Nu kommer krisen til Norge.
2 deltagere
Side 1 af 1
Nu kommer krisen til Norge.
Med de obligatoriske fem års forsinkelse.
Nu kommer regningen for at smide bankerne ud.
Det bliver dyrt for Norge; men så sandelig mest for Nordea og til dels Danske Bank. Her VIL tabene skulle tages af bankerne, fordi Norge ikke har så forfærdelig meget at bytte med.
Nu kommer regningen for at smide bankerne ud.
Det bliver dyrt for Norge; men så sandelig mest for Nordea og til dels Danske Bank. Her VIL tabene skulle tages af bankerne, fordi Norge ikke har så forfærdelig meget at bytte med.
Thomas- Antal indlæg : 34594
Sv: Nu kommer krisen til Norge.
Det var så også på tide, jeg har haft Xact Bear OBX siden maj måned og den har bevæget sig sidelæns med et lille fald.
Jeg fatter ikke at valutaen kan falde konstant i 6 måneder, samtidigt med at deres aktiemarked stiger modsat.
Nuvel det kan give et drøn, når investorerne vil ud alle sammen på en gang.
Jeg fatter ikke at valutaen kan falde konstant i 6 måneder, samtidigt med at deres aktiemarked stiger modsat.
francoVona- Antal indlæg : 44
Sv: Nu kommer krisen til Norge.
Det er ikke investorerne, der vil ud - ikke medmindre, man kalder bankerne for investorer.francoVona skrev:Det var så også på tide, jeg har haft Xact Bear OBX siden maj måned og den har bevæget sig sidelæns med et lille fald.
Hvis f.eks. SEK står i 80 DKK/100 SEK, så står den også i 125 SEK/ 100 DKK. Står den i 90 DKK/100 SEK eller 111 SEK/ 100 DKK. Dvs. er ens valuta stigende, så kan det ikke betale sig at trække investeringen ud. Nordea og Danske Bank, kan med andre ord kun trække penge ud af Norge med tab. Det er præcis derfor SEK står så forholdsvis højt.
Når så banken mister sin kreditværdighed fordi ingen tror på, at den ikke er insolvent, så bliver den nød til at skyde penge ind i de udenlandske datterbanker.
Den egentlige historie er, at Danske Bank og Nordea skal tvinges til at tage tab. Den officielle rente betyder ingenting, som Danske Bank fandt ud af, fordi de lån, som banken lægger til sikkerhed - de bliver refinansieret.
Tror Du ikke at Nordea har tabt penge på både Vattenfall, SAS og nu skibsfinansiering? Skal vi gætte på jo?
Det er helt lissom når Danske Bank trækker sig ud af Irland - det er mildest talt dyrt, for så kommer alle ligene i skovsøen op til overfladen.
Det sjove er, at den nationale bankinspektion kan bare underkende bankens udlånsbog. Derfor kommer banken i klemme ved en bankinspektion, der går mere hårdhændet til værks.
Thomas- Antal indlæg : 34594
Lignende emner
» El Condor pasa!
» Håndværksrådet: Krisen er permanent
» Krisen høvler af din boliggæld.
» Krisen er ovre.
» Krisen vender? Mon dog?
» Håndværksrådet: Krisen er permanent
» Krisen høvler af din boliggæld.
» Krisen er ovre.
» Krisen vender? Mon dog?
Side 1 af 1