Handelsaftale med USA
Side 1 af 1
Handelsaftale med USA
JyllandsPosten
1) Der er tale om, at EU og USA er ved at være derhenne, at de vil fastslå, at der er tale om, at Vesten sætter dagsordenen - ikke PlingPlong eller hvad nu førsteidioten hedder for tiden. Man gider ikke finde sig i, at Kina spiller Europa og Amerika ud mod hinanden. Man vil ikke finde sig i, at Kina forsøger at lave monopoler på neodym eller hvad det nu kan være.
2) Nu er der en del dobbelt arbejde med godkendelser og lokale fedtspillerier, hvor nogen i "erhvervslivets hellige navn" forsøger at rage uberettigede fordele til sig - på begge sider af Atlanten. Det gider vi ikke. Det er jo f.eks. fuldstændig åndssvagt at Novo skal have godkendt sine præparater BÅDE i Sundhedsstyrelsen og Food and Drug Administration med alle mulige platte tilråb fra den billige langside. At Food and Drug så på et tidligt tidspunkt kan blive rodet ind i en kontrol af materiale mm. - og omvendt. Det er jo simpelt hen et spørgsmål om at undgå tekniske handelshindringer som Japan og Kina i vidt omfang har brugt til at holde udenlandsk konkurrence ude.
At franske postkort og lumre film så er undtaget - det lever vi nok med.
Jeg husker f.eks. at pumperne til en Amerikansk isbryder skulle være af titanium - jo det ville nok virke, men det er meget dyrt fordi titanium er så vanskeligt at arbejde i - og ganske overflødigt.
"Miljø-argumentet" om, at der var bly i bronzelegeringerne. Ja, og hva' så?
Hvordan i HELVEDE tror I at en isbryder VIRKER? Man tager og skubber en enorm klods bly op på isen, så isen går i stykker!
3) Udover flæskeeksporten, så vil de direkte virkninger for dansk erhvervsliv nok være til at overse; men de indirekte vil være betydelige! Som jeg husker det var 70% af salgsprisen på et nyt skib underleverancer. Den gamle forestilling om at skibsværftet var en underafdeling af stålværket er fuldstændig forældet.
Transport af selv tunge ting koster ikke noget i vore dage.
Jeg husker et APM skib, der skulle bygges i Kina, hvor vi skulle levere pumperne i en pakke. Det gjorde at dels fik vi nogle spanske pumper så man havde et fuldt sæt, dels skulle man rode med underleverandørerne af motorerne.
Hvis vi kommer ud over det pjat, så bliver der altså bedre og billigere sager.
1) Der er tale om, at EU og USA er ved at være derhenne, at de vil fastslå, at der er tale om, at Vesten sætter dagsordenen - ikke PlingPlong eller hvad nu førsteidioten hedder for tiden. Man gider ikke finde sig i, at Kina spiller Europa og Amerika ud mod hinanden. Man vil ikke finde sig i, at Kina forsøger at lave monopoler på neodym eller hvad det nu kan være.
2) Nu er der en del dobbelt arbejde med godkendelser og lokale fedtspillerier, hvor nogen i "erhvervslivets hellige navn" forsøger at rage uberettigede fordele til sig - på begge sider af Atlanten. Det gider vi ikke. Det er jo f.eks. fuldstændig åndssvagt at Novo skal have godkendt sine præparater BÅDE i Sundhedsstyrelsen og Food and Drug Administration med alle mulige platte tilråb fra den billige langside. At Food and Drug så på et tidligt tidspunkt kan blive rodet ind i en kontrol af materiale mm. - og omvendt. Det er jo simpelt hen et spørgsmål om at undgå tekniske handelshindringer som Japan og Kina i vidt omfang har brugt til at holde udenlandsk konkurrence ude.
At franske postkort og lumre film så er undtaget - det lever vi nok med.
Jeg husker f.eks. at pumperne til en Amerikansk isbryder skulle være af titanium - jo det ville nok virke, men det er meget dyrt fordi titanium er så vanskeligt at arbejde i - og ganske overflødigt.
"Miljø-argumentet" om, at der var bly i bronzelegeringerne. Ja, og hva' så?
Hvordan i HELVEDE tror I at en isbryder VIRKER? Man tager og skubber en enorm klods bly op på isen, så isen går i stykker!
3) Udover flæskeeksporten, så vil de direkte virkninger for dansk erhvervsliv nok være til at overse; men de indirekte vil være betydelige! Som jeg husker det var 70% af salgsprisen på et nyt skib underleverancer. Den gamle forestilling om at skibsværftet var en underafdeling af stålværket er fuldstændig forældet.
Transport af selv tunge ting koster ikke noget i vore dage.
Jeg husker et APM skib, der skulle bygges i Kina, hvor vi skulle levere pumperne i en pakke. Det gjorde at dels fik vi nogle spanske pumper så man havde et fuldt sæt, dels skulle man rode med underleverandørerne af motorerne.
Hvis vi kommer ud over det pjat, så bliver der altså bedre og billigere sager.
Thomas- Antal indlæg : 34594
Join date : 27/10/08
Side 1 af 1
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum