Nu har kridterne fået angstens sved på panden!
4 deltagere
Side 1 af 1
Nu har kridterne fået angstens sved på panden!
3% fast annuitet i kurs 98.
Det har jo ikke en skid med det at gøre!
Nej, sagen er den, at investorerne - forståelig nok - ikke vil røre ved flexlortet. Derfor må kridterne og deres banker selv finansiere - og det er dyrt!
Danske Bank har jo lånt pengene i Nationalbanken til en meget lav rente; men det har til gengæld kostet Danske Bank deres bedste erhvervsudlån fordi de er blevet til erhvervsobligationer. Det er altså ikke smart at låne penge ud til 1%, hvis det koster udlån, der - med mindst samme sikkerhed - giver 6-7%.
ISS fandt jo ud af, at det var billigere at sælge nye aktier, så man kunne slippe for at låne penge i bankerne til 8-9%.
Nordea kører på en lidt anden måde, hvor de låner i Nationalbanken, der låner ud til Riksbanken, der låner ud til Nordea Sverrig, der låner ud til Nordea Danmark. Her går Nationalbanken og Riksbanken naturligvis med alle mulige seler og livremme - og det er ikke gratis.
Løsningen ligger jo lige for - og har gjort det hele tiden: Få konverteret det flexlort, der kan konverteres til fast forrentede annuiteter, dem er der aldrig nogen investor, der har sagt snavs til. Så slipper bankerne for at låne sig selv penge. Det er jo ikke fordi investorerne jubler over at skulle betale for at låne Nationalbanken penge.
Nu har man så svindlet ejendomsværdier op i København, så der tilsyneladende er dækning for realkreditlånet - det er der så ikke, hvis virkeligheden skulle indtræffe. Man glemmer jo det banklån, der ligger oven over realkreditlånet. Det tab kan bankerne få lov til at bære - bare pensionskasserne får renter og afdrag på deres obligationer.
Argumentet om, at flextumperne betaler det dyyyyyyre banklån ned først: Det kommer ikke til at holde!
Sagen er, at de naturligvis betaler det billige realkredit lån ned og bankerne hænger på de dyyyyyyyre banklån, som hverken bliver afdraget eller forrentet.
At ejendomspriserne så vil falde alligevel - det har sådan set ikke noget med det smør at gøre. Flextumper hverken kan eller vil betale renter endsige afdrag: Det er investorerne da ligeglade med, de vil bare have deres renter og afdrag - om det er flextumpen eller bankidioten, der betaler - investorerne er sgu da ligeglade.
Men spørgsmålet er, hvor lang tid boligejerne får til at udnytte de ekstremt lave renter. Der kan hurtigt ske en vending, advarer obligationsanalytiker i Nordea, Niels Christensen.
"Den negative stemning på aktiemarkederne vil fastholde et nedadgående pres på renterne på kort sigt, men fortsætter de gode takter i den amerikanske økonomi varer det ikke længe, inden renterne atter kommer til at stige," lyder vurderingen fra Niels Christensen.
Det har jo ikke en skid med det at gøre!
Nej, sagen er den, at investorerne - forståelig nok - ikke vil røre ved flexlortet. Derfor må kridterne og deres banker selv finansiere - og det er dyrt!
Danske Bank har jo lånt pengene i Nationalbanken til en meget lav rente; men det har til gengæld kostet Danske Bank deres bedste erhvervsudlån fordi de er blevet til erhvervsobligationer. Det er altså ikke smart at låne penge ud til 1%, hvis det koster udlån, der - med mindst samme sikkerhed - giver 6-7%.
ISS fandt jo ud af, at det var billigere at sælge nye aktier, så man kunne slippe for at låne penge i bankerne til 8-9%.
Nordea kører på en lidt anden måde, hvor de låner i Nationalbanken, der låner ud til Riksbanken, der låner ud til Nordea Sverrig, der låner ud til Nordea Danmark. Her går Nationalbanken og Riksbanken naturligvis med alle mulige seler og livremme - og det er ikke gratis.
Løsningen ligger jo lige for - og har gjort det hele tiden: Få konverteret det flexlort, der kan konverteres til fast forrentede annuiteter, dem er der aldrig nogen investor, der har sagt snavs til. Så slipper bankerne for at låne sig selv penge. Det er jo ikke fordi investorerne jubler over at skulle betale for at låne Nationalbanken penge.
Nu har man så svindlet ejendomsværdier op i København, så der tilsyneladende er dækning for realkreditlånet - det er der så ikke, hvis virkeligheden skulle indtræffe. Man glemmer jo det banklån, der ligger oven over realkreditlånet. Det tab kan bankerne få lov til at bære - bare pensionskasserne får renter og afdrag på deres obligationer.
Argumentet om, at flextumperne betaler det dyyyyyyre banklån ned først: Det kommer ikke til at holde!
Sagen er, at de naturligvis betaler det billige realkredit lån ned og bankerne hænger på de dyyyyyyyre banklån, som hverken bliver afdraget eller forrentet.
At ejendomspriserne så vil falde alligevel - det har sådan set ikke noget med det smør at gøre. Flextumper hverken kan eller vil betale renter endsige afdrag: Det er investorerne da ligeglade med, de vil bare have deres renter og afdrag - om det er flextumpen eller bankidioten, der betaler - investorerne er sgu da ligeglade.
Thomas- Antal indlæg : 34594
Sv: Nu har kridterne fået angstens sved på panden!
Hvad med nogle beviser for dine løgnhistorier? Hvis vi var interesseret i at læse fiktion kunne vi bare låne en bog på bibliotektet.
Den der røverhistorie med at danske bank aldrig mere kom til at betale dividende den holdt heller ikke. Alt dit fis er blot en bitter mands luftkasteller!
Den der røverhistorie med at danske bank aldrig mere kom til at betale dividende den holdt heller ikke. Alt dit fis er blot en bitter mands luftkasteller!
Pluto- Antal indlæg : 398
Pluto skrev:Hvad med nogle beviser for dine løgnhistorier? Hvis vi var interesseret i at læse fiktion kunne vi bare låne en bog på bibliotektet.
Hvad med nogle beviser for din evige boligtrappe røverhistorier fra boligdebatten ?
klogeaage 35- Antal indlæg : 2556
Geografisk sted : Fyn
Nu vil jeg ikke gøre mig til dommer over hvad der er korrekt eller forkert i denne sag, men faktum er vel at vi potentielt står overfor at F1 lånene bliver ratet lavt, hvorved en stor del af de nuværende investorer tvinges til at handler anderledes - så en ny gruppe investorer skal ind og dække dette hul (hvis ikke renten skal eksplodere* indtil endnu andre ikke kan holde fingrene væk).
http://m.b.dk/politiko/konservativ-kritik-regeringen-svigter-boligejere
Hvis den lave faste rente kan få nogle væk fra F1 af sig selv, er behovet for denne nye gruppe investorer vel det lavere.
*max 5 point pr år forstås i henhold til gældende lov
http://m.b.dk/politiko/konservativ-kritik-regeringen-svigter-boligejere
Hvis den lave faste rente kan få nogle væk fra F1 af sig selv, er behovet for denne nye gruppe investorer vel det lavere.
*max 5 point pr år forstås i henhold til gældende lov
Sidst rettet af Merkur Tors Apr 17, 2014 7:00 pm, rettet i alt 2 gange
Merkur- Antal indlæg : 330
klogeaage 35 skrev:Pluto skrev:Hvad med nogle beviser for dine løgnhistorier? Hvis vi var interesseret i at læse fiktion kunne vi bare låne en bog på bibliotektet.
Hvad med nogle beviser for din evige boligtrappe røverhistorier fra boligdebatten ?
Selvfølgelig betaler Danske Bank da ikke dividende! Det "udbytte" der er udbetalt er alene renteomkostninger til de lån, som Danske Bank har ydet til stråmændene for at opkøbe Danske Banks aktier for de penge som Danske Bank har lånt dem. Længere er den ikke!
Thomas- Antal indlæg : 34594
klogeaage 35 skrev:Pluto skrev:Hvad med nogle beviser for dine løgnhistorier? Hvis vi var interesseret i at læse fiktion kunne vi bare låne en bog på bibliotektet.
Jeg har ikke argumenteret for nogen boligtrappe historie. Det et vidst en stråmand du prøver at kaste ind her.
Thomas skrev:klogeaage 35 skrev:Pluto skrev:Hvad med nogle beviser for dine løgnhistorier? Hvis vi var interesseret i at læse fiktion kunne vi bare låne en bog på bibliotektet.
Selvfølgelig betaler Danske Bank da ikke dividende! Det "udbytte" der er udbetalt er alene renteomkostninger til de lån, som Danske Bank har ydet til stråmændene for at opkøbe Danske Banks aktier for de penge som Danske Bank har lånt dem. Længere er den ikke!
Sikke noget sludder. Det grænser efterhånden til sindsygt det du lukker ud. Og vil du ikke være venlig at begynde at dokumentere dine vanvittige påstande med nogle fakta? Eller prøve du at forhandle forummet til en alternativ udgave af se&hør? Er du slet ikke interesseret i en seriøs debat?
Thomas =
Pluto skrev:klogeaage 35 skrev:Pluto skrev:Hvad med nogle beviser for dine løgnhistorier? Hvis vi var interesseret i at læse fiktion kunne vi bare låne en bog på bibliotektet.
Jeg har ikke argumenteret for nogen boligtrappe historie. Det et vidst en stråmand du prøver at kaste ind her.
Jeg er helt klar over at I er flere der skriver i samme nick,så du har sikkert ret i at du aldrig har argumenteret for nogen boligtrappe,var du så en af dem i nicket ,der prøvede at prakke en skimmelbefængt nedlagt landbrugsejendom til hende den psykisk syge "Hestemor"???
klogeaage 35 skrev:Pluto skrev:klogeaage 35 skrev:Pluto skrev:Hvad med nogle beviser for dine løgnhistorier? Hvis vi var interesseret i at læse fiktion kunne vi bare låne en bog på bibliotektet.
Jeg er helt klar over at I er flere der skriver i samme nick,så du har sikkert ret i at du aldrig har argumenteret for nogen boligtrappe,var du så en af dem i nicket ,der prøvede at prakke en skimmelbefængt nedlagt landbrugsejendom til hende den psykisk syge "Hestemor"???
Hvad betydet det at være flere det skriver i samme nick? At man deler sit password med andre? Og nej, jeg gør det ikke i ejendomshandel. Jeg prøver faktisk slet ikke at overbevise nogen om at de skal købe noget.
Pluto skrev:klogeaage 35 skrev:Pluto skrev:klogeaage 35 skrev:Pluto skrev:Hvad med nogle beviser for dine løgnhistorier? Hvis vi var interesseret i at læse fiktion kunne vi bare låne en bog på bibliotektet.
Hvad betydet det at være flere det skriver i samme nick? At man deler sit password med andre? Og nej, jeg gør det ikke i ejendomshandel. Jeg prøver faktisk slet ikke at overbevise nogen om at de skal købe noget.
Jamen jeg tror dig da helt sikkert,og det er så hellere ikke dig der svarede her : https://oekonomidebatten.danskforum.net/t5244p15-man-kan-konvertere-til-flexlan-men-ikke-fra-flexlan#40748
Igen smider du et stråmandsargument. Jeres (dig, merkur, cirb osv) motivation for at fokusere på det negative i dansk økonomi og finans er tydeligvis et håb om faldende boligpriser. Muligvis dels fordi i selv håber at købe noget eller muligvis fordi i ikke kan klare de kæmpe friværdier folk specielt i storkøbenhavn har fået foræret.
Men ingensteder skriver jeg at jeg tror det er en god ide I køber en bolig. En bolig skal slet ikke ses som et investeringsobjekt.
Men ingensteder skriver jeg at jeg tror det er en god ide I køber en bolig. En bolig skal slet ikke ses som et investeringsobjekt.
Pluto skrev:Igen smider du et stråmandsargument. Jeres (dig, merkur, cirb osv) motivation for at fokusere på det negative i dansk økonomi og finans er tydeligvis et håb om faldende boligpriser. Muligvis dels fordi i selv håber at købe noget eller muligvis fordi i ikke kan klare de kæmpe friværdier folk specielt i storkøbenhavn har fået foræret.
Venligst udlad at tillægge mine skriverier herinde nogle skjulte motiver. Hvis jeg skulle ytre en holdning eller tolkning af en sag, så argumenter imod denne med saglig fakta, og undlad denne fortsatte personfnidder til alles bedste. På forhånd tak!
Merkur- Antal indlæg : 330
Pluto skrev:Igen smider du et stråmandsargument. Jeres (dig, merkur, cirb osv) motivation for at fokusere på det negative i dansk økonomi og finans er tydeligvis et håb om faldende boligpriser. Muligvis dels fordi i selv håber at købe noget eller muligvis fordi i ikke kan klare de kæmpe friværdier folk specielt i storkøbenhavn har fået foræret.
Men ingensteder skriver jeg at jeg tror det er en god ide I køber en bolig. En bolig skal slet ikke ses som et investeringsobjekt .
Så kom den modne af skribenterne på fællesnicket ind , det ses ved mit optrukne sort , som sjovt nok til forveksling ligner thsv s comments på BD . hvorfor skriver du ikke kun/bare i dit første nick :24/10/08 Lør nov 15, 2008 4:07 pm eller Rødoverdreng
Korrekt at dit nick IKKE har prakket boliger på ansvarsløse de sidste år ,men dengang dit nick havde travlt med at forherlige ethvert matrikel nummer i hele kongeriget ,var den onde hulende mig også patetisk .
Hvem glemmer nogensinde Hestemor , psykisk syg , som du prøvede at overtale til at erhverve en nedlagt rotterede på Lolland,som skulle købes for hendes invalide pension.
Og din latterlige overbærende ,nedladende indlæg med belæringer af mine "fejl"observationer med lavlønnede ,der fik grønt lys af bankerne for køb af bolig til 2.5-2.8 mill.
Det viste sig ,at du var/er , fuld af løgn og ikke skyer nogle midler, for at holde din gage høj nok ,for ikke at blive tippet ud af din insolvensbolig ,en dag går det op for dig hvilket ulækkert job du har.
Ps:
Skån os nu for det bavl med at vi mangler noget herinde ,for mit vedkommende skylder jeg intet ,siger og skriver 0 i villa,sommerhus og nyere bil,.
Vi herinde ,er bare så træææææt af alle de løgnehistorier der blev/bliver smidt os i hovedet fra dig og dine kumpaner bank/bolig møglerne med spytslikkende medier hængende i ræven på jer.
Jøsses en gang paranoid delusion. Nu forstår jeg hvorfor andre omtaler dig som Tosseaage. Og her troede jeg det var Thomas der levede i et fantasi univers. Det var dog alligevel den værste gang vrøvl jeg nogensinde har fået kastet i hovedet.
Pluto skrev:Jøsses en gang paranoid delusion. Nu forstår jeg hvorfor andre omtaler dig som Tosseaage. Og her troede jeg det var Thomas der levede i et fantasi univers. Det var dog alligevel den værste gang vrøvl jeg nogensinde har fået kastet i hovedet.
Du forveksles åbenbart med nogle naive og dybt usympatiske mæglertyper, der tidligere huserede her og på Boligdebatten? Typer, som med et smil ville sælge deres egen bedstemor, for at redde sig ud af egne fadæser.
Uden tvivl uretfærdigt.
/BF
Gæst- Gæst
Lignende emner
» Nu skider kridterne grise!
» Det forstår jeg ikke kridterne kan holde til
» Kina i dybe problemer.
» Nationalbanken løber panden mod markedet
» Nu brænder det på i Kridterne!
» Det forstår jeg ikke kridterne kan holde til
» Kina i dybe problemer.
» Nationalbanken løber panden mod markedet