STORE ORGANISATIONER
2 deltagere
Side 1 af 1
Sv: STORE ORGANISATIONER
hvis I ikke kan se hele tegningen, så må I fantasere jer til, hvad lederne siger.
I kan også sætte formindskelsen til 75 %, så bliver det hele åbenbaret.
Nu siger I: Men al det der VED vi jo godt.
Hold nu kæft og hør efter: Nu skal vi bare lige have inddelt os i grupper.......................................
Hver af jer skal vælge at arbejde for en af de på tegningen viste ledere , og så skulle vi have rigeligt materiale nok til at diskutere her på økonomidebatten de næste 5 år.
Nu tænker I nok. Bare vi havde BIGDATA til at fortælle os løsningen
Jamen kæreste venner. DSB har jo arbejdet med BIGDATA i masser af år. Alle de papirer I ser på bordet og (de kasserede på gulvet) er rapporterne der nu er indkommet efter en tur i tumbleren i BIGDATACOMPUTEREN:
I kan også sætte formindskelsen til 75 %, så bliver det hele åbenbaret.
Nu siger I: Men al det der VED vi jo godt.
Hold nu kæft og hør efter: Nu skal vi bare lige have inddelt os i grupper.......................................
Hver af jer skal vælge at arbejde for en af de på tegningen viste ledere , og så skulle vi have rigeligt materiale nok til at diskutere her på økonomidebatten de næste 5 år.
Nu tænker I nok. Bare vi havde BIGDATA til at fortælle os løsningen
Jamen kæreste venner. DSB har jo arbejdet med BIGDATA i masser af år. Alle de papirer I ser på bordet og (de kasserede på gulvet) er rapporterne der nu er indkommet efter en tur i tumbleren i BIGDATACOMPUTEREN:
Sidst rettet af doctor Ons Jun 19, 2013 4:21 pm, rettet i alt 2 gange (Reason for editing : Jeg skulle lige være helt sikker på at I forstår pointen. "STORT ER NOGET LORT" (Gorrion citat))
doctor- Antal indlæg : 1673
Join date : 05/08/11
Sv: STORE ORGANISATIONER
Og dem der nægter tre gange (jeg håber du hører efter Gorrion) bliver straffet sådan her.:
doctor- Antal indlæg : 1673
Join date : 05/08/11
Demokrati
Personer med to XX kromosomer kan selvfølgelig være med, indtil antallet overstiger 30 %.
Sidst rettet af doctor Ons Jun 19, 2013 4:46 pm, rettet 1 gang
doctor- Antal indlæg : 1673
Join date : 05/08/11
BOB BOB BOB
Nu er der jo så lige det der med ophavsretten både til tegninger og DATA. Det er fra Berlingske Tidende: Til stregen
http://www.b.dk/satiren/til-stregen#slide-1
Desværre kom tegnerens navn ikke med:
Det øverste er som det fremgår Hage 2013 http://hage.dk/
og det nederste er "Bob 2013"
http://www.b.dk/satiren/til-stregen#slide-1
Desværre kom tegnerens navn ikke med:
Det øverste er som det fremgår Hage 2013 http://hage.dk/
og det nederste er "Bob 2013"
doctor- Antal indlæg : 1673
Join date : 05/08/11
Sv: STORE ORGANISATIONER
Et helt genialt ord; "Burotage"
Men Doc, det har jo intet at gøre med "Bigdata", det der har at køre med kronisk ineffektive organisationer, gerne i statsligt regi, der ville have gået konkurs år tilbage, havde de fungeret på markedsvilkår.
Banedanmark og DSB er jo enestående eksempler, helt på linje med aktiveringsindsats og erhvervs og vækst ministeriet, på den kræftsvulst der spreder sig agressivt i vores land: Institutioner der i ordets værste betydning "hviler i sig selv", for ikke at sige eksisterer i et parallelt univers, hvor man for skatteydernes penge kan leve et godt liv og bilde sig selv ind at man er iihh så dygtig og vigtig. I virkeligheden sløser man rundt med skatteydernes penge og samfundets ressourcer og gøre mere skade end gavn.
DSB kan ikke engang finde ud af at købe noget så simpelt og velafprøvet som toge, der tillige er gårsdagens (for ikke at sige 30 år gammel) teknologi, uden dels at blive taget grundigt ved næsen, dels bestille det helt forkerte. Det er selvfølgelig skatteyderne og TVANGS-kunderne der betaler den regning - Det samtidigt med at lønningsniveauet for lederne ligger 20% over genemsnittet og en ufaglærd stewardesse aflønnes i en lønramme af ca. 400k om året, hvilket er det dobbelte af hvad de burde få.
Banedanmark, som ingen rigtig ved hvad er til for (et eller andet med jernbaneskinner?) kan jo bedst beskrives ved at man helt uden problemer kunne financiere erstatningsbroen for storstrømmen, ved "organisatoriske besparelser" (4 milliarder, over en årrække) Skal vi lige holde vejret - ...... - Over samme årrække ville denne samfundsnasser altså have kostet hver arbejdende borger i dette land et par tusinde kroner i frås og inkompetence!.
DSB og Banedanmark er for Danmark, hvad galhvepsen er for sit offer: En snylter.
Problemerne i velfærdsstaten har nået et omfang hvor flere (skatte)penge - stik mod hvad uduelige politikere altid tror - ikke kan løse problemerne. Det er kun kirugen og hans skalpel, der kan rede organismen fra denne svinsot.
Men Doc, det har jo intet at gøre med "Bigdata", det der har at køre med kronisk ineffektive organisationer, gerne i statsligt regi, der ville have gået konkurs år tilbage, havde de fungeret på markedsvilkår.
Banedanmark og DSB er jo enestående eksempler, helt på linje med aktiveringsindsats og erhvervs og vækst ministeriet, på den kræftsvulst der spreder sig agressivt i vores land: Institutioner der i ordets værste betydning "hviler i sig selv", for ikke at sige eksisterer i et parallelt univers, hvor man for skatteydernes penge kan leve et godt liv og bilde sig selv ind at man er iihh så dygtig og vigtig. I virkeligheden sløser man rundt med skatteydernes penge og samfundets ressourcer og gøre mere skade end gavn.
DSB kan ikke engang finde ud af at købe noget så simpelt og velafprøvet som toge, der tillige er gårsdagens (for ikke at sige 30 år gammel) teknologi, uden dels at blive taget grundigt ved næsen, dels bestille det helt forkerte. Det er selvfølgelig skatteyderne og TVANGS-kunderne der betaler den regning - Det samtidigt med at lønningsniveauet for lederne ligger 20% over genemsnittet og en ufaglærd stewardesse aflønnes i en lønramme af ca. 400k om året, hvilket er det dobbelte af hvad de burde få.
Banedanmark, som ingen rigtig ved hvad er til for (et eller andet med jernbaneskinner?) kan jo bedst beskrives ved at man helt uden problemer kunne financiere erstatningsbroen for storstrømmen, ved "organisatoriske besparelser" (4 milliarder, over en årrække) Skal vi lige holde vejret - ...... - Over samme årrække ville denne samfundsnasser altså have kostet hver arbejdende borger i dette land et par tusinde kroner i frås og inkompetence!.
DSB og Banedanmark er for Danmark, hvad galhvepsen er for sit offer: En snylter.
Problemerne i velfærdsstaten har nået et omfang hvor flere (skatte)penge - stik mod hvad uduelige politikere altid tror - ikke kan løse problemerne. Det er kun kirugen og hans skalpel, der kan rede organismen fra denne svinsot.
_________________
Førhen havde kirken det største hus i byen, nu har banken det største hus i byen.
Jomsviking- Antal indlæg : 1771
Join date : 27/12/11
Sv: STORE ORGANISATIONER
Jeg ved fra god kilde, at et trafik selskab i Nordjylland, havde tilbudt at overtage al offentlig transport i nordjylland til noget i stil med halvdelen af hvad DSB med venner tager.
Forretningskonceptet var ganske simpelt: Man ville købe brugte toge, når disse gik mere i stykker end den lokale automekanikker kunne finde ud af, ville man smide dem ud og købe "nye" brugte toge. Rejsekort m.m. Selvfølgelig ikke! klippekort har jo virket upåklageligt ind til nu. Osv.
Havd er der så specielt ved danske jernbanearbejdere at DSB må udvikle særlige rangerlokomotiver - hvorfor kan man ikke bruge de samme som de bruger i tyskland? Hvrfor skal vi have egne specialfremstillede toge, hvorfor duer dem i udlandet ikke?
Hvorfor har man en infrastruktur der forudsætter at alt skal specialfremstilles, gerne i hånden, for at virke?
Hvorfor er man ikke forlængst blevet fyret og nedlagt som følge af himmelråbende inkompetence?
Forretningskonceptet var ganske simpelt: Man ville købe brugte toge, når disse gik mere i stykker end den lokale automekanikker kunne finde ud af, ville man smide dem ud og købe "nye" brugte toge. Rejsekort m.m. Selvfølgelig ikke! klippekort har jo virket upåklageligt ind til nu. Osv.
Havd er der så specielt ved danske jernbanearbejdere at DSB må udvikle særlige rangerlokomotiver - hvorfor kan man ikke bruge de samme som de bruger i tyskland? Hvrfor skal vi have egne specialfremstillede toge, hvorfor duer dem i udlandet ikke?
Hvorfor har man en infrastruktur der forudsætter at alt skal specialfremstilles, gerne i hånden, for at virke?
Hvorfor er man ikke forlængst blevet fyret og nedlagt som følge af himmelråbende inkompetence?
_________________
Førhen havde kirken det største hus i byen, nu har banken det største hus i byen.
Jomsviking- Antal indlæg : 1771
Join date : 27/12/11
Lignende emner
» Queen Elizabeth Class.
» Små og store banker.
» Grækenland - en udmærket gennemgang.
» USA, Kina og Rusland.
» Den store søvngænger
» Små og store banker.
» Grækenland - en udmærket gennemgang.
» USA, Kina og Rusland.
» Den store søvngænger
Side 1 af 1
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum