Økonomidebatten.dk
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.

Endnu en trofast kunde i Sydbank.

Go down

Endnu en trofast kunde i Sydbank. Empty Endnu en trofast kunde i Sydbank.

Indlæg af Thomas Ons Jul 03, 2013 10:22 am

Indstøbt i væggen.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34594

Tilbage til toppen Go down

Endnu en trofast kunde i Sydbank. Empty Sydbanks schweiziske afdeling og skattesvig.

Indlæg af Thomas Ons Nov 06, 2013 2:38 pm

Ja, selvfølgelig det er vores speciale.

"I stedet for at vi oprettede en konto i dit navn i udlandet, så ville det være nemt selvfølgelig at spore for de danske skattemyndigheder eller de franske skattemyndigheder, eller hvem det var, der skulle have en interesse i at vide, om der var nogle midler, så derfor pakkede man pengene ind via nogle selskaber," siger hun til TV Avisen.
Jeg havde observeret, at Sydbank stak af fra Schweiz så hurtigt, at man ikke kunne se røven for bare skosåler.
Sydbank i 2011 valgte at lukke sin forretning i Schweiz.
"Valgte"??? De blev sgu pålagt det, ellers ville fars helt store hammer falde! Men det forklarer ikke, hvorfor myndighederne "valgte" ikke at bure den små Frösig inde?
At man holder op med at begå forbrydelser fritager ikke for straf for begåede forbrydelser; men navnlig fritager det ikke for ansvar: Der er ikke tale om "frivillig tilbagetræden". Der foreligger nemlig en officiel påmindelse.

"Sydbank-koncernen blev samtidig opmærksom på de muligheder, kunderne havde for omgåelse af regler i forbindelse med bankdrift ud af Schweiz - eksempelvis vedrørende skattemæssige forhold", står der i mailen ifølge DR.
I sin tid hæftede jeg mig noget ved Bernsteins bemærkning om, at Tønder Bank sagen havde fået en opmærksom "ude af proportion".
Her kunne jeg ikke være enig - og er det fortsat ikke - i at bedrageri i en bank som myndighederne indgår aftale med er uvæsentlig.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34594

Tilbage til toppen Go down

Tilbage til toppen

- Lignende emner

Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum