Hemmeligt selskab stråmand for FIH ... andre har også gjort det
5 deltagere
Side 1 af 1
Hemmeligt selskab stråmand for FIH ... andre har også gjort det
http://www.business.dk/finans/hemmeligt-selskab-straamand-for-fih
... andre gør det også ...
Storbanken FIH finansierede i al hemmelighed et anonymt selskab, der købte bankens nødlidende ejendomme op på tvangsauktioner for at reducere bankens tab ...
Men den slags parkeringshandler af svækkede ejendomme har været brugt af andre nødlidende banker, og reglerne er præget af gråzoner, lyder det fra Lars Holm, aktieanalytiker fra Danske Markets.
»Det er ikke noget, banker normalt gør – heldigvis – for det er jo lidt at omgå reglerne og foretages ofte alene for at undgå nedskrivninger eller yderligere solvensreservationer. Men man har da set tidligere eksempler på det, blandt andet i nogle af de nødlidende banker, der har følt behov for det.«
Sv: Hemmeligt selskab stråmand for FIH ... andre har også gjort det
Storebror skrev:http://www.business.dk/finans/hemmeligt-selskab-straamand-for-fih
Storbanken FIH finansierede i al hemmelighed et anonymt selskab, der købte bankens nødlidende ejendomme op på tvangsauktioner for at reducere bankens tab ...
Men den slags parkeringshandler af svækkede ejendomme har været brugt af andre nødlidende banker, og reglerne er præget af gråzoner, lyder det fra Lars Holm, aktieanalytiker fra Danske Markets.
»Det er ikke noget, banker normalt gør – heldigvis – for det er jo lidt at omgå reglerne og foretages ofte alene for at undgå nedskrivninger eller yderligere solvensreservationer. Men man har da set tidligere eksempler på det, blandt andet i nogle af de nødlidende banker, der har følt behov for det.«
Ork ja, det er da sådan man gør det. BRF's ejendomme er også parkerede. RD skubber videre til et ejendomsselskab efter køb på tvang.
Der er mange varianter.
Thomas- Antal indlæg : 34594
Fra artiklen der linkes til
»Prisen for mange dårlige ejendomme er i princippet nul. Derfor er der tale om, at banken skjuler tabene. Vi mangler drengen, der som i »Kejserens nye klæder« erklærer, at – »han har jo ingen tøj på«.
Nu ved jeg ikke om Thomas falder ind under kategorien "dreng", men jeg synes da han har sagt noget lignende i efterhånden lang tid.
»Prisen for mange dårlige ejendomme er i princippet nul. Derfor er der tale om, at banken skjuler tabene. Vi mangler drengen, der som i »Kejserens nye klæder« erklærer, at – »han har jo ingen tøj på«.
Nu ved jeg ikke om Thomas falder ind under kategorien "dreng", men jeg synes da han har sagt noget lignende i efterhånden lang tid.
HappyCamper- Antal indlæg : 26
HappyCamper skrev:Fra artiklen der linkes til
Når man er lille, grøn og med dårlig barbering, så er man vant til at blive regnet for barnlig, når man vifter med et tændt lysstofrør.
Thomas skrev:HappyCamper skrev:Fra artiklen der linkes til
Når man er lille, grøn og med dårlig barbering, så er man vant til at blive regnet for barnlig, når man vifter med et tændt lysstofrør.
tommyjo- Antal indlæg : 377
Ja det har Thomas jo sagt et utal af gange.
Gorrion- Antal indlæg : 1449
Han har også spidse øren!Gorrion skrev:Ja det har Thomas jo sagt et utal af gange.
Lignende emner
» Kina i dybe problemer.
» Danmark udviser 2 russiske diplomater
» Så er det oppe over med invers rentestruktur
» Politikerne brandslukker, systemkritikken udebliver
» Lagarde siger:
» Danmark udviser 2 russiske diplomater
» Så er det oppe over med invers rentestruktur
» Politikerne brandslukker, systemkritikken udebliver
» Lagarde siger:
Side 1 af 1