er.
En ting er sikkert! De skibe må under ingen omstændigheder leveres til Rusland, derfor skal Rusland naturligvis have pengene tilbage. Her har vi så - med den canadiske interesse - et realistisk bud på, hvad de skibe skal koste - det er såmænd ikke så svært at nå frem til for fagfolk indenfor skibsbygning! Det er det beløb Canada vil betale tilbage til russerne.
Så er der stadig differencen på 0,6 mia. USD!
Her kan der være tale om nogle missilsystemer, som ikke er indbygget endnu. Men vi er ikke i nærheden af 0,6 mia. USD.
Jeg tror nærmere her er tale om den returkommission som en eller anden russer har fået.
Da der er tale om, at Medvedev har underskrevet kontrakten, så er det en person - eller personkreds - tæt omkring Putin.
Selve metoden er langt fra usædvanlig, når nogen skal berige sig på statens bekostning.
Her dukker så problemet op for Lagarde og IMF: Det er helt stensikkert, at man ikke belåner bestikkelse til russiske oligarker. Spørgsmålet er imidlertid, hvor dælen de penge er henne. Franskmændene har formentlig "ren" samvittighed: De har fået forudbetalingen fra russerne - og betalt bestikkelsen som sig hør og bør..... men til hvem?
Når den handel skal gå tilbage, så skal man have fat i bestikkelsespenge også! Her er vi formentlig i den fase, hvor en epidemi af hukommelsessvigt har grebet om sig. Som sagen står, kan man i første omgang henvise Putin til Medvedev mhp. en nærmere forklaring - som Putin med garanti allerede kender. Alternativt kan man prøve at finde pengene i banksystemerne - hvilket man formentlig arbejder voldsomt på.
Jeg tror, at vi her taler om, at de 0,6 mia. USD - som formentlig ligger på adskillige forskellige bankkonti og under en flot buket af navne - vil blive beslagt og betalt tilbage til Rusland sammen med de 1,2 mia. USD fra Canada.
I sidste ende tror jeg ikke Putin har noget valg, for Rusland har store problemer med finde USD at understøtte rublen med. Det næste er så, at dem, der finder deres bankkonti væsentligt slankede, meget hurtigt kan ændre opfattelse af hvor egnet Putin er til at lede Rusland. Det er en effekt som hverken USA eller EU kan indvende noget imod.
Her er så ydermere den detalje, at alternativet til Putin nok er Medvedev, der ingenlunde er underholdt ved tanken om, at skulle tilbagebetale de penge, han ærligt og uredeligt har stjålet.
Eine erste Auszahlung der IWF über 3,2 Milliarden Dollar steht sofort zur Verfügung, 2 Milliarden Dollar können davon in den regulären Haushalt gehen. Die Kreditlinie beträgt 800 Prozent der ukrainischen Anteilsquote am IWF und gewährt so einen außergewöhnlich hohen Zugang zum Geld des Währungsfonds, der einer besonderen Begründung erfordert.
Sådan noget gør man ikke uden konkret fysisk sikkerhed for lånet. Hermed menes helt konkret sikkerhed, hvor man kan videresælge til en realistisk pris.
Lad os prøve at regne på kanten af en avis:
Fragtfly!
Fly1) . | Lasteevne/tons2)........ | Antal på markedet....... | Pris for ordre/mia. USD........ | Pris/stk. i mia. USD3) |
Cossack (An-225) | 1704) | 1 | ? | ? |
Condor (An-124) | 120 | 7 | ? | ? |
Cock (An-22) | 80 | 7 ialt! | ? | ? |
C-17 Globemaster III | 75 | 15 | 3 | 0,2 |
Candid (Il-76)5) | 50 | ? | ? | ? |
A400M Atlas | 35 | ? | ? | 0,2 |
C-130J Hercules | 20 | 17 | 1,4 | 0,08 |
C-27J Spartan | 10 | 21 | 0,567 | 0,03 |
1) Nato rapporteringsnavn. Farver fabrikat: Russisk, USA, Europæisk.
2) Der er anvendt den lasteevne, som i praksis skønnes at kunne anvendes. Tallet er noget lavere end brochure tallet, dels fordi det som oftest er fragtens volumen, der sætter begrænsningen, dels evt. balancen (det er så dumt, hvis den ikke kan løfte næsen eller forhjulene blafrer uden banekontakt) Passer nogenlunde med en fragt på 189 tons.
3) Driftsomkostninger er rimelig irrelevant, da militære fragtfly ikke flyver ret meget.
4) Estimeret ud fra antallet af hovedhjul (28) ifht. Condor (20 hjul). Motorer dur ikke, for Cossack er bygget til at flyve med udvendig fragt.
5) Regnstorm???? CTO???
Nu er prisen og værdien på sådan noget stads stærkt afhængig af, hvad man skal bruge dem til og hvornår. Med alle planer oppe i luften her efter Ukraine, så skal man stille sig tilfreds med en tilnærmelse. Specielt for brugte fly afhænger værdien meget af stand og reservedele plus om man har kvalificerede folk til at flyve og vedligeholde dem.
Specielt de russiske er bygget til andre formål end banal fragtflyvning.
Lad os sige det på den måde, at 2 mia. USD lyder ikke urimeligt for de 7 Condor og 1 Cossack, som belåningsgrundlag, hvis man effektivt har bragt dem i sikkerhed for russerne. Derfor giver det mening for IMF at udbetale det beløb umiddelbart. Om ikke andre, så hoster USA gerne op med skillingerne - om ikke andet, så for at holde dem ude af Putins klør.
Generelt må vi nok sige, at der ikke er mangel på transportfly - lidt afhængig af hvad man skal bruge dem til!
Tilbage har vi at forklare resten: 3,2 mia. USD - 2,0 mia. USD = 1,2 mia. USD.
Mistral-klasse
Wikipedia
On 24 December 2010, after eight months of talks, Russian President Dmitry Medvedev approved the purchase by Rosoboronexport of two ships of the Mistral class (and an option for two more) from France for €1,37 billion (€720 millions for the 1st ship; €650 millions for the second). The first Mistral-class ship is expected to be built within 36 months after Russia makes an advance payment scheduled for January 2011. The final agreement between Russia and France has been signed on 25 January 2011.
De to priser (på hhv. 720 mio. EUR og 650 mio. EUR) er den traditionelle søsterskibseffekt på 10%, så det er ikke her humlen ligger! Den samlede pris på 1,37 mia. EUR oversættes så til ca. 1,8 mia. USD.
Det tal hænger ikke sammen med 1,2 mia. USD som belåningsgrundlag. Dette belåningsgrundlag er formentlig et konkret tilbud fra Canada, der vitterlig har et behov - også for den isklasse som de russiske eksemplarer har!
Ulempen er, at der ikke er tale om ukrainsk ejendom; men russisk - nu eksister der så oven i købet p.t. en tvist om, hvad Ukraine i det hele taget er.
En ting er sikkert! De skibe må under ingen omstændigheder leveres til Rusland, derfor skal Rusland naturligvis have pengene tilbage. Her har vi så - med den canadiske interesse - et realistisk bud på, hvad de skibe skal koste - det er såmænd ikke så svært at nå frem til for fagfolk indenfor skibsbygning! Det er det beløb Canada vil betale tilbage til russerne.
Så er der stadig differencen på 0,6 mia. USD!
Her kan der være tale om nogle missilsystemer, som ikke er indbygget endnu. Men vi er ikke i nærheden af 0,6 mia. USD.
Jeg tror nærmere her er tale om den returkommission som en eller anden russer har fået.
Da der er tale om, at Medvedev har underskrevet kontrakten, så er det en person - eller personkreds - tæt omkring Putin.
Selve metoden er langt fra usædvanlig, når nogen skal berige sig på statens bekostning.
Her dukker så problemet op for Lagarde og IMF: Det er helt stensikkert, at man ikke belåner bestikkelse til russiske oligarker. Spørgsmålet er imidlertid, hvor dælen de penge er henne. Franskmændene har formentlig "ren" samvittighed: De har fået forudbetalingen fra russerne - og betalt bestikkelsen som sig hør og bør..... men til hvem?
Når den handel skal gå tilbage, så skal man have fat i bestikkelsespenge også! Her er vi formentlig i den fase, hvor en epidemi af hukommelsessvigt har grebet om sig. Som sagen står, kan man i første omgang henvise Putin til Medvedev mhp. en nærmere forklaring - som Putin med garanti allerede kender. Alternativt kan man prøve at finde pengene i banksystemerne - hvilket man formentlig arbejder voldsomt på.
Jeg tror, at vi her taler om, at de 0,6 mia. USD - som formentlig ligger på adskillige forskellige bankkonti og under en flot buket af navne - vil blive beslagt og betalt tilbage til Rusland sammen med de 1,2 mia. USD fra Canada.
I sidste ende tror jeg ikke Putin har noget valg, for Rusland har store problemer med finde USD at understøtte rublen med. Det næste er så, at dem, der finder deres bankkonti væsentligt slankede, meget hurtigt kan ændre opfattelse af hvor egnet Putin er til at lede Rusland. Det er en effekt som hverken USA eller EU kan indvende noget imod.
Her er så ydermere den detalje, at alternativet til Putin nok er Medvedev, der ingenlunde er underholdt ved tanken om, at skulle tilbagebetale de penge, han ærligt og uredeligt har stjålet.
Sidst rettet af Thomas Fre Maj 02, 2014 5:58 am, rettet i alt 2 gange
Thomas- Antal indlæg : 34594
Join date : 27/10/08
Problemet med prissætning af det skrammel
er, at Cock var bygget til SS-20 missilet på seksakslet køretøj, hvor man havde meget sjov ud af Nato's dobbeltbeslutning.
Køretøjet vejer lige så meget som missilet. Det kan da godt være, at man ikke kan finde det, fordi det flyver rundt hele tiden i en beredskabssituation; men lad os sige det sådan: Det er ikke gratis!
Det sidste var nok årsagen til at Gorbatjev og Reagan kunne blive enige om at skrotte skidtet - de havde begge set deres ministerielle omkostningopstilling - og talt nullerne! Nogle gange er militærstrategi til at finde ud af uden specialkursus.
Der blev dengang bygget 68 stykker af dem - vel svarende til 10 regimenter. Der er et enkelt tilbage. Candid er der bygget masser af: 850+ og de dækker den dag i dag behovet for tung lufttransport - også i Nato.
Condor er bygget alene til transport af SS-25 missilet på køretøj. Der er bygget 48 af dem svarende til 6 regimenter á 7 stk. Det russiske flyvevåben har 2 regimenter tilbage og plan om 1 til. Derfor er de 7 i Ukraine interessante - også for USA at få fingre i. Reelt er det svært at finde noget at bruge dem til. Den kunne være interessant til transport af tungt/medium panser; men problemet med tungt panser er at holde dem forsynet.
Det jeg så ikke kan gennemskue er: Når 10 regimenter Cock - m. missiler kunne ruinere Sovjet - hvordan ser 3 regimenter Condor ud. De fly kan næppe bygges igen - og begrundelse for, hvorfor man skulle gøre det savnes.
Politisk er øvelsen at påpege væsentlige besparelser for Putin. Det vil så betyde enden på Rusland som atomar supermagt - hvilket nok også er hensigten - fra USA's side.
Køretøjet vejer lige så meget som missilet. Det kan da godt være, at man ikke kan finde det, fordi det flyver rundt hele tiden i en beredskabssituation; men lad os sige det sådan: Det er ikke gratis!
Det sidste var nok årsagen til at Gorbatjev og Reagan kunne blive enige om at skrotte skidtet - de havde begge set deres ministerielle omkostningopstilling - og talt nullerne! Nogle gange er militærstrategi til at finde ud af uden specialkursus.
Der blev dengang bygget 68 stykker af dem - vel svarende til 10 regimenter. Der er et enkelt tilbage. Candid er der bygget masser af: 850+ og de dækker den dag i dag behovet for tung lufttransport - også i Nato.
Condor er bygget alene til transport af SS-25 missilet på køretøj. Der er bygget 48 af dem svarende til 6 regimenter á 7 stk. Det russiske flyvevåben har 2 regimenter tilbage og plan om 1 til. Derfor er de 7 i Ukraine interessante - også for USA at få fingre i. Reelt er det svært at finde noget at bruge dem til. Den kunne være interessant til transport af tungt/medium panser; men problemet med tungt panser er at holde dem forsynet.
Det jeg så ikke kan gennemskue er: Når 10 regimenter Cock - m. missiler kunne ruinere Sovjet - hvordan ser 3 regimenter Condor ud. De fly kan næppe bygges igen - og begrundelse for, hvorfor man skulle gøre det savnes.
Politisk er øvelsen at påpege væsentlige besparelser for Putin. Det vil så betyde enden på Rusland som atomar supermagt - hvilket nok også er hensigten - fra USA's side.
Thomas- Antal indlæg : 34594
Join date : 27/10/08
Sv: IMF bevilger kredit til Ukraine.
Belåningsgrundlaget fremskaffes.
Der er som sådan tale om en tilbageføring af huggede penge. IMF vil således kunne belåne de indefrosne midler og det er næppe tilfældigt:
Den schweiziske præsident skal lige have kontoudtogene med sig, så midlerne kan indefryses og belånes.
Der er som sådan tale om en tilbageføring af huggede penge. IMF vil således kunne belåne de indefrosne midler og det er næppe tilfældigt:
Manche Mitgliedstaaten setzen offenbar große Hoffnungen auf die Schweizer Vermittlungsbemühungen im Rahmen der Organisation für Sicherheit und Zusammenarbeit in Europa (OSZE). Der Schweizer Bundespräsident Didier Burkhalter wird zu der Sitzung erwartet.
Den schweiziske præsident skal lige have kontoudtogene med sig, så midlerne kan indefryses og belånes.
Thomas- Antal indlæg : 34594
Join date : 27/10/08
Lignende emner
» Ukraine: Hvad sker der?
» Moody's: Udfasning af et-årige CDO'ere er kredit-positivt
» BRF Kredit
» BRF Kredit i nye krumspring
» Nationalbanken købte aktier i DLR Kredit til overpris
» Moody's: Udfasning af et-årige CDO'ere er kredit-positivt
» BRF Kredit
» BRF Kredit i nye krumspring
» Nationalbanken købte aktier i DLR Kredit til overpris
Side 1 af 1
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum