Endnu en trofast kunde i Sydbank.
Side 1 af 1
Sydbanks schweiziske afdeling og skattesvig.
Ja, selvfølgelig det er vores speciale.
At man holder op med at begå forbrydelser fritager ikke for straf for begåede forbrydelser; men navnlig fritager det ikke for ansvar: Der er ikke tale om "frivillig tilbagetræden". Der foreligger nemlig en officiel påmindelse.
Her kunne jeg ikke være enig - og er det fortsat ikke - i at bedrageri i en bank som myndighederne indgår aftale med er uvæsentlig.
Jeg havde observeret, at Sydbank stak af fra Schweiz så hurtigt, at man ikke kunne se røven for bare skosåler."I stedet for at vi oprettede en konto i dit navn i udlandet, så ville det være nemt selvfølgelig at spore for de danske skattemyndigheder eller de franske skattemyndigheder, eller hvem det var, der skulle have en interesse i at vide, om der var nogle midler, så derfor pakkede man pengene ind via nogle selskaber," siger hun til TV Avisen.
"Valgte"??? De blev sgu pålagt det, ellers ville fars helt store hammer falde! Men det forklarer ikke, hvorfor myndighederne "valgte" ikke at bure den små Frösig inde?Sydbank i 2011 valgte at lukke sin forretning i Schweiz.
At man holder op med at begå forbrydelser fritager ikke for straf for begåede forbrydelser; men navnlig fritager det ikke for ansvar: Der er ikke tale om "frivillig tilbagetræden". Der foreligger nemlig en officiel påmindelse.
I sin tid hæftede jeg mig noget ved Bernsteins bemærkning om, at Tønder Bank sagen havde fået en opmærksom "ude af proportion"."Sydbank-koncernen blev samtidig opmærksom på de muligheder, kunderne havde for omgåelse af regler i forbindelse med bankdrift ud af Schweiz - eksempelvis vedrørende skattemæssige forhold", står der i mailen ifølge DR.
Her kunne jeg ikke være enig - og er det fortsat ikke - i at bedrageri i en bank som myndighederne indgår aftale med er uvæsentlig.
Thomas- Antal indlæg : 34594
Lignende emner
» Kina er terminalt på røven.
» DAB begærer kunde konkurs.
» Danske Bank under afvikling
» Ukendt kunde hævede 4 mia. GBP
» Danske Bank om stor hvidvasksag: Tiden vil vise, om der kommer flere sigtelser
» DAB begærer kunde konkurs.
» Danske Bank under afvikling
» Ukendt kunde hævede 4 mia. GBP
» Danske Bank om stor hvidvasksag: Tiden vil vise, om der kommer flere sigtelser
Side 1 af 1
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum